شیوه های دستیابی و رسیدن به مشتریان بالقوه در شبکه های اجتماعی مختلف بسیار متفاوت است. برای یادگیری این موضوع با اینستاگرام شروع خواهیم کرد و در آینده در مورد شبکه های اجتماعی دیگر نیز خواهم گفت.

مرحله 1: تعیین مخاطب هدف شما

 

چرا فکر کردن راجع به تعیین جامعه هدف آنقدر اهمیت دارد؟

  1. این کار فرضیات شما را به چالش می کشد. احتمالا،  جامعه هدف شما چیزی بزرگتر و متنوع تر از آنچه که فرض می کنید می باشد . این خبر خوبیست چون به معنای کسب فرصت های بیشتر است اما موجب پیچیده تر کردن استراتژی های شما نیز می گردد ، زیرا باید از استراتژی های مختلف برای تیپ های مختلف شخصیتی کاربران اینستاگرام استفاده کنید.
  2. کار شما را ساده تر می کند.  یک تعریف روشن از جامعه هدف شما، پایه محکمی است برای ایجاد و ترویج محتوای پست های اینستاگرامی شما در آینده.  البته روش های دیگری نیز وجود خواهد داشت.

گوشزد:  این فرآیند یک امر تکراری است. این طور نیست که فقط یکبار برای همیشه مخاطبان مورد نظر خود را تعریف کنید و دیگر احتیاج به ارزیابی مجدد نباشد.

 

در اینجا چگونگی تعریف جامعه هدف در اینستاگرام را بررسی می کنیم.

1.با بزرگترین پرسوناهایی که تعریف کرده اید شروع کنید

نیاز نیست چرخ را دوباره اختراع کنید، با پرسوناهایی که توسط تیم بازاریابی تعریف شده شروع کنید، سپس به مرور هرچه بیشتر اطلاعات به دست آوردید، جزئیات را به آن اضافه کنید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
اینفوگرافیک پرسونا مخاطب : ۶ اینفوگرافیک برتر در مورد پرسونا مخاطب

 

2. روشی برای مانیتور کردن مکالمات در اینستاگرام داشته باشید.

مکالمات حول صنعت و مخاطبان شما (نه الزاما برند شما) چگونه است؟

چه کسانی صحبت می کنند، چه کسانی بخش عمده مکالمات را هدایت می کنند و راجع به چه سخن می گویند؟

3.آنچه در مورد آدمهای اطراف خود و اطلاعات اجتماعی شان می دانید را گردآوری نمایید.

هنگامی که مکالمات را رصد می کنید، می توانید انواع مختلف مکالمه ها و شرکت کنندگان در آن ها را به پرسوناهای خود اضافه کنید و با این کار پرسوناهای خود را گسترش دهید و ارتباط آن ها را با اینستاگرام خود تطبیق دهید.

راهنمایی تخصصی: تمرکز خود را بر موضوعاتی فراتر از برند خود گسترش دهید: هنگامی که با یک کاربر مشهور در اینستاگرام در مورد موضوعات مربوط به صنعت شما صحبت می کند برخورد کردید، به پروفایل او سر زده و علایق دیگر او را نیز دریابید. درک تمام جنبه های شخصیتی افراد اهمیت دارد، نه فقط جنبه هایی که مستقیماً مربوط به برند شما می شود.

اکنون شما راجع به این که چه کسی در اینستاگرام جزء جامعه هدف شما قرار می گیرد، ایده های خوبی به دست آورده اید . از این پرسوناها به عنوان راهنما استفاده کنید. حال سوال این است که چگونه به این اشخاص در اینستاگرام دسترسی پیدا کنید؟

 

مرحله 2: به مخاطبان به صورت گسترده دسترسی پیدا کنید

اکنون که مخاطبان هدف را در اینستاگرام  شناسایی کرده اید و از سلایق آنها اطلاعات بیشتری دارید، وقت آن رسیده که به آنها دسترسی پیدا کنید.  برای هر پرسونا، استراتژی متفاوتی باید بکار گرفته شود، اما قبل از پیاده سازی این استراتژی ها به صورت تک تک و اجرای تاکتیک های محتوایی، به طور کلی  برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر خود به موارد زیر عمل کنید.

  • شناسایی  بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام با استفاده از تجربه و ابزارهای تحلیل
  • شناسایی محتواها و کمپین های اینستاگرامی که بیشترین نرخ مشارکت را برای برند شما در طول سال گذشته  به همراه داشته است.
  • با محتوای اینستاگرام رقبای خود نیز همین کار را انجام دهید. این کار می تواند یک منبع الهام عظیم برای برند شما باشد.
  • از قدرت نفوذ استوری ها بهره مند گردید. بیش از نیمی از 500 میلیون کاربر فعال هر روزه اینستاگرام در استوری ها فعالیت می کنند. با استفاده از این ویژگی از برقراری ارتباط عمیقتر با مخاطبان خود، ایجاد تعامل بیشتر و ماندگاری بیشتر در اذهان کاربران اینستاگرام که فالوئرهای شما هستند بهره مند شوید. به یاد داشته باشید که داده ها را همزمان با پیشرفت خود رصد کنید.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
با این 6 گام استاد اینستاگرام برای کسب و کار خود شوید!

 

  • هشتگ های مناسب را با استفاده از ویژگی فالو هشتگ در اینستاگرام دنبال کنید. این ویژگی برای تعیین جامعه هدف دقیق و مناسب عالیست؛ این ویژگی موجب سهولت جستجوی هر چه عمیق تر کاربران اینستاگرام در دنیای علاقه مندی هایشان می شود. همانطور که اشاره کردیم، این جوامع کوچک متعدد (یا همان پرسوناها)، مشتریان بالقوه برند شما خواهند بود.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چگونه از هشتگ های اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن استفاده کنیم؟

 

اکنون می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و استراتژی های فردی را برای هر یک از پرسونا های خود اعمال کنید.

به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که یک استراتژی در حرفه شما استفاده نشده است به این معنا نیست که نباید از آن استفاده کنید. بگذارید اینگونه بگوئیم نایک یک کمپین عالی با دستاورد عظیم، مشارکت فوق‌العاده و بازتاب رسانه ای در فضای اینستاگرام به راه می اندازند ، اما شما یک برند گردشگری هستید، فقط به این دلیل که شما محصولی مشابه آن تولید نمی کنید ، به این معنا نیست که نمی توانید از تاکتیک های مشابه مانند ویدیوها، همکاری با اینفلوئنسرها و برندسازی ساده بر مبنای محتوای متنی استفاده کنید.

 

مرحله 3: از اینفلوئنسرها به عنوان کانال های گسترش خود استفاده کنید

در مرحله بعد، روی یک استراتژی برای اینفلوئنسرها سرمایه گذاری کنید. اینفلوئنسرها مسیر دسترسی شما به گروه ها و احتمالا خریدارانی هستند که در حال حاضر به آنها دسترسی ندارید. می توانید با این موارد شروع  کنید:

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتماعی صفر تا صد
  • اهداف خودتان را تعریف کنید: یک کمپین موفق برای شما چه کمپینی خواهد بود؟ از اینفلوئنسرهای این عرصه چه انتظاری دارید؟ آیا از آنها می خواهید که در جهت افزایش آگاهی برند شما قدم بردارند یا به افزایش فروش بیشتر شما کمک کنند؟ هدف شما هر چه باشد، دقیقا آن را تعریف نمایید، تا برای جنبه های دیگر کمپین خود، پایه ای قوی ایجاد کرده باشید.
  • معیارهای عملکرد خود را تعریف نمایید: چطور عملکرد خود را رصد می کنید تا مطمئن شوید که به اهداف خود دست پیدا کرده اید؟ باید چه معیارهایی را برای اندازه گیری عملکرد کمپین خود تعریف نمایید؟ به عنوان مثال، تعداد impression ها، reach ها، کلیک ها و غیره.

گزارش وضعیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی در سال 2017 به ما نشان می‌دهد که برندها به دلایل مختلفی از اینفلوئنسرها استفاده می کنند؛ از جمله گسترش دسترسی، به اشتراک گذاری محتواهای برند و تبلیغ محصولات و پیشنهادات. غیر قابل انکار است که اینستاگرام یک رسانه  تأثیرگذار برای اینفلوئنسر مارکتینگ است. طبق نظرسنجی که توسط Influence central انجام شده مصرف کنندگان اینفلوئنسرهای اینستاگرام را ششمین عامل تاثیرگذار برای خریدشان معرفی کرده اند.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
تاثیر چشمگیر اینستاگرام بر رفتار خرید مصرف کنندگان + اینفوگرافیک

 

مرحله 4: گوش دادن و تجزیه و تحلیل را ادامه دهید

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اساسا یک فرایند آزمون و خطای بی پایان است. برای موفقیت در اینستاگرام ، تجزیه و تحلیل های اجتماعی شما باید دربرگیرنده دو فرایند باشند که عبارتند از:

  • به طور منظم مکالمات را رصد کنید. این مکالمات با تغییر مخاطبان و مخصوصاً با رشد فالوئرها تغییر می کنند .
  • محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید. آیا محتوای مناسب بر اساس اطلاعاتی که از جامعه هدف خود دارید منتشر می کنید؟ آیا به اهداف خود دست یافته اید؟ چگونه در برابر رقبا عمل می‌کنید؟ چطور باید تغییر نمایید؟

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
آمار های اینستاگرام و نحوه استفاده از آن ها در مدیریت این شبکه اجتماعی

 

مرحله 5: تقویم محتوا خود را تهیه نمایید

اکنون وقت آن رسیده که یک تقویم محتوا بر اساس اطلاعات تان در مورد جامعه هدف و چگونگی دستیابی به آن در اینستاگرام تهیه کنید. کدهای رنگی برای محتوایی که برای هر پرسونا تهیه می کنید قرار دهید. بر اساس اینکه کدام استراتژی برای شما بهتر عمل کرده است، تقویم محتوای خود را تغییر دهید.

برای آنکه بتوانید تقویم محتوای موثری تهیه کنید ، باید بدانید که چه چیزی در گذشته جواب پس داده است و چه چیزی ارزشش را ندارد تا روی آن وقت بگذارید .

منبع: https://sproutsocial.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.