شما در اینستاگرام فضای بسیار محدودی برای جلب توجه دیگران در اختیار دارید. به همین دلیل بسیاری از متخصصین شبکه های اجتماعی بر اهمیت نوشتن بهترین بیو اینستاگرام تاکید دارند.

آنچه که در این قسمت می نویسید باید انعکاسی از شرکت و اهداف شما برای کاربرانتان باشد. ما نیز در نوشتن این بیو در ارتباط با حرفه شما همراهتان خواهیم بود و ایده هایی را نیز به شما خواهیم داد که الهام بخش ایده های خلاقانه برای شما خواهد بود .

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
بازاریابی اینستاگرام : جامع ترین آموزش اینستاگرام مارکتینگ

 

در قسمت بیو اینستاگرام چه چیزهایی باید نوشته شود

یک بیو اینستاگرام خوب، باید چندین هدف را بصورت همزمان دنبال کند، مانند:

  1. بیانگر کاری که انجام می دهید باشد.
  2. به گونه ای تنظیم شود که مشتری بتواند شما را پیدا کند.

 

یک پروفایل عالی در اینستاگرام شامل :

  • نشان دهنده هویت شرکت
  • مشتری را دعوت به اقدام کند

شرکت قهوه Five Senses رویکردی ساده در ارائه بیوی خود دارد.

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

اگر صفحه اینستاگرام‌تان را به حالت بیزینس تبدیل نموده باشید، با رجوع به آمارها می توانید از تعداد دفعات بازدید صفحه تان اطلاع پیدا کنید.

 

بخش های پروفایل اینستاگرام

شناخت بخش های مختلف پروفایل اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است. از این بخش است که می توانید حساب کاربری خود را دقیق تر تنظیم و ویرایش کنید تا به کاربران اطمینان دهید دقیقا چه کاری را انجام می دهید و در صورت فالو کردن صفحه شما انتظار چه نوع پست هایی را داشته باشند.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چگونه پروفایل اینستاگرام خود را برای کسب و کارمان بهینه سازی کنیم؟

 

عکس پروفایل اینستاگرام

قاعدتا، صفحه پروفایل باید حاوی عکسی باشد که مرتبط با بیزینس شماست . این عکس می تواند آرم یا عکسی از محصولات شما باشد. هر آنچه را که انتخاب می کنید باید جذاب به نظر برسد تا زمانی که در کنار پست های دیگر صفحات در سایز کوچکتر قرار می گیرد به چشم بیاید .

برخی از شرکت ها و افراد مشهور در عکس پروفایل خود تیک آبی دارند تا دیگران بتوانند صفحه اورجینال آنها را شناسایی کنند اما گرفتن تیک آبی به راحتی نیست.

 

نام کاربری و نام صفحه

نام کاربری شما در بالای صفحه پروفایل تان نمایش داده می شود و با این نام کاربران دیگر میتوانند شما را تگ کنند. جلوه دارترین قسمت بیو، همانجایی است که نام شما قرار گرفته است، که در پروفایل بصورت فونت bold نمایش داده می شود.

نام کاربری و نام شما هر دو در قسمت جستجوی اینستاگرام قابل جستجو هستند، پس نام ها را با دقت انتخاب کنید .

 

بیوی اینستاگرام

در این قسمت 150 کاراکتر برای جمع بندی کردن اطلاعات شرکت خود و ترغیب مشتریان در اختیار دارید. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اینکه بعضی شرکت ها چگونه از این بخش استفاده می کنند.

 

وب سایت

در اپلیکیشن اینستاگرام فقط در قسمت بیو می توانید به طور مستقیم و فعال لینک وب سایت خود را قرار دهید. پس از این بخش هوشمندانه استفاده کنید.

 

دسته بندی نوع کسب و کار

قسمت دسته بندی که در زیر نام شرکت آمده است، مستقیما از دسته بندی که در صفحه فیسبوک تان تعیین کرده اید نمایش داده می شود. برای استفاده از این ویژگی باید اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس تبدیل کنید. معرفی کردن خود به عنوان یک رستوران یا یک شخصیت معروف اجتماعی در قسمت پروفایل بسیار آسانتر از فضای با ارزش بیو می باشد .

 

دکمه های دعوت به اقدام

اینستاگرام به تازگی لینک های جدیدی را به حساب های تجاری اضافه کرده است که در نتیجه فضای آزاد بیشتری در بیو در اختیار ما قرار می گیرد. پیش از این ویژگی، شرکت ها آدرس ایمیل و محل کار خود را برای مشتریان خود در جای دیگری می نوشتند. قسمت های ذکر شده فقط در اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده می شوند.

شما می توانید برای استفاده از این قابلیت روی گزینه ویرایش پروفایل کلیک کرده و سپس در قسمت گزینه های تماس شماره تلفن خود را قرار دهید. اگر نتواستید این قابلیت را پیدا کنید، اول چک کنید حسابتان از نوع بیزینسی باشد.

در اینجا یک مثال از تمام فیلدهای تکمیل شده شرکت دونات ستاره آبی آمده است .

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

 

ایمیل

وارد کردن آدرس ایمیل در این قسمت در پروفایل گزینه ای تحت عنوان ایمیل ایجاد می کند. این گزینه در قسمت زیر دیگر اطلاعات قرار دارد. هنگامی که یک مشتری قسمت ایمیل را کلیک می کند، اینستاگرام اپیلیکیشن ایمیل پیش فرض تلفن را باز می کند.

 

آدرس

اگر شما مالک کسب و کاری هستید که دارای دفتر کار خارج از فضای مجازی است با وارد کردن آدرس دفتر خود به مشتریان این امکان را می دهید تا به سادگی به شما دسترسی داشته باشند. وقتی که مشتریان روی این گزینه کلیک می کنند درخواست اجرای اپلیکیشن نقشه بر روی موبایلشان فعال می شود.

 

تماس

راه دیگر برای نشان دادن اطلاعات تماس در پروفایل کاری تان افزودن یک شماره تلفن به این قسمت می باشد . هنگامی که کسی روی این گزینه کلیک می کند، فوراً برنامه مربوطه باز شده تا وی بتواند مستقیمآ با شرکت تماس بگیرید.

 

افزودن هشتگها ولینک پروفایل ها به  Bio

اینستاگرام به تازگی یک ویژگی جدید ارائه کرده است که به شما این امکان می دهد تا بتوانید هشتگ ها و لینک های پروفایل های دیگر اینستاگرام را در بیو قرار بدهید. این امکان هزاران فرصت جدید را در اختیار بازاریابان قرار می دهد . به عنوان مثال، اگر برند شما چندین صفحه اینستاگرام برای بخش های مختلف خود داشته باشد، اکنون قادر خواهید بود لینک مربوط به صفحه های دیگر خود را به قسمت بیو اضافه کنید تا دیگر مخاطبان شما مجبور نباشند دنبال آن بگردند. همچنین اگر در فضای مجازی صفحه های تأیید نشده و کاذبی منتسب به شما وجود داشته باشند، از این طریق می توانید دستیابی به صفحه های رسمی خود را برای افراد آسان تر کنید.

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

برندی مانند آدیداس را در نظر بگیرید. نه تنها آنها برای مناطق مختلف و بخش های متفاوت برند خود صفحات جداگانه‌ای دارند، بلکه برخی صفحه های کپی شده و تقلبی که از نام تجاری شان استفاده می کنند نیز وجود دارند . برجسته سازی حساب های رسمی در بیو می تواند به فالوئرهای شان نشان دهد چه صفحاتی مجاز یا غیرمجاز هستند .

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

 

به عنوان یک برند تجاری، ممکن است حتی نخواهید هیچ صفحه ای به شما لینک شود. خوشبختانه اینستاگرام این اجازه را به شما می دهد تا با حفاظت از فضای مجازی خود قادر باشید کسانی را که قصد لینک کردن حساب کاربری شما را در بیوی خود دارند را مدیریت کنید. هر گاه کسی قصد داشته باشد لینکی از پروفایل شما در بیوی خود وارد کند، به شما یک پیغام فرستاده می شود و می توانید تصمیم بگیرید که آن را قبول یا رد کنید. اگر شما آن را رد کنید، صفحه شما هنوز در بیوی او نمایش داده میشود، اما لینکی در کار نیست.

افزودن هشتگ لینک شده در بیو اینستاگرام موجب سهولت در هدایت افراد به هشتگهای مشخص شده توسط شما و یا کمپین های خاصی که شما آنها را راه اندازی کرده اید خواهد بود بدون آنکه فالوِرهایتان مجبور باشند دنبالشان بگردند. و بدین گونه ، آنها فقط کافی است بر روی هشتگ قرار داده شده در بیو کلیک کرده و تمام پست های مربوطه را مشاهده نمایند.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
هشتگ اینستاگرام: آموزش کامل برای نتیجه گرفتن از هشتگ ها

 

طراحی پروفایل اینستاگرام

شما می توانید با اضافه کردن سطرها و ایموجی ها در طراحی بیوی خود خلاقیت به خرج دهید.  فقط باید بدانید که آنچه که در اپلیکیشن بصورت درست نشان داده میشود ممکن است تحت وب به درستی نمایش داده نشود.

در اینجا Miss Cyndiii  در تلفن همراه قرار داده شده است.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

و در اینجا همان صفحه در وب نمایش داده شده است.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

 

نمونه های طراحی بیو اینستاگرام برای ایده گرفتن

شرکت ها از بخش بیوی خود  به طرق مختلف استفاده می کنند. از مشخص کردن هشتگ های برند تا هدایت افراد برای ثبت نام. شما میتوانید با هر آنچه که برای شما مناسب تر است، امتحان کنید. در اینجا نمونه های زیادی از نحوه بهره وری شرکت ها از این 150 کاراکتر اهدایی اینستاگرام به آنها را آورده ایم.

 

خط مشی شبکه اجتماعی

شرکت NHL لینکی از سیاست رسانه اجتماعی خود در بیو اینستاگرام به نمایش گذاشته است. ممکن است جای تعداد زیادی از کاراکترهایی که در اختیارش قرار گرفته را اشغال کند، اما برای آنها نمایش این نقطه نظرات قانونی اهمیت فراوانی دارد .

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

 

شرکت تولید مشروبات الکلی  Maker’s Mark با فهرست کردن حداقل سن استفاده از الکل ، که برای برندهای فروش الکل تاکید شده است، گامی فراتر نهاده است .

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

تاکید بر اصالت صفحه اینستاگرام

برای اکثر برندهای برجسته که احتمالا صفحات تقلبی زیادی دارند، تعیین صفحه خود به عنوان یک صفحه رسمی بسیار مفید به نظر می رسد.

Eater LA این موضوع را در بیو اینستاگرام خود به همراه یک نشان معتبر که هویت برند اوست، بیان کرده است.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم 9

از شعارتان در بیو اینستاگرام استفاده کنید

شرکت TED  سخنرانی های انگیزشی فکری آن زبانزد می باشد شعار خود را در بیو اینستاگرام خود بکار برده است. این شعار دقیقا در چند واژه کوتاه به شما می گوید که این برند در حد توان خویش چه اهدافی را در سر دارد. برای ساخت یک برند متفاوت ، باید بیانیه ای از کارهایی که می خواهید انجام دهید یا خلاصه ای از ارزش‌های خود ارائه دهید.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

مینیمال گرایی در بیو اینستاگرام

بعضی افراد ممکن است ساده گرایی در طراحی یک بیو مد نظر داشته باشند.PUMA  از عبارات کوتاه و ساده استفاده می کند و اجازه می دهد تصاویر و آرم شناخته شده شرکت، خودشان با مخاطبان صحبت کنند. یک بیوی ساده، شناخت دقیق (همان چیزی که هر برند خواستار آن است) را برای مشتریان آسان می‌سازد .

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

معرفی سایر صفحه های اجتماعی

یکی دیگر از برندهایی که از مینیمالیسم به شکل دیگری بهره می برد، Gucci است، که بخشی از زیبایی تجاری آن محسوب میشود. علاوه بر این، آنها به فالوئرهای خود این امکان را می‌دهند تا بتوانند آنها را در اسنپ چت پیدا کنند. سایر برندها نیز آدرس فیسبوک یا توییتر خود را برای مشتریان شان قرار می دهند تا بتوانند هر کجا آنها را پیدا کنند.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

 

فروش کالاهای قرار داده شده در پست ها

Serena & Lily   در بیوی خود از مخاطبان می خواهند که کالاهای نمایش داده شده در لابلای پست هایشان را خریداری کنند. از آنجا که اینستاگرام هنوز قابلیت افزودن لینک را به کپشن پست ها در اینستاگرام اضافه نکرده است، راه حل جایگزین این است که یا از مشتریان بخواهید که از لینک قرار داده شده در پروفایل بازدید کنند یا از یک سرویس مانند Have2Have  استفاده کنید.

 

 

با بازدید از لینک، شما وارد یک صفحه ای مشابه اینستاگرام می شوید، با این تفاوت که در اینجا، با کلیک بر روی یک عکس، قابلیت خرید آن محصول وجود دارد.

 

لینک را دنبال کنید

درست مثل شرکت  Serena & Lily صفحه شرکت غذایی  NYT برای خوانندگان دقیقا همان چیزی را که می خواهند بدانند بازگو می کند: این که کجا بروند تا بیشتر در مورد غذایی که در عکس آمده یاد بگیرند؟

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

 

به جای لینک زدن به یک محصول، این عکس ها به مقالات خبری و دستورالعمل های تهیه آن لینک می شوند. استفاده از این نوع سرویس برای بالابردن ترافیک سایت تان نیز مفید می باشد.

 

استفاده از هشتگ برند در بیو اینستاگرام

برای صفحه هایی که محتواهای تولید شده توسط کاربر از استراتژیهای آنهاست، تهیه فهرستی از هشتگ های برند و قرار دادن آن در بیو هوشمندانه به نظر می‌رسد .

شرکت A color story  چندین لینک ارتباطی بصورت همزمان برای مشتریان خود قرار داده است.

برای جلوه دادن به صفحه خود، از هشتگ برند خود استفاده کنید.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

در صورت استفاده نامتعارف از هشتگ برند ممکن است، شدوبن شوید، پس قبل از استفاده از هشتگ ها مطلب زیر را بخوانید:

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
هشتگ های ممنوعه اینستاگرام یا Instagram banned hashtags چیست و چه اهمیتی دارد؟ + دانلود

دعوت به دانلود در بیو اینستاگرام

از آنجایی که بسیاری از مشتریان از وب سایتها دیدن می کنند، برخی از صفحه های اینستاگرام از این مهم بهره می برند تا آخرین خدمات خود بدینگونه ارائه کنند. مثلا صفحه اینستاگرامی  Love’s صفحات رنگ آمیزی شده رایگان را در وب ‌سایت خود ارائه داده است .

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

 

استفاده از ایموجی ها در بیو اینستاگرام

قسمت بیو می تواند شخصیت شما را جلوه گر سازد. برخی برندها از ایموجی ها برای قرار دادن صفات شخصیتی یا جایگزین کردن کلمات استفاده می کنند. در صفحه Joy Cho او از ایموجی ها استفاده می کند تا به شما بگوید که کارش در چه ارتباطی است (بستنی) و برای الحاق کردن کلمه ای دیگر از (ایموجی سنجاق ) استفاده کرده است . سطرها خواندن را برای چشم ها راحت تر می‌کنند و عبارات کوتاه استفاده شده به مخاطبین وی متذکر میشوند که کجا می‌توان او را پیدا کرد.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

از افراد مهم خود در بیو اینستاگرام قدردانی ویژه کنید

برای یک شرکت طراحی مانند Rifle Paper Co.  داشتن یک مدیر خلاق بخش مهمی از کار محسوب میشود. تصدیق کردن آن در بیو برای تشکر از وی بخاطر زحماتش ترفند بسیار خوبی است.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

 

نمایش دادن هویت کاربران فعال

اگر کار شما قویاً متکی بر محتوای تولید شده توسط کاربر است و افرادی دیگر با شما به عنوان واسطه کار می کنند، می توانید مانند بنیاد معماری شیکاگو در قسمت بیو نامی از آنها بیاورید .این کار صفحه شما را نام آور می سازد و شخصیت ویژه‌ای به کارتان می بخشد.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

 

اصلاً چیزی در بیو اینستاگرام خود ننویسید

اگر به اندازه کافی شهرت دارید، حتی به بیو هم نیاز ندارید.

الن تنها نام خود و وب سایتش را در پروفایل خود قرار داده است . کل قسمت بیوگرافی او خالی است. و اگرچه این نوع بیو ممکن است برای الن بکار آید، اما به شما توصیه نمیکنیم که این روش را انتخاب کنید.

 

چطور بیو اینستاگرام بنویسیم

تحلیل و تغییر بیو اینستاگرام

همانند سایر استراتژی های شبکه‌های اجتماعی ، به شما توصیه می کنیم پروفایل خود را آنالیز کنید و همچنین بازدیدهای صفحه تان که ممکن است به وب سایت شما ارسال شود ، را نیز بررسی کنید . نگران نباشید و با طراحی و ساختار بیوی خود بازی کنید. اینستاگرام یک شبکه ی سرگرم کننده است و می تواند یک فرصت عالی برای شما باشد تا شخصیت ویژه تری را به برند خود تزریق کنید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
تحلیل و آنالیز اینستاگرام: راهنمای جامع متریک‌ها، Insights، نکات و ابزارها

در قسمت نظرات به ما بگویید – بهترین بیو اینستاگرام یک شرکت که تابحال دیده اید کدام بوده است؟

برای یادگیری کاملتر موضوع نوشتن بیو در اینستاگرام و اصول بازاریابی در اینستاگرام می توانید پکیج آموزشی زیر را تهیه کنید:

دیگر محصولات آموزشی اینستاگرام:

۹ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام
    این مورد رو هم بنده اضافه می کنم، با استفاده از My-Official.ir میشه چندین لینک رو در بیو اینستاگرام وارد کرد.
    (از مدیریت درخواست دارم آموزشی رو در خصوص کار با این سرویس برای افراد مبتدی ارائه کنند)

    پاسخ
  • باسلام
    پیج هایی با نشان آبی در ایران داریم؟

    پاسخ
    • بله
      مهمترین هاش آقای روحانی، آقای ظریف و تعدادی از سلبریتی ها.
      بعضی برندها که نماینده انحصاری هستن هم از طرف شرکت مادر که خارج از ایران هست تونستن بگیرن

      پاسخ
  • سلام دوستان عزیزی که این مطلب رو میخونید. از اونجایی که وبسایت linktree دیگه برای ایران کار نمیکنه. سرویس مشابه کاملا فارسی رو راه اندازی کردیم و خدمت شما عزیزان (بصورت رایگان برای همیشه 🙂 تقدیم میکنیم. روبوسولو بیولینک امکانات بی نظیری رو در اختیارتون قرار میده تا بتونید بیشتر از یک لینک رو در بیوگرافی اینستاگرام تون داشته باشید. آدرس سایت: Bio.Robosolo.ir

    پاسخ
  • وقت بخیر
    ممنون توضیحات متمایز و ارزشمن شما هستم
    سوال بنده : چگونه از هشتک در نام کاربری استفاده نمایم /
    با با درود

    پاسخ
  • سلام. در مثالهای این پستتون کلید cta اینستاگرام مربوط به direction دیده میشه. اما من نتونستم پیداش کنم. لطفا راهنمایی کنید چطور میشه اونو در پیج گذاشت

    پاسخ
    • بهنام کشانی
      دی ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۵ ق.ظ

      زمانی که پیجتون رو به حالت بیزینس تغییر میدید در پیج فیسبوکی به آن متصل نمودید، میتونید این مورد رو اضافه کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.