آیا می‌خواهید با ابزارهای بخش استوری اینستاگرام آشنا شوید ؟

هنوز نمی‌دانید چطور اندازه قلم، رنگ زمینه متن و موارد دیگر را تغییر دهید؟

در این مقاله ۶ ترفند برای افزایش جذب مخاطب در بازاریابی اینستاگرام ارائه می‌دهیم.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
ساخت استوری اینستاگرام: چطور در اینستاگرام استوری بسازیم؟

 

۱: در استوری اینستاگرام از رنگ فونت خاص استفاده کنید

برای اضافه کردن متن به استوری اینستاگرام ، پس از بارگذاری یا گرفتن عکس یا ویدیو، روی Aa در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

در صفحه کلیدی که باز می‌شود، از طیف رنگ موجود یکی را انتخاب کنید. در واقع انتخاب رنگ بی نهایت وجود دارد! نوار انتخاب رنگ را دو صفحه دیگر به سمت راست بکشید تا گزینه‌های رنگ دیگر را هم ببینید.

 

از رنگ فونت خاص استفاده کنید

 

ولی محدود به همین گزینه‌ها نیستند! دو روش دیگر هم برای انتخاب رنگ فونت وجود دارد.

اول، می‌توانید روی هر یک از گزینه‌های پیش انتخاب رنگ ضربه بزنید و نگه دارید. پس از آن نوار رنگی باز می‌شود که امکان انتخاب رنگ از هر نقطه در یک طیف رنگی کامل را به شما می‌دهد.

 

از رنگ فونت خاص استفاده کنید

 

دوم، می‌توانید بر روی آیکون قطره چکان سمت چپ نوار رنگ‌ها ضربه بزنید. با این کار از صفحه کلید خارج شده و یک قطره رنگی در مرکز تصویر می‌بینید.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
تاثیر چشمگیر اینستاگرام بر رفتار خرید مصرف کنندگان + اینفوگرافیک

 

روی هر نقطه از تصویرتان را لمس کنید رنگ قطره به طور کامل مطابق رنگ آن پیکسل صفحه نمایش خواهد شد. با انتخاب رنگ، به صفحه کلید برمی‌گردید تا متن خود را با رنگی که از تصویر انتخاب کردید بنویسید.

 

از رنگ فونت خاص استفاده کنید

 

پس از تعیین فونت یا رنگ مخصوص‌تان، می‌توانید از آن بعنوان فونت اختصاصی‌ در استوری‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید جزئیات بیشتری برای جذب مخاطب اضافه کنید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
اندازه و سایز پست و استوری اینستاگرام (آپدیت 2019)

۲: به فونت یا اندازه قلم استوری اینستاگرام تان تنوع دهید

هنگام اضافه کردن متن یا تغییر ویژگی‌های قلم در استوری‌ اینستاگرام ، این ابزار به طور پیش فرض با اندازه و ضخامت متوسط نوشته می‌شوند. انتخاب آسان‌تر آنست که با همان فونت پیش فرض بنویسید، اما شاید گاهی بخواهید متن را کوچکتر کنید تا متناسب با تصویر شود یا اندازه قلم را تغییر دهید تا سبک هنری خودتان را خلق کنید.

برای تنظیم هر دو مورد، به سادگی از نوار قابل تنظیم سمت چپ صفحه استفاده کنید. با بالا بردن دایره روی نوار، فونت بزرگ‌تر و نوشته ضخیم‌تر می‌شود.

 

تغییر فونت یا اندازه قلم

 

با پایین کشیدن دایره، فونت کوچک‌تر و نوشته نازک‌تر می‌شود.

 

تغییر فونت یا اندازه قلم

 

۳: پس‌زمینه های رنگی برای استوری اینساگرام خود انتخاب کنید

بعضی اوقات شاید بخواهید مطلبی را بدون اشتراک گذاشتن عکس در استوری اینستاگرام پست کنید. یا شاید برای این منظور تصویر مناسبی پیدا نکردید یا نمی‌خواهید با گذاشتن تصویر، تمرکز از روی پیام و متن به تصویر منتقل شود. در این شرایط یک پس زمینه رنگی ساده می‌تواند راه حل خوبی باشد.

برای ایجاد پس زمینه رنگی، از هر چیزی که دوست دارید عکس بگیرید. مهم نیست چه تصویری باشد چون عکس پوشیده خواهد شد، اما باید طراحی استوری را با گرفتن عکس شروع کنید. پس از گرفتن عکس، روی علامت قلم را در بالای صفحه لمس کنید و رنگ پس زمینه را انتخاب کنید. سپس روی هر نقطه از صفحه ضربه بزنید و انگشت‌تان را نگه دارید تا صفحه به رنگی که انتخاب کردید درآید.

 

 

برای ثبت تنظیمات رنگ Done یا علامت تیک را بزنید. بعد با اضافه کردن متن، برچسب یا دودل (doodle) به ویرایش خود ادامه دهید.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
۷ اپلیکیشن رایگان برای ساخت استوری اینستاگرام جذابتر

 

۴: متن های طولانی را در چند استوری اینستاگرام تقسیم کنید

اگر می‌خواهید متن طولانی را به اشتراک بگذارید و می‌خواهید مطمئن شوید هیچ بخش آن حذف نخواهد شد، به خلق یک سری پست‌های متوالی فکر کنید. چون هر استوری اینستاگرام تقریبا حدود ۷ ثانیه نشان داده می‌شود پس بیننده زمان زیادی برای خواندن متن طولانی نخواهد داشت.

برای این کار، بخش کوچکی از متن را روی یک پس‌زمینه یا تصویر ساده قرار دهید و آن را در استوری اینستاگرام آپلود کنید. مطمئن شوید که پست روی گوشی ذخیره شود. (قابلیت ذخیره شدن را فعال کنید تا بصورت خودکار انجام شود.)

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
راهنمای جامع نحوه استفاده از استوری اینستاگرام برای کسب و کار

سپس پست بعدی را شروع کنید. از گالری تصاویر در سمت چپ پایین صفحه، تصویری که به اشتراک گذاشتید را انتخاب کنید. بخش بعدی متن را به این تصویر اضافه کنید و دوباره ذخیره و آپلود کنید. این روند را آنقدر ادامه دهید تا زمانی که تمام متن موردنظرتان به تصویر اضافه شود.

 

تقسیم متن در پست‌های متوالی

 

۵: برای بیشتر دیده شدن استوری اینستاگرام تان عکس‌ها را به فیلم تبدیل کنید

همانطور که پیشتر گفتیم، تصاویر حدود ۷ ثانیه در استوری اینستاگرام پخش می‌شوند. اما ویدئوها تا ۱۵ ثانیه پخش می‌شوند. اگر می‌خواهید متن یا عکس‌تان روی صفحه طولانی‌تر نمایش داده شوند، عکس را تبدیل به ویدیو کنید. حتی برای نمایش طولانی‌تر آن می‌توانید از موسیقی یا انیمیشن استفاده کنید.

یکی از صفحاتی که از این تاکتیک به خوبی استفاده می‌کند Enews است. استوری‌های‌شان را ببینید که چطور اخبار سرگرمی را در یک استوری منسجم به اشتراک می‌گذارند، و با اضافه کردن موسیقی و طراحی درواقع تصاویر استوری را تبدیل به ویدئو می‌کنند.

 

عکس‌ها را به فیلم تبدیل کنید

 

استفاده از ویدیوها به جای عکس هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. فیلم‌ها در ترکیب با موسیقی یا مولفه‌های صوتی بیشتر مخاطبان را جذب می‌کنند، چون از طریق استوری پیگیر کل قضیه می‌شوند.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
۱۰۰ هشتگ پر کاربرد اینستاگرام و اهمیت استفاده آنها در پست ها

 

۶: بخش هایی از تصویرتان را در پس زمینه رنگی در استوری اینستاگرام نشان دهید

ابزار پاک کن روشی سرگرم‌کننده برای ترکیب عکس و پس زمینه ایجاد می‌کند. برای این کار از عکسی که دوست دارید استفاده کنید. سپس از ابزار قلم برای انتخاب رنگ پس زمینه استفاده کنید.

روند انتخاب رنگ پس‌زمینه را انجام دهید و سپس علامت پاک‌کن را انتخاب کنید و انگشت‌تان را روی هر نقطه از صفحه نمایش که می‌خواهید رنگ پس‌زمینه پاک شود بکشید.

 

نشان دادن بخش‌هایی از یک تصویر در پس زمینه رنگی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که دیدید اینستاگرام چندین ویژگی ارائه داده که بتوانید پست‌های منحصر به فرد و خوبی برای استوری بسازید. اینستاگرام به شدت روی ویژگی‌های مختلف استوری سرمایه گذاری می‌کند، پس منتظر دیدن گزینه‌های بیشتر برای اجرای خلاقیت بیشتر در آینده باشید!

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چگونه از لایو چت اینستاگرام در کسب و کار استفاده کنیم؟

 

منبع: SocialMediaExaminer

 

برای یادگیری کاملتر موضوع استوری‌ها در اینستاگرام می توانید پکیج آموزشی زیر را تهیه کنید:

دیگر محصولات آموزشی اینستاگرام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.