۷ اپلیکیشن رایگان برای ساخت استوری اینستاگرام جذابتر

می خواهید استوری های جذابتری بسازید؟

به دنبال روش های ساده ای برای ساخت و تبدیل ویدئو برای اینستاگرام هستید؟

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
بازاریابی اینستاگرام : جامع ترین آموزش اینستاگرام مارکتینگ

در این مطلب با ۷ اپلیکیشن برای ساخت استوری اینستاگرام جذابتر آشنا می شوید.

 

نوشته های روی عکس و ویدئو ها را متحرک کنید

اگر می خواهید نوشته های جذابتری روی تصاویر و ویدئو های خود قرار دهید ، در اینجا ۳ ابزار معرفی می کنیم.

 

Adobe Spark Post

اپلیکیشن Adobe Spark Post یک ابزار طراحی رایگان برای iOS و کامپیوترهای دستکتاپ است که به شما امکان اضافه کردن افکت های متحرک به عکس هایتان می دهد. این اپلیکیشن اندازه های مختلف تصویر برای تصاویر ارائه می کند که اندازه استاندارد استوری اینستاگرام نیز شامل آن می شود. پس از انتخاب یک انیمیشن، اپلیکیشن تصویر شما را به یک ویدئو ۴ ثانیه ای تبدیل می کند.

۱-tc-adobe-spark-post-animated-text-example

 

برای استفاده از این اپلیکیشن ، ابتدا در صفحه اصلی علامت + سبز رنگ را زده و سپس در صفحه ای که باز می شود ، تصویر پس زمینه را انتخاب کنید. انتخاب یک رنگ ثابت برای صرفا یک پیغام مناسب است ولی اگر می خواهید روی تصاویر خودتان افکت قرار دهید گزینه های Photo library و camera را انتخاب نمایید.

۲-tc-adobe-spark-post-import-content

 

پس از انتخاب تصویر پس زمینه از قسمت پایین صفحه ، سایز مورد نظر را انتخاب کنید ، در اینجا استوری اینستاگرام را انتخاب و دکمه Done را بزنید.

۳-tc-adobe-spark-post-choose-size

 

دوبار روی صفحه بزنید تا متن خود را روی تصویر وارد کنید. از قسمت Option پایین تصویر برای تغییر فونت ، رنگ ، شکل و استایل متن استفاده کنید. مانند استوری اینستاگرام می توانید متن را جابجا و تغییر سایز دهید.

حالا متن مورد نظر آماده تبدیل شدن به انیمیشن است. گزینه Effects و سپس Animation را انتخاب نمایید.

۴-tc-adobe-spark-post-add-animation-1

 

گزینه های پایین صفحه به شما امکان انیمه کردن متن و تصویر زمینه را به شما می دهد. یک افکت را انتخاب کنید تا پیش نمایش آن را مشاهده نمایید. برای اعمال روی تصویر گزینه Done را انتخاب نمایید.

۵-tc-adobe-spark-post-add-animation-2

 

پس از آن که ساخت انیمیشن به پایان رسید ، گزینه Share را انتخاب و آن را به عنوان ویدئو ذخیره نمایید. حالا می توانید آن را به عنوان استوری اسنستاگرام استفاده کنید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
راهنمای جامع نحوه استفاده از استوری اینستاگرام برای کسب و کار

Pocket Video

اپلیکیشن Pocket Video یک اپلیکیشن کامل ویرایش ویدئو رایگان برای iOS و Android است.

پس از نصب اپلیکیشن ، گزینه + زرد رنگ را برای ساخت یک پروژه جدید انتخاب و سپس گزینه Snapchat Story را برگزینید. با اینکه این اپلیکیشن گزینه استوری اینستاگرام ندارد ولی از استوری اسنپ چت به منظور ساخت استوری برای اینستاگرام می توان استفاده نمود.

۶-tc-pocketvideo-start-new-project

 

حالا روی علامت + صورتی پایین صفحه بزنید تا محتوای مورد نظرتان را اضافه کنید.

۷-tc-pocketvideo-import-video-or-photo-1

 

برای اضافه کردن ویدئو گزینه Camera Roll و برای اضاقه کردن عکس گزینه photo را انتخاب نمایید. پس از آنکه محتوای مورد نظر را اضافه نمودید، گزینه های متنوعی را در پایین صفحه مشاهده می نمایید. گزینه Text را جهت اضافه نمودن متن انتخاب نمایید.

۸-tc-pocketvideo-import-video-or-photo-2

 

سپس گزینه Add و select theme را انتخاب نمایید. تم های پر زرق و برق زیادی در این قسمت وجود دارد، از استفاده از آنها لذت ببرید.

۹-tc-pocketvideo-add-text

 

پس از انتخاب تم روی قسمت متن آن بزنید و متن خود را تایپ کنید. می توانید محل و سایز آن را به دلخواه تغییر دهید. همچنین می توانید فونت و در برخی موارد رنگ را نیز تغییر دهید. ولی در برخی موارد تنها مجاز به استفاده از استایل تعریف شده هستید. از گزینه Cue برای انتخاب تعداد دفعاتی که میخواهید متن روی تصویر نمایش داده شود استفاده نمایید.

پس از اینکه تغییرات مورد نظر را به پایان رساندید. روی تیک زرد رنگ بزنید تا تغییرات ذخیره و گزینه Finish را برای ذخیره پروژه در حافظه انتخاب نمایید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
اندازه و سایز پست و استوری اینستاگرام (آپدیت 2019)

Hype Type

اپلیکیشن Hype Type یک اپلیکیشن iOS است که به شما امکان اضافه نمودن متن های پر زرق و برق روی تصاویر را در کمترین زمان ممکن می دهد.

۱۰-tc-hype-type-example

 

پس از نصب و باز نمودن اپلیکیشن ، با یک صفحه مشابه استوی اینستاگرام مواجه خواهید شد. روی دکمه Crop واقع در گوشه بالا سمت راست صفحه بزنید و حالت عمودی را انتخاب کنید. برای بستن آن روی علامت فلش بزنید.

۱۱-tc-hype-type-size-options

 

حالا پایین صفحه را به سمت بالا بکشید تا بتوانید تصویر یا ویدئو خود را انتخاب نمایید. یا می توانید ویدئو خود را ضبط نمایید. دکمه دایره پایین صفحه را بزنید تا ویدئو جدید ضبط کنید. می توانید چند کلیپ با مجموع ۵ ثانیه صبط کنید.

۱۲-tc-hype-type-record-video-choose-image-from-camera-roll

 

برای اضافه کردن متن به عکس یا ویدئو خود ، دوبار روی صفحه بزنید و سپس متن خود را تایپ کنید. پس از اینکه متن خود را نوشتید روی تیک آبی پایین صفحه بزنید. همچنین برای اضافه نمودن متن های تصادفی توسط خود اپلیکیشن ، علامت گیومه سبز رنگ را انتخاب نمایید.

۱۳-tc-hype-type-animate-text

 

 

برای تغییر فرمت نوشته خود روی آیکن T پایین صفحه بزنید و بین استایل ها و ترکیب رنگ های مختلف اسکرول کنید. برای اعمال تغییرات تیک آبی رنگ را انتخاب کنید.

۱۴-tc-hype-type-choose-animation-style

 

 

پس از پایان کار بازهم روی تیک آبی رنگ برای ذخیره کردن بزنید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
۶ ترفند برای نمایش بهتر استوری اینستاگرام

تبدیل ویدئو های افقی به عمودی

اگر می خواهید از ویدئو های خود برای استوری اینستاگرام استفاده کنید اما مشکل عمودی نبودن آن ها را دارید ، اپلیکیشن InShot می تواند راه حل مناسبی باشد. این اپلیکیشن رایگان ویدئو ها را با هر نسبت اندازه ای به نسبت ۹:۱۶ که بهترین نسبت برای استوری اینستاگرام است تبدیل می کند.

این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که فضاهای بالا و پایین ویدئو که خالی هستند در حالت عمودی به ۳ روش پر شوند: یک رنگ ثابت ، یک تصویر پس زمینه و یا حالت محو شده خود ویدئو.

۱۵-tc-inshot-video-example

 

برای شروع گزیه Video را انتخاب و ویدئو مورد نشر خود را وارد نمایید. اپلیکیشن به صورت خودکار ویدئو را به حالت مربع با حاشیه سفید یا محو شده خود ویدئو در می آورد.

۱۶-tc-inshot-import-video

 

برای تغییر سایز به عمودی ، گزینه Canvas را انتخاب و سپس گزینه ۹:۱۶ را انتخاب نمایید. موقعیت ویدئو را تنظیم و در پایان برای اعمال تغییرات تیک را بزنید.

۱۷-tc-inshot-choose-video-aspect-ratio

 

برای ویرایش حاشیه ها گزینه BG را از نوار پایین انتخاب کنید. اپلیکیشن به شما امکان تغییر میزان محو شدگی ، تغییر به یک الگو یا رنگ ثابت یا حتی اضافه کردن تصویر پس زمینه می دهد. پس از اتمام تیک را بزنید.

۱۸-tc-inshot-edit-background

 

برای ذخیره ویدئو نهایی آیکون دانلود را از گوشه پایین سمت راست انتخاب و گوشی ذخیره کنید.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
ساخت استوری اینستاگرام: چطور در اینستاگرام استوری بسازیم؟

ساخت کلاژ های عمودی از عکس ها و ویدئو ها

اپلیکیشن PicPlayPost یک اپلیکیشن عالی برای ترکیب چند عکس و ویدئو در یک کلاژ است. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید موجود است.

۱۹-tc-picplaypost-example

 

پس از نصب اپلیکیشن گزینه New Project و سپس  Create a Collage را انتخاب کنید. گزینه Classic را انتخاب و در صفحه بعد از قسمت Select Ratio گزینه Vertical (Instagram Stories) را انتخاب نمایید.

۲۱-tc-picplaypost-layout-aspect-ratio

 

پس از انتخاب نسبت تصویر ، طرح کلی را انتخاب نمایید.

برای اضافه نمودن عکس یا ویدئو در هر فریم از کلاژ ، روی علامت + بزنید و نوع محتوای مورد نظر را انتخاب کرده و آن را وارد کرده ، سپس تیک را بزنید.

۲۲-tc-picplaypost-edit-media

 

برای مشاهده پیش نمایش کلاژ از گزینه Preview در پایین صفحه استفاده کنید و در پایان برای ذخیره کردن از گزینه Share استفاده کنید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
تحلیل و آنالیز اینستاگرام: راهنمای جامع متریک‌ها، Insights، نکات و ابزارها

ساخت اسلایدشو عمودی

اپلیکیشن PicPlayPost همچنین قابلیت ساخت اسلاید شو های عمودی از عکس ها و ویدئو ها برای استوری اینستاگرام دارد. برای ساخت اسلاید شو در صفحه اول گزینه New Project و سپس Create a Slideshow را انتخاب نمایید. و ادامه مراحل تقریبا با کلاژ مشابه است.

۲۳-tc-picplaypost-create-slideshow

ویرایش تصاویر و ویدئو های عمودی

VideoShop

ویرایشگر ویدئو VideoShop برای کاربران iOS هزینه ای برابر ۱٫۹۹ دلار داشته ولی برای کاربران اندروید رایگان (دارای پرداخت درون برنامه) می باشد. وقتی برنامه را برای اولین بار باز می کنید امکان صبط ویدئو و همچنین وارد کردن ویدئو را خواهید داشت. اگر قبلا از برنامه استفاده کرده اید می بایست آیکون + را در گوشه بالا سمت راست صفحه بزنید.

۲۴-tc-videoshop-start-new-video

 

این اپلیکیشن وقتی ویدئویی را وارد می کنید مستقیما به بخش تغییر اندازه می رود. اگر ویدو شما عمودی نیست ، گزینه Setting را از نوار پایین کلیپ انتخاب کرده و پس از تغییر Orientation به Portrait گزینه Done را انتخاب کنید.

۲۵-tc-videoshop-set-video-orientation

 

برای اضافه کردن کلیپ های بیشتر از آیکون + در پایین صفحه استفاد کنید.

اگر احساس می کنید ویدئو شما برای قرار گرفتن در وسط صفحه کوچک شده ، تصویر بند انگشتی آن را از پایین صفحه انتخاب و گزینه Resize را Toolbar انتخاب کنید. سپس اقدام به تغییر سایز ویدئو خود نمایید.

۲۶tc-videoshop-resize-video

 

زمانی که ویرایش های لازم را انجام دادید. گزینه Next را برای کامپایل کردن ویدئو و سپس Save it را برای ذخیره در گوشی انتخاب نمایید.

 

Filmmaker Pro

اپلیکیشن Filmmaker Pro که برای iOS رایگان است به شما امکان ویرایش ویدئو های افقی ، عمودی و مربعی را می دهد. برای انتخاب حالت ویرایش ویدئو های عمودی ، گزینه + را از گوشه بالا سمت چپ صفحه انتخاب و از صفحه باز شده گزینه Portrait(9:16) را انتخاب کنید.

۲۷-tc-filmmaker-pro-project-format

 

سپس با انتخاب گزینه + محتوای مورد نظر خود را وارد نمایید. اپلیکیشن به طور خودکار کلیپ را به نسبت ۹:۱۶ تغییر سایز می دهد. اگر ویدئو این نسبت را دارا نباشد ، حاشیه خالی به رنگ مشکی در خواهد آمد. برای تغییر رنگ پس زمینه آیکون “چرخ دنده” را انتخاب نمایید.

۲۸-tc-filmmaker-pro-edit-background-1

 

در پایین صفحه آیکون قطره را انتخاب و رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. سپس جهت اعمال تغییرات آیکون تیک را بزنید.

۲۹-tc-filmmaker-pro-edit-background-2

 

قابلیت منحصر بفرد این برنامه این است که امکان نصب فونت های مختلف را به شما می دهد. فونت مورد نظر را برای خود ایمیل نمایید و وقتی روی فایل مورد نظر در ایمیل خود داخل گوشی موبایل زدید گزینه Copy to Filmmaker Pro را انتخاب نمایید.

۳۰-tc-filmmaker-pro-import-font-1

 

اگر فونت مورد نظر توسط iOS پشتیبانی شود ، به اپلیکیشن اضافه و قابل استفاده خواهد بود.

۳۱-tc-filmmaker-pro-import-font-2

 

پس از پایان تغییرات روی ویدئو ، دکمه Share (آیکون دوم سمت چپ) را انتخاب و در حافظه ذخیره کنید.

 

 

نتیجه گیری

این اپلیکیشن ها ، نه تنها برای ساخت استوری اینستاگرام جذاب می توانند استفاده شوند ، بیشتر این اپلیکیشن ها قادر به تغییر سایز ویدئو های شما برای استفاده در دیگر شبکه های اجتماعی نیز خواهند بود.

پیشنهاد می کنم یک یا دوتا از این اپلیکیشن ها را در ابتدا انتخاب کنید و به ساخت استوری اینستاگرام متفاوت برای خود اقدام کنید ، سپس بنا به موقعیت از دیگر اپ ها نیز استفاده نمایید.

امیدوارم این مطلب برای شما کاربردی بوده و در راستای ساخت استوری هایی که مخاطب را ترغیب به انجام اهداف شما کند استفاده نمایید.

نظرات خود را با من در میان بگذارید.

 

برای یادگیری کاملتر موضوع استوری‌ها در اینستاگرام می توانید پکیج آموزشی زیر را تهیه کنید:

دیگر محصولات آموزشی اینستاگرام:

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.