X

آمار های اینستاگرام و نحوه استفاده از آن ها در مدیریت این شبکه اجتماعی

آمار های اینستاگرام و نحوه استفاده از آن ها در مدیریت این شبکه اجتماعی

امروزه عنوان می شود که در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و اطلاعات بزرگترین و ارزشمندترین چیزی است که هر شخص یا شرکتی می تواند داشته باشد.

اما مهمتر از داشتن اطلاعات استفاده از آن اطلاعات است. در این مطلب قصد دارم با ارائه آمارهایی از وبسایت معتبر Statista ، آنها را تحلیل و استفاده کاربردی از برخی آنها را شرح دهم.

اینستاگرام پر سرعت تر از همیشه در حال رشد است

در حالی که توئیتر افزایش ۹ میلیونی کاربرانش در سه ماهه اول ۲۰۱۷ را جشن می گرفت ، اینستاگرام با افزایشی باورنکردنی در کاربرانش مواجه بود. اینستاگرام از ۶۰۰ میلیون کاربر در دسامبر ۲۰۱۶ به ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در آپریل ۲۰۱۷ رسید ، یعنی افزایش ۱۰۰ میلیون در ۴ ماه.

این آمار ها حاکی ازین موضوع است که تصاویر بیش از هر نوع محتوای دیگری امروزه طرفدار داشته و نه تنها می بایست ازین شبکه اجتماعی به بهترین شکل اسفاده نمود بلکه بیش از پیش باید روی تصاویر و ویدئو های کوتاه سرمایه گذاری نمود.

 

تعداد کاربران روزانه شبکه اجتماعی اینستاگرام

همچنین اینستاگرام توانست در آپریل ۲۰۱۷ به رکورد ۲۰۰ میلیون کاربر در یک روز دست پیدا کند. این آمار بدین معناست که در هر روز ۲۰۰ میلیون کاربر حداقل یک بار از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
ردبول ، برند داستان سرایی که نوشابه انرژی زا می‌فروشد

 

 

آمار سلفی ها در اینستاگرام

آمار سلفی ها در اینستاگرام دارای نکات جالب توجهی است. ۵۲% سلفی ها با تمرکز بر ظاهر فرد است. ۱۴% همراه با خانواده ، دوستان و حیوان خانگی ؛ ۱۳% مربوط به قومیت ، ۷% مسافرت ، ۵% سلامتی و ۹% هم بقیه موارد.

از این آمار می توان اینطور برداشت کرد که برند هایی که محصولاتی برای ظاهر افراد ارائه می کنند مانند لوازم آرایشی ، فشن و مد ، زیورآلات و… فرصت بسیار خوبی را در این شبکه اجتماعی برای استفاده از این افراد به عنوان اینفلوئنسر در اختیار دارند.

 

 

متوسط تعداد پست تصویری و ویدئویی برندها در ماه

 

برند ها می دانند باید همواره در معرض دید ۲۰۰ میلیون کاربر فعال اینستاگرام باشند و این آمارها نشان دهنده این است که برند ها در اینستاگرام متعهد به ارسال حداقل ۱ پست تصویری در هر روز و هر هفته حداقل یک پست ویدئویی می باشند تا از این طریق نام خود و محصولاتشان را هر روز به مشتریان بالقوه شان یاد آوری کنند.

 

 

متوسط تعداد پست تصویری و ویدئویی برندها در ماه بر اساس تعداد فالوور

 

 

آمارهایی که از متوسط تعداد پست های تصویری و ویدئویی برندها در ماه بر اساس تعداد فالوور های آنها مشاهده می کنید حاکی از این واقعیت است که تعداد ۴۷ پست در ماه معادل تقریبا هر ۱٫۵ روز یک پست تصویری و ۲۰ ویدئو در ماه بیشترین بازده را برای برند ها در افزایش تعداد فالوورهایشان داشته است.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
صدف بیوتی: بلاگر!، ولاگر!، اینفلوئنسر!، سلبریتی! یا عنوانی فراتر!! [بروزرسانی آبان 97]

 

 

رشد ماهیانه تعداد فالوور های برند ها

آمار رشد تعداد فالوور برندها نیز در نوع خود جالب توجه است. هرچند نیاز به اطلاعات تکمیلی تر است ولی با توجه به اینکه این آمار مربوط تقریبا اکثر برندهای مطرح و فعال در اینستاگرام می باشد تحلیل و برداشت بنده از این آمار به شرح زیر است.

نکته ای که باید در مورد این آمار به آن اشاره نمود ، این نمودار نرخ رشد تعداد فالوورها نسبت به ماه قبل خود را نمایش می دهد و نه تعداد فالوور ها.

  1. نمی توان انتظار داشت که رشد تعداد فالوور ها همواره سعودی باشد چرا که بهرحال بعد از مدتی رشد تعداد افرادی که به آن برند و صنعت علاقه مند هستند کاهش می یابد.
  2. همه برندها بعد از چند ماهی که از نرخ رشدشان رو کاهش می گذارد احتمالا با تغییر در استراتژی های مدیریت صفحه اینستاگرامشان ، نرخ رشد را افزایش داده و دوباره روند کاهشی آن شروع می شود.
  3. نمی توان انتظار داشت که با تغییر سیاست های مدیریت صفحه نرخ رشد را به صورت جهشی و بیش از رشد پیشین را داشت. البته در صورتیکه که صفحه به طور اصولی مدریت می شده و صرفا با تکنیک های تولید محتوا و نه استفاده از ربات بخواهیم نرخ رشد را افزایش دهیم.
مقاله مرتبط را از دست ندهید:
ترندهای فضای دیجیتال در سال 2019 که هر دیجیتال مارکتری باید بداند

 

 

نتیجه گیری:

متاسفانه آمار دقیقی از کاربران و برند های ایرانی در اینستاگرام موجود نیست و برای تحلیل ها باید به آمارهای جهانی رجوع نمود ، ولیکن با توجه به اینکه اینستاگرام پر طرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران است و رقیبی چه بومی و چه غیر بومی برای این شبکه اجتماعی نیست ، می توان از آمارهای فوق برای تدوین استراتژی بهره برداری از اینستاگرام  استفاده نمود.

آمارها به وضوح حاکی از آن است که شبکه اجتماعی اینستاگرام ، در ایران محبوب ترین و در جهان نیز جزو محبوب ترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود و برند های بزرگ سرمایه گذاری های بسیاری را برای بهره برداری از پتانسیل های آن کرده اند.

 

در ادامه تعدادی نمودار آماری جالب توجه دیگر در مورد اینستاگرام را بدون توضیحات مشاهده خواهید نمود.

 

 

 

 

اینستاگرام
برچسب ها: اطلاعاتاینستاگرامبازاریابیبازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوابرندتوئیترسلفیشبکه اجتماعیفشنلوازم آرایشیمد