کارکرد لینکداین، با 562 میلیون کاربر، شبکه سازی و توسعه‌ی ارتباطات است. ارتباط و تعامل در این شبکه‌ی اجتماعی، صرفاً وابسته به کسانی که شما میشناسید، نیست؛ بلکه، مخاطبانِ مخاطبانِ شما نیز در زمره‌ی هدف های ارتباط‌تان قرار خواهند گرفت.

کارکرد واقعی لینکداین برای کسب و کارها عبارت است از: اعطای توانمندی به کاربران جهت توسعه‌ی ارتباط با مخاطبان پیشین و رشد برند از طریق تبلیغات شفاهی. علاوه بر این، لینکداین به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی برتر برای جذب مخاطب جدید و افزایش فرصت فروش نیز شناخته میشود.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
لینکداین فیسبوک نیست، لطفا حرفه ای باشید

اگر استراتژی بازاریابی شما در لینکداین صرفاً به یک پروفایل شخصی محدود است (و مشخصاً، اگر محتویات آن پروفایل کاملاً تاریخ گذشته و بی ارزش هستند)، همین الآن باید دستی به سروگوش پروفایل خود بکشید. اگر قصد دارید بر شمار مخاطبان خود بیافزایید و به دستاوردهای کار چشمگیر و ارزشمند برسید، به یک صفحه‌ی کامل و پرمحتوا برای شرکت خود احتیاج دارید.

در حقیقت، مخاطبان صفحه های کاری کامل و پرمحتوا در لینکداین، دوبرابر بیشتر از مخاطبان صفحه هایی که اطلاعاتشان کامل نیست، میباشند. و سازمان هایی که حداقل یک پست در ماه منتشر میکنند، نسبت به صفحاتی که دیر به دیر پست میگذارند، شش برابر سریعتر مخاطب جذب میکنند.

ادامه‌ی این متن را بخوانید تا با نحوه‌ی ساخت یک استراتژی ایده آل و برنده برای کسب و کار خود در لینکداین آشنا شوید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر هنوز در لینکداین پروفایل ندارید، برای ساخت یک صفحه‌ی شرکتی برای شرکت‌تان باید ابتدا یک پروفایل بسازید. پس از ساخت یک پروفایل در لینکداین، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

چطور یک صفحه‌ی شرکتی در لینکداین بسازید؟

اگر یک صفحه‌ی شرکتی برای شرکت خود در لینکداین بسازید، کاربران آن رسانه میتوانند درباره‌ی کسب و کار شما، برندتان و فرصت های کاری حاصل از همکاری با شما کسب اطلاعات کنند. صفحات کاری، یک ابزار عالی برای نمایش و به اثبات رساندن تخصص‌تان در یک صنعت میباشند. به عنوان مثال، صفحه‌ی شرکتی برند هوت سوییت (Hootsuite) در لینکداین، بیش از 190.000 فالوئر یا دنبال کننده دارد که محتواهای ارزشمند و منظمی را که این برند منتشر میکند، مشتاقانه پیگیری میکنند؛ و علاوه بر آن، تعداد 1.3 میلیون کاربر نیز مقالات رایان هولمز (Ryan Holmes) را که درباره‌ی رهبری در سازمان است، دنبال میکنند.

صفحه پروفایل لینکداین

صفحات کاری در لینکداین، در نقش صفحات اصلی منابع انسانی برندها عمل میکنند. اگرچه این راهکار همچنان یکی از طرق استفاده از لینکداین است، اما این شبکه همچنین تبدیل به یک مکان عالی و کامل برای دستیابی به بازده های کاری، افزایش آگاهی مخاطبان درباره‌ی برند، توسعه‌ی فرصت های شغلی و ارائه‌ی اطلاعات به مشتریان درباره‌ی محصولات و خدمات شده است.

در ادامه نحوه ساخت صفحه شرکتی در لینکداین یا همان LinkedIn Company Page را آموزش می دهیم. دقت کنید که برای ساخت صفحه شرکتی لینکداین باید پروفایل شخصی لینکداین داشته باشید.

گام اول: شرکت تان را ثبت کنید.

به پرتال راهکارهای بازاریابی در لینکداین مراجعه کنید و سپس، روی گزینه‌ی “ساخت صفحه برای شرکت” یا Create a Company Page که با فونت بزرگ و به رنگ آبی نوشته شده است، کلیک کنید.

ساخت صفحه شرکتی در لینکداین

نام رسمی شرکت خود را وارد کنید و یک آدرس URL تعریف نمایید که مخاطبان شما با استفاده از آن، کسب و کارتان را در لینکداین جستجو و پیدا کنند. امکان تغییر و ویرایش آدرس URL پس از ثبت وجود ندارد؛ بنابراین، یک آدرس ایده آل و هوشمندانه انتخاب کنید. در این بخش، گزینه ای درج شده است که میگوید: شما، به عنوان نماینده‌ی شرکت، حق دارید از طرف شرکت تصمیم گیری و عمل کنید. این گزینه را تیک بزنید و سپس روی گزینه‌ی ساخت صفحه یا Create Page کلیک کنید.

ایجاد صفحه شرکتی در لینکداین

 

لینکداین بطور اتوماتیک، یک پوسته یا قالب آماده برای صفحه‌ی شرکتی شما میسازد. شما تنها باید جزئیات را تکمیل کنید. در باکسِ پاپ آپ خوشامدگویی، روی گزینه‌ی شروع یا Get Started کلیک نمایید.

گام دوم: یک تصویر کاور و لوگو انتخاب کنید.

شما باید یک تصویر کاور متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید. ابعاد این تصویر باید 1536 در 768 پیکسل باشد.

از آنجاییکه لینکداین یک شبکه‌ی حرفه ای است، لوگوی شرکت شما به مثابه عکس خودتان در پروفایل های شبکه های اجتماعی دیگر خواهد بود. لوگوی شما روی پروفایل های کارمندانتان در لینکداین نیز به نمایش در می آید. تصویر لوگوی انتخابی شما باید به شکل مربع و در ابعاد 300 در 300 پیکسل باشد.

از این مرحله به سادگی رَد نشوید. داده های مربوط به شبکه اجتماعی لینکداین نشان میدهند که شرکت هایی که برای خود لوگوی انحصاری دارند، ترافیک وارد به صفحات کاری‌شان شش برابر بیشتر از ترافیک صفحات بدون لوگو است.

گام سوم: شرکت خود را توصیف کنید.

شما میتوانید با 2000 کاراکتر، فعالیت های شرکت خود و همچنین خدمات پیشنهادی برای مخاطبانتان را توصیف کنید. این متن از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین، از گروه های بازاریابی و تولید محتوای شرکت خود برای تدوین و تألیف این متن کمک بگیرید.

مشخصاً، 156 کاراکتر متن شما بسیار بسیار مهم خواهد بود؛ زیرا این بخش از متن در پیش نمایش صفحه‌ی شرکتی‌تان در گوگل نشان داده میشود.

ذیل بخش توصیف شرکت، شما میتوانید 20 مورد از فعالیت های تخصصی شرکت‌تان را نام ببرید.

این بیست مورد در نقش تَگ یا کلیدواژه عمل میکنند و به مخاطبان امکان میدهند که شما را راحت تر در لینکداین پیدا کنند؛ بنابراین، از این مرحله هم به سادگی و بی توجه رد نشوید. شما باید در این بخش، بطور واضح درباره‌ی محصولات، خدمات و نقاط قوت شرکت خود توضیح دهید.

در زمان انتخاب و تألیف این متن، از دریچه‌ی چشم مخاطب یا مشتریان‌تان به قضیه نگاه کنید و مطالبی را در متن بنویسید که توجه آنها را جلب کنند.

تگ های صفحه شرکتی لینکداین

گام چهارم: به تکمیل جزئیات بپردازید.

آدرس URL وبسایت شرکت را وارد کنید. سپس، با استفاده از منوهای مختلف که نوع صنعت، اندازه‌ی شرکت و نوع شرکتتان (سهامی عام، غیرانتفاعی، آموزشی و غیره) را نشان میدهند، جزئیات بیشتری را به اطلاعات پیشین اضافه نمایید. علاوه بر این، سال تأسیس شرکت‌تان را نیز ذکر کنید.

شما باید حداقل یک موقعیت جغرافیایی برای شرکت خود مشخص کنید.

اگر پیشتر در یک گروه در لینکداین عضویت داشته اید که مایل هستید نام آن گروه را در صفحه‌ی شرکتی خود ذکر کنید، در قسمت مخصوص به این کار نام آن گروه را بیاورید. در غیر اینصورت، این بخش را خالی بگذارید.

گام پنجم: صفحه‌تان را منتشر کنید!

روی گزینه‌ی Publish یا انتشار کلیک کنید تا صفحه‌تان وارد دنیای لینکداین شود.

پیش از انجام هر کار دیگری، روی گزینه‌ی Go to member view در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید تا از منظر یک کاربر (نه مدیر صفحه)، صفحه‌ی شرکتی‌تان را ببینید. اگر از صفحه‌ی خود راضی هستید، که هیچ! اگر نه، روی گزینه‌ی Manage Page یا مدیریت صفحه کلیک کنید و تغییرات و اصلاحات لازم را بر آن اعمال نمایید.

گام ششم: برای صفحه، ادمین تعیین کنید.

شما نباید تنها کاربر صفحه‌ی شرکتی خود در لینکداین باشید. لینکداین به شما امکان میدهد که از میان کارمندان خود، برای صفحه‌تان ادمین انتخاب کنید.

برای اضافه کردن اعضای تیم به صفحه، روی آیکون Me در قسمت بالای صفحه‌ی لینکداین کلیک کنید؛ سپس، صفحه‌ی شرکتی شرکت را از قسمت زیرین بخش Manage انتخاب نمایید.

روی گزینه‌ی Admin tools در قسمت بالا و سمت راست کلیک کرده و گزینه‌ی Page Admins را انتخاب کنید. نام اعضای تیم را وارد کنید. شما پیشتر در لینکداین با آنها در ارتباط بوده باشید تا بتوانید ایشان را به عنوان ادمین صفحه انتخاب کنید.

برای به پایان رساندن این مراحل، روی گزینه‌ی Save Changes یا ذخیره‌ی تغییرات کلیک کنید.

گام هفتم: بهینه سازی، بهینه سازی، بهینه سازی!

حال که برای برند خود یک صفحه‌ی شرکتی در لینکداین ساخته اید، باید از عملکرد بیشینه و بهینه‌ی آن اطمینان حاصل کنید. طی چند مرحله‌ی ساده که خلاصه ای از آنها در ویدئوی زیر آمده است، از عملکرد عالی و بهینه‌ی صفحه‌ی شرکتی خود اطمینان حاصل خواهید کرد و مطمئن میشوید که صفحه‌ی شما در حرفه ای ترین حالت ممکن فعالیت میکند.

 دیجیتال مارکترها چطور از لینکداین برای بازاریابی استفاده می کنند؟ در گزارش صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی سال 2018 بخوانید.

طریقه تدوین یک استراتژی بازاریابی در لینکداین

طراحی و ساخت یک صفحه‌ی شرکتی در لینکداین چندان دشوار نیست؛ اما این سادگی نباید شما را از ضرورت ساخت یک استراتژی بازاریابی در لینکداین و بیشینه سازی دستاوردهای آن صفحه‌ی شرکتی غافل کند. به جای آنکه صرفاً به دنبال افزایش تعداد فالوئرها باشید، باید تمرکز خود را بر استفاده از ابزارهای بازاریابی لینکداین به منظور دستیابی به فرصت های تازه برای رشد و ترقی معطوف سازید.

برای برندتان، اهداف هوشمندانه تنظیم کنید. اگر برای تنظیم اهداف و مقاصد زمان کافی صرف نکنید، هرگز از امکان دستیابی به موفقیت مطمئن نخواهید شد. لینکداین میتواند به طرق مختلف از کسب و کارها پشتیبانی و حمایت کند؛ بنابراین، شما باید مطالبات خود و هدفتان را از فعالیت در لینکداین بشناسید. آیا قصد دارید یک شبکه برای فروش در رسانه های اجتماعی بسازید؟ آیا میخواهید به یک رهبر فکری بزرگ تبدیل بشوید؟ آیا مایل به جذب و استخدام استعدادهای برتر در حوزه‌ی تخصصی خود هستید؟

صرف نظر از آنکه تمام جوانب و هدف های فوق را مدنظر دارید یا تنها بر یک جنبه متمرکز شده اید، باید برای خود هدف تعیین کنید و در جهت دستیابی به آن هدف و مقصود تلاش نمایید. هدف های هوشمندانه، هدف هایی خاص، سنجش پذیر، قابل دسترسی، منطقی و محدود به زمان (SMART: specific, measurable, attainable, relevant, time-bound)هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر به تازگی وارد لینکداین شده اید، از ابزارها و اطلاعات بسیاری برای تنظیم هدف و برنامه ریزی برای استراتژی ها می توانید بهره بگیرید.

اگر پیش از این نسبت به توسعه‌ی پرسوناهای مخاطبان اقدام نکرده اید، اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار است؛ زیرا شناسایی مخاطب هایی که قصد برقراری ارتباط با ایشان را دارید، کلید موفقیت در طراحی و تدوین پیام های مؤثر برای برند به شمار می آید. اگر لینکداین را با هدف استخدام نیروی کار مورد استفاده قرار داده اید، باید نیازها و مطالبات کارمندان و متقاضیان استخدام را نیز مد نظر داشته باشید.

 

نکاتی برای استفاده از لینکداین در کسب و کار

ساخت یک صفحه‌ی شرکتی برای کسب و کارتان، به این معنی نیست که فالوئرها خودبخود به آن صفحه جذب میشوند. با استناد به نکات و ایده هایی که درباره‌ی فعالیت کسب و کارها در لینکداین معرفی کرده ایم، به سادگی میتوانید احتمال موفقیت‌تان را افزایش دهید.

 

  1. کارمندان خود را ترغیب کنید که صفحه‌ی شرکتی شرکت را در لینکداین دنبال کنند.

همکاران و کارمندان شما، بهترین منابع برای آغاز فرآیند جذب مخاطب هستند: برطبق گزارش لینکداین، تعداد مخاطب های دست اول کارمندان یک شرکت ده برابر تعداد فالوئرهای آن شرکت در آغاز فعالیت صفحه‌ی شرکتی آن است؛ و شانس جذب استعداد برتر در شرکت هایی که به برنامه های پشتیبانی از کارمندان مقید هستند، حدود 58 درصد بیشتر از شانس دیگر شرکت هاست. و احتمال حفظ استعدادها در آن شرکت ها، حدود 20 درصد از بالاتر از شرکت های دیگر میباشد.

کارمندان شما، بزرگترین طرفداران و حامیان شما هستند؛ و اگر آنها را به عنوان فالوئر در صفحه‌ی شرکتی خود داشته باشید، به سادگی میتوانید به شبکه‌ی مخاطبان آنها دسترسی پیدا کنید و آنها را به خود جذب نمایید. از کارمندان خود بخواهید که در پروفایل لینکداین، سمت یا پست خود در سازمان شما را ذکر کنند. ایشان باید لینک صفحه‌ی شرکتی شما را در پروفایل خود درج نمایند؛ و پروفایل ایشان نیز متعاقباً در صفحه‌ی شرکتی شما به نمایش در می آید.

  1. محتواهای ارزشمند و غنی منتشر کنید.

بهترین راه برای افزایش تعداد مخاطبان و حفظ فالوئرها، ارائه‌ی مطالب و محتواهای ارزشمند برای ایشان یا بروزرسانی اطلاعات شرکت برمبنای یک طرح زمانی منظم است.

لینکداین توصیه میکند که حداقل در هر روز، یک پست منتشر کنید. این پست ها علاوه بر صفحه‌ی شرکتی شرکت، در صفحه‌ی اصلی فالوئرهایتان نیز به نمایش در می آیند.

اگر یک پست یا مقاله‌ی جدیدی را از یک منبع دیگر میشناسید و فکر میکنید که برای فالوئرهایتان مفید است، آن را در صفحه‌ی خود به اشتراک بگذارید. حتی اگر محتواها و مطالب ارسال شده، توسط تیم تألیف محتوای شرکت خودتان تولید نشده باشند، درهرحال به مخاطب ثابت میکنید که حواستان به اخبار و رویدادهای جاری در صنعت‌تان هست. این راهکار به شما کمک میکند تا با رهبران فکری دیگر نیز ارتباط برقرار کنید. شما نباید صرفاً آدرس URL پست ها و مقالات موردنظرتان را کپی و پِیست کنید؛ بلکه باید آن پست ها و مقالات را در قالب محتواهای ارزشمند و خوش ساخت به مخاطب خود عرضه نمایید.

برای آنکه تخصص خود را به رخ مخاطب بکشید، مقالات را روی ‌پلتفرم انتشار مطلب لینکداین (LinkedIn Publishing Platform) منتشر کنید. به جای به اشتراک گذاری محتواها از شبکه های دیگر یا وبسایت خودتان، مقالات را در اکوسیستم لینکداین بسازید و به انتشار برسانید. شما نمیتوانید مقالات را مستقیماً از صفحه‌ی شرکتی شرکت‌تان منتشر کنید؛ بلکه مدیران یا اعضای کلیدی در شرکت‌تان میتوانند آن مقالات را از پروفایل های شخصی خود در لینکداین منتشر کنند و کیفیت حضور شما در آن شبکه را ارتقا ببخشند.

  1. از رسانه های غنی و ارزشمند استفاده کنید.

لینکداین، در وهله‌ی نخست، ویژه و مختص کسب وکارها طراحی شده است؛ اما شما همچنان باید در جهت ایجاد تمایز میان محتواهای تولیدی خود و مطالب برندها و شرکت های دیگر تلاش کنید. و پست های متن محور، ابزار خوبی برای خلق این تمایز نیستند. آمار لینکداین نشان میدهند که میزان نظرات یا کامنت های درج شده برای پست های دارای تصویر، 98 درصد بیشتر از میزان نظرات یا کامنت ها برای پست های بدون عکس است.

اگر یک کانال یوتیوب دارید، از لینکداین به آن رسانه لینک بدهید. باوجودآنکه در کانال های اجتماعی دیگر باید ویدئوهای بومی بارگذاری کنید تا بصورت خودکار اجرا شوند، اما ویدئوهای یوتیوب بصورت اتوماتیک در لینکداین باز و اجرا خواهند شد؛ و نرخ به اشتراک گذاری را 75 درصد بیشتر افزایش میدهند.

  1. از مزایای گروه های لینکداین استفاده کنید.

فعالیت در یک گروه لینکداین به شما و کسب و کارتان کمک میکند تا با دیگر افراد حرفه ای و بنگاه های کسب و کار فعال در حوزه‌ی تخصصی خود ارتباط برقرار کنید؛ و مشخصاً امکان برقراری ارتباط با افرادی که خارج از گروه همکاران، همکلاسی ها و کارفرمایان شما هستند، برایتان فراهم می آید. شرکت در بحث های یک گروه نیز موجب جلب توجه مخاطبان به صفحه‌ی شرکتی شرکت‌تان خواهد شد.

برای پیدا کردن گروه هایی با علایق و اهداف مشترک با خودتان، از امکان جستجو در قسمت بالای صفحه‌ی اصلی لینکداین استفاده کنید. بعلاوه، امکان ساخت یک گروه جدید و انتخاب یک موضوع یا حوزه‌ی خاص برای آن نیز وجود دارد.

اگر به یک انجمن تعلق دارید، گروه اعضای آن انجمن در لینکداین را پیدا کنید. این گروه میتواند یک منبع ارزشمند و عالی از ارتباطات حرفه ای و فرصت های توسعه به شمار آید. به عنوان مثال، مؤسسه‌ی OPAهای آمریکا، یک گروه با بیش از 69 هزار عضو در لینکداین دارد و در آن، بحث های حرفه ای و تخصصی ای مطرح میشوند که ماه ها به طول می انجامند.

گروه ها در صفحه شرکتی لینکداین

اگر یک گروه ساخته اید یا در یک گروه عضو شده اید، لینک آن گروه را در صفحه‌ی شرکتی شرکت خود ذکر کنید. بدین منظور، روی آیکون Me در قسمت بالای صفحه‌ی لینکداین کلیک کنید و سپس، صفحه‌ی شرکتی خود را از قسمت زیر بخش Manage یا مدیریت انتخاب کنید.

از منوی بالایی، نوار Overview را انتخاب کنید؛ سپس گزینه‌ی Featured Group را برگزینید. زمانی که شروع به تایپ کردن اسم گروه میکنید، باقی اسم باید بطور اتوماتیک نمایش داده شود. شما میتوانید حداکثر سه گروه برای صفحه‌ی شرکتی شرکت خود انتخاب کنید.

  1. صفحه های Showcase را امتحان کنید.

صفحه های showcase، در نقش زیردامنه های صفحه‌ی شرکتی‌تان عمل میکنند و به شما امکان میدهند که حوزه های خاصی از کسب و کارتان (مثل یک محصول خاص یا اقدامات در حال اجرا) را برای مخاطب شرح دهید.

اعضای لینکداین، در صورت تمایل میتوانند یک یا چند مورد از صفحات showcase را انتخاب کنند. شما نیز بطور پیش فرض میتوانید حداکثر 10 صفحه‌ی showcase بسازید. اگر به صفحات بیشتری نیاز دارید، باید یک درخواست برای لینکداین ارسال کنید.

برای ساخت یک صفحه‌ی showcase ، روی آیکون Me در قسمت بالای صفحه‌ی لینکداین کلیک کنید و سپس، صفحه‌ی شرکتی خود را از قسمت پایین Manage انتخاب نمایید.

روی گزینه‌ی Admin Tools در قسمت بالای صفحه کلیک کنید؛ سپس گزینه‌ی Create a Showcase Page را انتخاب نمایید.

به عنوان مثال، برند ادوبی (Adobe)، برای پنج مورد از محصولات خود صفحه‌ی showcase ساخته است که تمام آنها برای مخاطبان خاصی هدفمندسازی شده اند.

صفحات showcase در صفحه شرکتی لینکداین

باوجودآنکه صفحه‌ی شرکتی اصلی ادوبی در لینکداین 887000 فالوئر دارد، اما تعداد فالوئرهای صفحات showcase بین 5000 الی 64000 متغیر است. شمار فالوئرهای صفحات showcase نسبت به صفحه های اصلی بسیار کمتر است؛ اما فالوئرهای صفحه های showcase اخبار بروزرسانی ها و اطلاعات مربوط به المان های خاصی از پورتفولیوی ادوبی را که به آنها علاقه دارند، دریافت خواهند کرد؛ بنابراین، ارتباط با مخاطبان صفحه های showcase نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  1. با استفاده از ابزارهای چندزبانه، در سطح جهانی فعالیت کنید.

اگر برخی از مشتریان کنونی یا آینده‌ی شما در کشورهای غیرانگلیسی زبان سکونت دارند، به شما توصیه میکنیم که به بیست زبان مختلف برای شرکت خود توصیف و تشریح بنویسید. اعضای لینکداین میتوانند زبان موردنظر خود را انتخاب کنند و توصیفات شرکت شما را به آن زبان دریافت نمایند. بعلاوه، شما میتوانید تنظیمات را طوری تغییر دهید که نام شرکت‌تان نیز به همان زبان ها به نمایش در بیایند.

زمانیکه اقدام به انتشار محتوا و آپدیت های جدید میکنید، پست های مربوطه را نیز به زبان های مختلف بنویسید و تنظیمات را طوری انتخاب کنید که فالوئرهایتان از اقصی نقاط جهان بتوانند پست ها را به زبان موردنظر خودشان ببینند. این رویکرد، یک راهکار عالی برای ارتقای سطح اعتبار برند در منظر اعضای بین المللی لینکداین به شمار می آید و به آنها ثابت میکند که شما نسبت به همکاری با آنها مشتاق و علاقمند هستید و نیازهای ایشان را در اولویت قرار میدهید.

  1. الگوریتم لینکداین را بشناسید.

برغم آنکه اکثر شبکه های اجتماعی دیگر ساختار و کارکرد الگوریتم های خود را محرمانه حفظ میکنند، اما لینکداین اطلاعات ارزشمندی درباره‌ی کارکرد الگوریتم خود در اختیار قرار داده است. در ادامه، بطور خلاصه توضیح میدهیم که الگوریتم لینکداین چطور محتواهای شما را بررسی و رتبه بندی میکند.

  1. یک ربات، محتوای شما را برحسب معیارهای اسپم، کم کیفیت یا صریح (شفاف) ارزیابی میکند. کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ و شما باید مطالبتان را با هدف دستیابی به رتبه های بالا تنظیم کنید.
  2. الگوریتم لینکداین، مشارکت اولیه‌ی مخاطبان را مورد سنجش قرار میدهد. آیا پست های شما لایک میشوند و به اشتراک گذاشته میشوند؟ بسیار عالی! آیا کاربران، پست هایتان را از صفحه‌ی اصلی خود پنهان میکنند یا آنها را به عنوان اسپم علامت گذاری می نمایند؟ خیلی بد است! مجدداً باید به این نکته اشاره کنیم که کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ اما در عین حال، تناسب موضوعی مطالب نیز بسیار مهم میباشد. پست های شما باید پیام های جالب و ارزشمندی را به مخاطب انتقال دهند؛ و آنها را ترغیب به پیگیری دیگر مطالب صفحه‌ی شما کنند، نه اینکه باعث شوند مخاطب آن پست ها را از صفحه‌ی اصلی خود مخفی نماید.
  3. الگوریتم، متون را دوباره و با سخت گیری بیشتری ارزیابی میکند و برحسب کیفیت حساب کاربری و شبکه‌ی شما، اعتبار یا احتمال اسپم بودن مطالب را مورد بررسی قرار میدهد. مشارکت مخاطب در پست ها نیز در این مرحله حائز اهمیت است.
  4. تعدادی ویراستار غیرماشینی (انسان)، محتواها را بازبینی میکنند و تعیین میکنند که آن محتواها همچنان نمایش داده شوند یا خیر.

البته، روال همیشه به همین سادگی نیست.

  1. از تبلیغات لینکداین استفاده کنید.

اعضای لینکداین، اطلاعات مفصل و کاملی درباره‌ی علاقمندی های حرفه ای، روابط و مهارت های خود در زمینه‌ی کاری، در آن شبکه وارد میکنند. این بدان معناست که لینکداین، قابلیت های هدفمندسازی ویژه ای دارد که به شما امکان میدهد که طی برخی تصمیم های استراتژیک، تبلیغات لینکداین را به استراتژی بازاریابی خود در رسانه های اجتماعی اضافه کنید.

لینکداین، راه حل های تبلیغاتی سلف سرویس مختلفی در اختیارتان قرار میدهد. در ادامه یک نگاه اجمالی به برخی از طرح های تبلیغاتی لینکداین خواهیم انداخت.

  • محتواهای اسپانسری: این محتواها، نسبت به مطالب عادی، طیف گسترده تری از مخاطبان را هدف میگیرند و توجه شمار بیشتری از ایشان را به صفحه‌ی شرکتی شما جلب میکنند.
  • تبلیغات متنی: این طرح “پرداخت به ازای کلیک” در صفحه‌ی اصلی لینکداین، صفحات پروفایل، صفحات گروه ها، صفحات نتایج جستجو و … نمایش داده میشود.
  • تبلیغات اسپانسری در ایمیل: مشابه با بازاریابی ایمیلی عمل میکند؛ با این تفاوت که در اکوسیستم لینکداین رخ میدهد. تبلیغات اسپانسری در ایمیل به شما امکان میدهد تا تبلیغات شخصی ساز خود را به صندوق پیام های ورودی اعضای لینکداین ارسال کنید. این پیام ها تنها زمانی تحویل داده میشوند که کاربران، در لینکداین فعال یا آنلاین باشند؛ در این صورت، احتمال دیده شدن تبلیغ بیشتر میشود.

دانشکده‌ی کسب و کار جان ام. هانتس من (John M. Huntsman) دانشگاه ایالتی یوتا (Utah State University)، از تبلیغات اسپانسری در ایمیل لینکداین برای جذب کاندیدهای واجد شرایط به برنامه‌ی اِم. بی. اِی خود استفاده کرده است. این دانشگاه، مخاطبان هدف خود را به درستی انتخاب کرده است و نرخ بازگشایی پیام های تبلیغات اسپانسری در ایمیل در این دانشگاه 27.5 درصد بوده است؛ نرخ تبدیل درخواست ها به اطلاعات نیز معادل 71 درصد برآورد شده است.

این نوع تبلیغات، از موارد سلف سرویس بوده اند. علاوه بر این، لینکداین روش های تبلیغاتی دیگری را نیز عرضه کرده است که میتوانید آنها را از ‌پلتفرم  تبلیغات یا از طریق یکی از شرکای بازاریابی لینکداین خریداری کنید.

  1. از اطلاعات آنالتیک های لینکداین استفاده کنید.

تحقیقات اخیر در لینکداین نشان میدهند که نرخ مشارکت مخاطب در پست ها، در ساعات صبح و سپس، در ساعات پس از کار به بیشترین میزان خود میرسد. زمانیکه برای انتشار مطالب در لینکداین برنامه ریزی میکنید، باید به این نکته توجه داشته باشید؛ اما شاید راهکاری که برای اکثریت کارآمد است، مناسب شما نباشد.

خوشبختانه، لینکداین اطلاعات تحلیلی ارزشمندی را در اختیار قرار میدهد که شما را در شناسایی محتواها و مطالب موردعلاقه‌ی مخاطب، شناسایی مشخصات دموگرافیک فالوئرها و پیگیری میزان ترافیک و فعالیت در صفحه‌ی شرکتی شرکت‌تان کمک میکنند.

در ادامه به شما یاد میدهیم که چطور به اطلاعات آنالتیک لینکداین دسترسی پیدا کنید.

روی آیکون Me در قسمت بالای صفحه‌ی لینکداین کلیک کنید؛ سپس، صفحه‌ی شرکتی خود را از قسمت پایین Manage انتخاب نمایید. روی نوار Analytics کلیک کنید و گزینه‌ی Visitors, Updates  یا Followers را انتخاب کنید.

درصورتی که امکان پیگیری فعالیت بازدیدکنندگان صفحات کاری‌تان و همچنین کسب اطلاعات درباره‌ی نحوه‌ی تعامل ایشان با مطالب صفحه برای شما فراهم آید، قادر خواهید بود که استراتژی کسب و کار خود را برمبنای داده های واقعی تنظیم کنید و تأثیرگذاری این شبکه‌ی اجتماعی کاری بسیار مهم و ارزشمند را به حداکثر برسانید.

درکنار تمام نکاتی که گفته شد، باید به یاد داشته باشید که لینکداین یک شبکه‌ی حرفه ای است که امکان ارتقای اعتبار برند، ساخت یک شبکه‌ی مؤثر و بهره برداری از مهارت متخصصان مختلف را برای شما فراهم می آورد. لینکداین، یک ابزار ارزشمند برای اجرای فرآیند بازاریابی در شبکه های اجتماعی است؛ بنابراین، از تمام فرصت هایی که در اختیارتان قرار میدهد، به خوبی استفاده و بهره برداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.