آیا می خواهید برداشت اول دیگران از پروفایل خود را بهتر کنید؟

نمیدانید چطور برند و هویت به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید؟

در این مقاله، به چند نکته مفید در خصوص چگونگی ساخت و بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای بازاریابی اینستاگرام موثر جهت کسب و کار پی خواهید برد.

1.انتخاب یک عکس پروفایل اینستاگرام که نشان دهنده برندتان باشد

اولین و مهمترین نکته این است که، عکس پروفایل اینستاگرام میبایست نشان دهد که شما چه کسی هستید. در مورد برند، یک لوگوی تجاری انتخاب کنید که فورا قابل تشخیص باشد. لوگوی شما ساده ترین راه کار نیز میباشد، زیرا به شما کمک می کند تا از نظر بصری در همه کانال های خود ماندگار باشید. با این حال، اگر یک چهره تأثیرگذار، کارآفرین یا بلاگر هستید، عکسی از خود انتخاب کنید که هویت و کاری که انجام میدهید را نشان دهد.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
بازاریابی اینستاگرام : جامع ترین آموزش اینستاگرام مارکتینگ

به عنوان مثال، الکس استرول یک عکاس اینفلوئنسر در اینستاگرام است که در عکس پروفایلش دوربین در دست داشته و در حال عکس گرفتن است. عکس پروفایل الکس فورا بازگو می کند که حساب اینستاگرام او در مورد عکاسی میباشد.

به همین ترتیب، کوری نیکونن، رقاص باله اهل برلین و چهره تاثیرگذار در تناسب اندام، توسط لباس کلوش، کفش باله و مدل موی دم خرگوشی اش، به طور واضح اصول سبک برند خود را نشان می دهد. کوری، مانند الکس، عکسی از خود را به نمایش گذاشته است که شغل کنونی اش را شرح می دهد. هر دو عکس به یاد ماندنی بوده و طنین اندازِ کل زندگی آنها است.

از نظر فنی، مطمئن شوید که عکس پروفایل تان با کیفیت بالا، نه پیکسلی، باشد و در هر دستگاهی خوب به نظر برسد. در حال حاضر ابعاد عکس پروفایل اینستاگرام بر روی تلفن همراه 110 × 100 پیکسل است. با این حال، از آنجا که عکسهای پروفایل روی دسکتاپ بزرگتر هستند، یک عکس بزرگتر آپلود کنید، تا اینستاگرام اندازه آن را به صورت خودکار تغییر دهد.

2.نام تان شامل یک کلید واژه باشد

جهت اطمینان از این که افراد بتوانند شما را پیدا کنند، حتما نام خودتان، و نه نام کاربری اینستاگرامتان، را به اشتراک بگذارید،. چرا که افرادی که در اینستاگرام شما را جستجو می کنند، از نام واقعی تان یا نام شرکت تان استفاده می کنند و تشابه نام شما با نام کاربری تان، امکان یافتن شما را کاهش میدهد.

از آنجا که کاربران اینستاگرام کلیدواژه ها را نیز جستجو می کنند، قرار دادن یک کلید واژه در نام خود قابلیت جستجوی شما را سه برابر بیشتر می کند. حتی اگر نام کاربری تان شامل کلید واژه نباشد، هنوز هم می توان شما را از طریق کلید واژه در نام تان پیدا کرد. به عنوان مثال، در نام پروفایل خودم از عبارت دیجیتال مارکتر نیز استفاده نموده ام، با این این جزئی از نام من نیست و با یک اموجی آن را جدا کرده ام..

جهت انتخاب کلیدواژه برای نام خود، به کلیدواژه های هدف، که ممکن است فالوران بالقوه تان برای جستجوی حسابهای الهام بخش، هشتگ های جالب یا مکانهای خاص به منظور فالو کردن، از آنها استفاده کنند، فکر کنید.

مثلا، اگر میخواهید یک مخاطب هدف در اصفهان را جذب کنید، کلمه “اصفهان” را به کنار نام خود اضافه کنید. در نتیجه افراد میتوانند با تایپ کردن اسم شهر در نوار جستجو، شما را بیابند.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چگونه از لایو چت اینستاگرام در کسب و کار استفاده کنیم؟

به طور مشابه، اگر فالوورهای شما به دنبال یک مربی در اینستاگرم باشند، عبارت “مربی” را کنار نام خود قرار دهید. اگر آنها در جستجوی حساب های طراحی داخلی باشند، به نام خود “طراحی داخلی” اضافه کنید.

پس از انتخاب کلیدواژه های خود، افزودن آنها به پروفایل اینستاگرامتان آسان است. در مرورگر دسکتاپ، پروفایل خود را باز کرده و روی دکمه ویرایش مشخصات (Edit Profile) کلیک کنید. در قسمت نام، کلیدواژه خود را پس از نام تان وارد نمائید. ممکن است بخواهید نام واقعی و کلیدواژه مورد نظر خود را با یک ایموجی Emoji از هم جدا کنید. (در ادامه ی مقاله اطلاعات بیشتری در مورد ایموجی ها به دست خواهید آورد.)

3.در بیو اینستاگرام خود از کلیدواژه های هدف استفاده کنید

از آنجا که بیوگرافی شما در اینستاگرام جهت تاثیر بر دیگران زمان کمتری نسبت به یک پلک بهم زدن در اختیار دارد، ساده کردن بیوگرافی خود به افراد کمک می کند تا به سرعت همه چیز را در مورد شما بفهمند. برای این بهینه سازی، کلیدواژه های هدف بهترین دوستان شما هستند؛ چرا که تعیین می کنند چه نوع افرادی قادر به پیدا کردن حساب شما باشند.

به عنوان مثال، با یک نگاه سریع به بیوگرافی ایریس دیجکرس، می توانید محتوای اینستاگرام او را که بر روی مد، سفر، و سبک زندگی متمرکز است، مشاهده کنید. این نقاط تمرکز، حساب او را معرفی کرده و نیز می تواند تعیین نماید که چه افرادی رو دکمه فالو کلیک کنند.

همچنین باید از ویژگی اخیر اینستاگرام که به شما امکان افزودن هشتگ و لینک پروفایل را در قسمت بیوگرافی میدهد، استفاده کنید. آنجا مکان بسیار خوبی برای تبلیغ هشتگ برند شما است. چرا که افراد می توانند هشتگ تان را فالو کنند. در این شرایط جامعه مخاطبانش شما نه تنها فالوورهای صفحه اصلی تان، بلکه فالو کنندگان هشتگ برندتان را نیز دربرمیگیرد.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
با این 6 گام استاد اینستاگرام برای کسب و کار خود شوید!

جهت اضافه کردن هشتگ و لینک به بیوگرافی اینستاگرامتان، صفحه پروفایل خود را باز کرده و روی ویرایش مشخصات Edit Profile کلیک کنید. در قسمت بیوگرافی، هشتگها و پروفایل هایی را که می خواهید مردم توسط آنها با شما ارتباط برقرار کنند، اضافه کنید. فراموش نکنید که از کاراکتر # برای هشتگها و نشانه @ جهت نامهای کاربری استفاده کنید. پس از ذخیره و خروج، هشتگها و نامهای کاربری فعال (قابل کلیک کردن) می شوند تا افراد بتوانند آنها را بررسی کنند.

کاربرد کلیدواژه های قابل درک برای مخاطبانتان، مشخص میکند نوع فعالیت شما چیست، چه چیزی ارائه میدهید و یا حساب شما به آنها مربوط میشود یا خیر. کلیدواژه هایی را انتخاب کنید که آن مهارتها یا علایقی که قصد دارید در حسابتان پررنگ کنید را نشان میدهند.

نکته: برای انتخاب کلید واژه های مناسب، به حسابهایی مشابه با حساب خودتان نگاه کنید و در نظر بگیرید که چه چیزی شما را از آنها متمایز میکند. آیا چیزی منحصر به فرد جهت ارائه دارید؟ آیا علاقه مندی خاصی جهت افزودن به قسمت مهارت های خود دارید؟ بیوگرافی شما مکانی برای ارائه بهترین مهارت هایتان میباشد.

4.یک فراخوان قبل از لینک بلاگ یا پیشنهاد اخیر خود بیافزایید

از آنجا که اینستاگرام از کاربران خود میخواهد در پلتفرم platform بمانند، مکان هایی که می توانید در آنجا  URLهایی  را که مخاطبان را به دامنه های خارجی هدایت می کنند قرار دهید، محدود هستند. با این حال، بالا بردن ترافیک و مقدار کلیک های وبسایت شما معیارهای مهم اینستاگرام جهت کسب و کار میباشد.

در حال حاضر، اگر بیش از 10,000 فالور داشته باشید، می توانید لینکی در قسمت استوری Stories قرار دهید و از طریق آن ترافیک خود را بالا ببرید، اما این روش به طور واضح برای حساب های کوچک کارآمد نیست. قسمت بیو در اینستاگرام شما تنها فرصتی است که طریق آن قادرید ترافیک طبیعی به وبسایت یا پیشنهاد ویژه خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، خودم به عنوان دیجیتال مارکتر، در آخرین خط بیو اینستاگرام خود یک URL قرار داده و توسط چند ایموجی در اطراف دعوت به اقدام (CTA) خود، آن را در معرض توجه قرار داده ام. این کار باعث قوی تر شدن آن پیشنهاد میگردد.

جهت افزودن URL به بیوگرافی خود، روی دکمه ویرایش مشخصات Edit Profile کلیک کرده و URL خود را در قسمت website اضافه کنید.

برای افزودن دعوت به اقدام CTA در قسمت بالای URL خود، مانند بنده، مطمئن شوید CTA شما در خط آخر بیو اینستاگرام قرار گرفته است. ایموجی ها CTA را برجسته می کنند. اکثر افراد برای نشان دادن جایی که کاربران باید کلیک کنند از ایموجی های اشاره به پایین استفاده میکنند.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
کال تو اکشن یا CTA (Call To Action) چیست؟ + تصاویر بهترین دعوت به اقدام ها

نکته: قرار دادن لینک وب سایت یا وبلاگ در بیو اینستاگرام تان ، یک شروع عالی است. با این حال، اگر شما هر هفته پیشنهادات مختلفی را تبلیغ می کنید و می خواهید فالوورهای خاصی را به صفحات خاص محصول هدایت کنید، تغییر مدام لینک های بیو چالش برانگیز میباشد. به عنوان یک راه حل، از Linktree ، که یک ابزار برای افزودن چندین لینک به بیو اینستاگرام، استفاده کنید.

5.استفاده از سطر ها، ایموجی ها، و فونت های سفارشی جهت تنظیم بیوگرافی خود

پس از رعایت اصول اولیه (مانند کلیدواژه ها، URL ها و هشتگهای تبلیغی)، به عنوان لازمه آخر، به بیو اینستاگرام خود هویت، اضافه کنید. برای مثال، نقل قول مورد علاقه خود را که با آن زندگی می کنید یا یک متن خنده دار که نشان دهنده برند شماست، را بیافزایید. برای توضیح بیشتر، بیژن وثوقی عبارت “Go Hard or Go Home” را در اکانت خود درباره روحیاتش قرار داده است.

توجه داشته باشید که استفاده از سطرها در پروفایل بیژن وثوقی خواندن آن را نیز آسان میکند. به منظور نوشتن در هر سطر، روی ویرایش مشخصات و سپس بیو ضربه بزنید. در قسمت بیو خود، هر کجا میخواهید به خط بعد بروید، اینتر بزنید. اگر چه امکان رفتن به سطر بعد در دسکتاپ وجود ندارد، اما می توانید از ایموجی ها برای تقسیم متن به بخش های مختلف استفاده کنید.

ایموجی نیز می تواند کلیدواژه های خاص را به صورت بصری برجسته نماید و مشاهده بیو اینستاگرام را بیش از پیش سهولت بخشد. امیلی اسکای، چهره تاثیرگذار تناسب اندام از استرالیا، سه حساب کاربردی دارد: یکی برای نوزاد تازه متولد شده اش، یکی برای تمرینات خود، و یکی برای دوره های آموزشی آرایش. ایموجی ها قبل از هر حساب به طور بصری باعث ایجاد تمرکز بر آنها میگردد.

برای اضافه کردن ایموجی، روی ویرایش مشخصات کلیک و ایموجی مورد نظر خود را در قسمت بیوگرافی وارد کنید. در استفاده از ایموجی زیادروی نکنید! آنهایی را به کار ببرید که به طور بصری اطلاعاتی کلیدی در مورد متن ارائه میدهند.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
ساخت استوری اینستاگرام: چطور در اینستاگرام استوری بسازیم؟

همچنین یک فونت سفارشی می تواند حسی خلاقانه به بیوگرافی شما بدهد. با استفاده از برنامه Textizer در iOS، می توانید فونت بیوگرافی خود را سفارشی کنید. در آنجا، استفاده از بسیاری فونت ها رایگان میباشد. جهت استفاده از Textizer، برنامه را باز و روی(Get Started) کلیک کنید. یک فونت را از منو انتخاب و متن خود را تایپ نمایید. همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است، متن با فونت انتخابی شما ظاهر میگردد. سپس روی به اشتراک گذاری (Share) کلیک کنید تا متن موجود در کادر کپی شود.

به اینستاگرام بازگردید، روی ویرایش مشخصات کلیک کنید و متن را در جایی که میخواهید قرار گیرد، مانند قسمت نام یا بیوگرافی، paste کنید.

نکات مهم در خصوص پروفایل های تجاری یا Business Profiles

اگر در اینستاگرام کسب و کار میکنید، داشتن یک پروفایل کسب و کار ضروری است، زیرا به شما کمک می کند برند ایجاد کنید و حرفه ای به نظر برسید. با یک پروفایل کسب و کار، به دیدگاه ها و تجزیه و تحلیل هایی دسترسی دارید که به شما کمک می کند تصمیماتی مبتنی بر داده اتخاذ کنید. شما همچنین می توانید دسته بندی کسب و کار، اطلاعات تماس و دکمه های عملیاتی به بیوگرافی خود اضافه کنید.

این نکات مهم را درخصوص پروفایل های کسب و کار ملاحظه نمائید.

انتخاب صحیح دسته بندی کسب و کار

دسته بندی کسب و کار شما در ایسنتاگرام همان دسته است که برای صفحه فیس بوک خود انتخاب کرده اید. به عنوان مثال ZARA در فیس بوک در دسته بندی لباس (برند) قرار گرفته است.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چگونه در اینستاگرام مشتریان بالقوه پیدا کنیم؟

 

در اینستاگرام نیز دسته بندی ZARA دقیقا همین میباشد.

برای افزودن قابلیت بیشتر به بیو اینستاگرام خود، می توانید دسته بندی کسب و کار اینستاگرام خود را تغییر دهید. در تلفن همراه، روی ویرایش مشخصات کلیک کرده و به قسمت اطلاعات دسته بندی کسب و کار (Business Information category) بروید. خواهید دید که صفحه فیس بوک شما به پروفایل اینستاگرامتان لینک گردیده و اطلاعات دسته بندی به طور خودکار از صفحه فیس بوک وارد شده است.

جهت مشاهده سایر دسته هایی که می توانید انتخاب کنید مانند کتاب ها و مجلات، رویدادها، تلویزیون، فیلم، کسب و کار محلی، برندها و محصولات، موسیقی، افراد مهم، ورزش ها و غیره، روی گزینه دسته بندی ضربه بزنید. پس از انتخاب دسته مناسب با کسب و کار خود، می توانید زیر شاخه ای را از منوی کرکره ای انتخاب کنید. زیر شاخه چیزی است که در بیوگرافی شما در اینستاگرام نشان داده می شود.

درج اطلاعات تماس

جهت کمک به کاربران اینستاگرام برای تماس با شما، می توانید ایمیل، شماره تلفن و آدرس خود را وارد کنید. روی ویرایش مشخصات ضربه بزنید و قسمت اطلاعات کسب و کار را باز کنید. سپس روی گزینه های تماس ضربه بزنید تا فیلدهای ایمیل، تلفن و آدرس باز شود. هر فیلدی که پر می کنید در قسمت بیوگرافی تان در اینستاگرام نمایش داده می شود.

انتخاب دکمه های عملیاتی (Action Buttons)

یک دکمه عملیاتی پروفایل اینستاگرام شما را به سایر سرویس های آنلاین مانند Yelp یا Eventbrite متصل می کند تا مشتریان تان بتوانند بدون ترک حساب اینستاگرام خود، اقداماتی نظیر خرید بلیط یا رزرو را انجام دهند.

روی دکمه اضافه کردن دکمه عملیاتی کلیک کرده و سرویس آنلاینی را که برای انجام کسب و کار استفاده میکنید را انتخاب نمائید. سپس روی بعد (Next) کلیک کنید، URL مورد استفاده ی کسب و کار خود را اضافه و روی انجام شد (Done) ضربه بزنید. بعد از پایان کار، دکمه دکمه عملیاتی جدید در بیوگرافی شما ظاهر می شود.

به یاد داشته باشید که دکمه های عملیاتی در همان قسمت اطلاعات تماس تان نشان داده می شوند. از انتخاب تعداد زیادی از آنها پرهیز کنید زیرا همه در پروفایل شما نشان داده نمیشوند.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
با این 6 گام استاد اینستاگرام برای کسب و کار خود شوید!

نتیجه گیری

اگر چه محتوا و کپشن های شما در اینستاگرام مهم هستند، پروفایل تان اولین تائیر را در پلتفرم میگذارد. شما میبایست در زمان کم بهترین تاثیرگذاری را داشته باشید. از نکات این مقاله به منظور بهبود پروفایل اینستاگرام خود بهره برید و مزد زحماتتان را بگیرید.

شما چه فکر میکنید؟ چه نکات دیگری در خصوص پروفایل اینستاگرام میدانید؟

لطفا توصیه های خود را در قسمت نظرات با من به اشتراک بگذارید.

۱۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.