لینکداین فیسبوک نیست، لطفا حرفه ای باشید

 

این روزها روندی شروع شده که کاربران شبکه اجتماعی لینکداین شروع به ارسال مطالبی در این شبکه اجتماعی می کنند که شاید مناسب شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیسبوک است.

چرا تصمیم گرفتم که این مقاله را بنویسم؟

دو دلیل اصلی وجود داشت که تصمیم به نگارش این مطلب گرفتم:

  1. اهمیت شناخت و تمایز بین شبکه های اجتماعی مختلف جهت اهداف فروش ، بازاریابی و برندینگ
  2. وقتی ناگهان متوجه شدم که افراد زیادی را در شبکه اجتماعی لینکداین بخاطر پست های غیرمرتبطشان اصطلاحا Unfollow کرده بودم چرا که من در شبکه اجتماعی لینکداین علاوه بر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، گوگل پلاس و توییتر حضور دارم به دلیل محتواهایی که به صورت تخصصی در مورد افراد و حرفه آنها است.

 

با توجه به صفحه درباره ما شبکه اجتماعی لینکداین؛ لینکداین “... بزرگترین شبکه حرفه ای در جهان با بیش از ۴۳۳ میلیون عضو در ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان است.

همانطور که ملاحظه شد، روی کلمه حرفه ای تاکید شده است پس آیا حرفه ای است که در راستای جهت گیری های سیاسی پست ارسال کنیم؟ آیا حرفه ای است که در مورد جمع آوری پول برای یک فرد مبتلا به سرطان پست ها به اشتراک بگذاریم؟ می دانم که ممکن است سخت به نظر برسد، اما شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر با هدف به اشتراک گذاری اطلاعات و افکار و عقاید شخصی وجود دارند.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
بازی نهنگ آبی: زنگ خطری برای والدین در استفاده فرزندان از شبکه های اجتماعی

فیس بوک ماموریت خود را چنین بیان می کند، “... برای قدرت بخشیدن به انسان ها برای به اشتراک گذاری و ساختن دنیایی بازتر و مرتبط. انسان ها از فیسبوک برای ارتباط با دوستان و خانواده شان ، برای کشف و اطلاع از اینکه در دنیا چه می گذرد و به اشتراک گذاشتن و بیان آنچه برایشان اهمیت دارد ؛ استفاده می کنند.“همانطور که می بینید، فیس بوک تاکیدی بر حرفه ای بودن کاربرانش ندارد.

حال ببینیم هدف و مقصود لینکداین در بیانیه ماموریتشان چیست: “ماموریت ما ساده است: برای اتصال حرفه ای های جهان تا آنها موثرتر و موفق باشند. با پیوستن به لینکداین، شما دسترسی به افراد، مشاغل، اخبار، به روز رسانی ها، و بینش هایی دارید که به شما در راستای عالی شدن در آنچه انجام می دهید کمک می کند.

پس دفعه بعد که می خواهید چیزی را در LinkedIn به اشتراک بگذارید، از خود بپرسید “آیا این یک حرفه ای را مولد یا موفق تر خواهد کرد؟” و “آیا این پست کسی را در حرفه اش بهتر خواهد کرد؟”

 

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.