چرا روی بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

هر شرکت اهداف خاص خود را دارد، اما تقریبا همه آنها تلاش دارند مصرف کنندگان بیشتری را جذب و آنها را متقاعد به خرید کنند. برای انجام موثر این کار، شما باید از تمام منابع و فن آوری های ارزشمند بازاریابی استفاده کنید. در دنیای مدرن، اینترنت بالای آن فهرست قرار میگیرد و درک مزایای بازاریابی دیجیتال جهت فروش را ضروری میسازد. این مزایا شامل موارد زیر است:

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
۱۱ دلیل که چرا کسب و کار های کوچک به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند؟

 

۱ ٫ مقرون به صرفه بودن

بازاریابی دیجیتال بسیار ارزان تر از سایر روش های بازاریابی می باشد. قیمت ها بر اساس آنچه انجام می دهید متفاوت است، اما به طور کلی هزینه ی تبلیغات کمتر از سایر انواع بازاریابی می باشد.

 

۲ ٫ دسترسی به موبایل

ممکن است این موضوع را ندانید ولی ۷۷% از بزرگسالان آمریکایی گوشی هوشمند دارند و احتمالا از آن، یا سایر دستگاه های دیگر، برای اخبار، شبکه های اجتماعی یا فعالیت های بی شمار دیگر استفاده میکنند. بازاریابی دیجیتال به شما اجازه میدهد به آنها طی انجام این فعالیت ها، دسترسی پیدا کنید. شما می توانید در حالی که مخاطبان تان از بسیاری از برنامه های مختلف در تلفن های همراه خود استفاده می کنند، توسط تبلیغات موبایلی، بازاریابی ایمیلی و پیامکی، و رسانه های اجتماعی –  در مقابلشان قرار گیرید.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
تاثیر چشمگیر اینستاگرام بر رفتار خرید مصرف کنندگان + اینفوگرافیک

 

۳ ٫ انعطاف پذیری

اشکال و کاربردهای بسیاری از بازاریابی دیجیتال ، از جمله تبلیغات بنری، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی وجود دارد. بدین ترتیب، با یادگیری نحوه فروش دیجیتالی، به گستره وسیعی از روش ها در خصوص راهکارهای تبلیغاتی آینده دست می یابید. شما همچنین با بازاریابی دیجیتال قدرت آزمون و خطا و توقف فعالیت های با بازدهی کم را در لحظه به دست خواهید آورد.

 

برای اطلاعات بیشتر در این مورد این مطلب را در وبسایت پلتفرم کسب و کار بینام بخوانید: آیا بازاریابی محتوا برای کسب و کار من مناسب است؟</blockquote/>

۴ ٫ گسترش

بسیاری از مصرف کنندگان تقریبا تمام خرید خود را آنلاین انجام می دهند. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که به این افراد دسترسی پیدا کرده و از این طریق محصولات و خدمات خود را در دسترس قرار دهید. شما قادر خواهید بود با استفاده از تبلیغات آنلاین و کمپین هایی برای آگاهی از برند، برند خود را مطرح و گسترش دهید.

 

۵ ٫ چندرسانه ای بودن

مشتریان بیشتر به محصولاتی علاقه مند میشوند که انواع مختلف محتوا از جمله عکس، کلیپ های ویدئویی و صوتی را در بربگیرند. این انواع محتوا را تماما میتوان به راحتی با بازاریابی دیجیتال نسبت به هر نوع تبلیغات دیگر، ارائه داد – و این بسیار مهم است.

 

۶ ٫ تعامل

بازاریابی دیجیتال به شما اجازه می دهد به طور مستقیم با مشتریانی که محتوای شما را به خصوص از طریق نظرات وب سایت، پیام ها، بازدیدها و مطالب شبکه های اجتماعی مشاهده می کنند، ارتباط برقرار کنید. این امر به آن مشتریان نشان میدهد که شما به آنچه میگویند و فکر میکنند اهمیت میدهید و در نتیجه احساس میکنند مورد احترام قرار گرفته اند و بخشی از جامعه ای که در حال ساخت آن هستید را تشکیل میدهند. همچنین به شما امکان می دهد اطلاعاتی ارزشمند در مورد واکنش ها و سلیقه مشتریان فراهم کنید.

 

۷ ٫ ردیابی

علاوه بر ارتباط با مشتریان، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد فعالیت های آنها را دنبال کنید. شما می توانید آگهی ها و انواع محتوایی را که آنها قبل از خرید دیده اند را مشاهده کنید. این امر به شما نشان میدهد کدام یک از روش های بازاریابی موثر هستند و نیز به شما امکان می دهد تا راهکار خود را بهبود ببخشید.

 

۸ ٫ جلب اعتماد

بازاریابی دیجیتال نظر دادن در خصوص مسائل و مباحثه های مربوط به محصول یا حرفه شما را سهولت می بخشد. به این ترتیب، شما می توانید به عنوان یک فرد کارشناس در آن موضوع، اعتماد خوانندگان را به دست آورید. در نتیجه مشتریان با اطلاعات بیشتری خرید میکنند. بازاریابی دیجیتال به شما اجازه می دهد به یک کارشناس تبدیل شوید و اعتماد مخاطبان را جلب کند.

 

۹ ٫ مشارکت چهره های با نفود و تاثیرگذار (Influencer Engagement)

بسیاری از چهره های با نفوذ در فرهنگ مدرن خود را آنلاین یا از طریق شبکه های اجتماعی ترویج می دهند. بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد تا با این چهره ها که به آنها اینفلوئنسر گفته می شود، ارتباط برقرار کرده و احترام آنها را به دست آورید. اگه بازی خود را درست انجام دهید، آنها شما را تایید کرده و دنبال کنندگان (followers) آنها مشتری شما میشوند و آگاهی از برند (brand awareness) را گسترش میدهند.

 

برای اطلاعات بیشتر در این مورد این مطلب را در وبسایت پلتفرم کسب و کار بینام بخوانید: راهنمای جامع اینفلوئنسر مارکتینگ

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
صدف بیوتی: بلاگر!، ولاگر!، اینفلوئنسر!، سلبریتی! یا عنوانی فراتر!! [بروزرسانی آبان 97]

 

۱۰ ٫ افزایش بازدهی تبلیغات چاپی (Print Enhancement)

بازاریابی دیجیتال به شما اجازه می دهد تا بازدهی فعالیت های بازاریابی چاپی خود را افزایش دهید. با نوشتن محتواهای آنلاین که محتوای ارائه شده توسط  شما در تبلیغات چاپی‌تان را با جزئیات بیشتری ارائه می نماید، می توانید اثربخشی آن‌ها را به حداکثر برسانید و فعالیت های بازاریابی خود را تکمیل نمایید.

 

مزایای بازاریابی دیجیتال در فروش عبارتند از:

  • کاهش هزینه ها و انعطاف پذیری بیشتر در فعالیت های فروش تان
  • دسترسی به مشتریانی که بر تلفن همراه خود متکی هستند و یا تمام خرید خود را آنلاین انجام میدهند.
  • توانایی با تسلط صحبت کردن در خصوص موضوعات مرتبط به محصول یا حرفه تان
  • فرصتی برای درگیر شدن با افراد با نفوذ، کسب احترام و تایید آنها جهت شرکت تان
  • امکان ترکیب چندین نوع رسانه در بازاریابی خود
  • توانایی ردیابی جستجوی خرید مشتریان

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
دیجیتال مارکتینگ | هر آنچه باید در مورد بازاریابی دیجیتال بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.