X

کال تو اکشن یا CTA (Call To Action) چیست؟ + تصاویر بهترین دعوت به اقدام ها

تعریف کال تو اکشن Call to Action

کال تو اکشن ، Call to Action ، به اختصار CTA و یا به فارسی دعوت به اقدام در واقع یک تصویر یا نوشته ای است که کاربر، مشتری بالقوه یا مشتری فعلی را ترغیب می کند که کاری را انجام دهد. اصطلاحا وی را دعوت به اقدام می نماید.

این اقدام بر اساس نیاز شما، هر چیزی می تواند باشد. دانلود یک کتاب الکترونیکی، ثبت نام برای یک وبینار، دریافت یک کوپن تخفیف، شرکت در یک رویداد و…

دعوت به اقدام یا کال تو اکشن می تواند در هرجای برنامه مارکتینگ استفاده شود: در وبسایت، در کتاب الکترونیک، در ایمیل یا حتی انتهای یک پست وبلاگ

 

چک لیست یک کال تو اکشن موثر

وقتی که برای اولین بار یک دعوت به اقدام می نویسید، ممکن است بر اساس نظر خودتان یک CTA بنویسید که توسط کاربر کلیک نمی شود. لذا برای اینکه وقت و انرژی خود را هدر ندهید، در اینجا یک چک لیست کوتاه برای ساخت یک دعوت به اقدام موثر آورده ام.

 

٫۱ طراحی جذاب

برای اینکه کسی روی لینک Call to Action شما کلیک کند، اول باید آن را ببیند. رنگ های کال تو اکشن شما باید با رنگ قالب وبسایتتان کنتراست داشته باشد و همچنین به اندازه کافی بزرگ باشد تا دیده شود.

٫۲ متنی بنویسید که مردم بخواهند عمل مورد نظر را انجام دهند.

مطمئنا هیچ کس فقط با یک کلمه عضویت یا ثبت نام، کاری انجام نمی دهد. از یک عبارت مختصر ولی حاوی افعال دستوری استفاده کنید که توجه کاربر را جلب نماید.

٫۳ ارزش پیشنهادی مشخصی داشته باشید

افراد باید دقیقا بدانند وقتی روی دعوت به اقدام شما کلیک می کنند، چه چیزی به دست خواهند آورد. آیا انتظار دارند یک کتاب الکترونیکی دانلود کنند، دموی یک یک نرم افزار را دانلود کنند یا در یک خبرنامه ثبت نام کنند. اطمینان حاصل کنید که کال تو اکشن شما، دقیقا مشخص می نماید که کاربر چه چیز در ازای کلیکی که می کند، دریافت می نماید.

٫۴ یک صفحه اختصاصی (Landing Page)

یک کال تو اکشن زمانی حداکثر تاثیرگزاری را دارد که کاربر را پس از کلیک به یک صفحه اختصاصی ارجاع دهد تا اینکه به صورت تصادفی یکی از صفحات سایت باز شود. به عنوان مثال، یک دعوت به اقدام همچنان یک دعوت به اقدام است حتی اگر به صفحه درباره ارجاع شود (که در واقع صفحه فرود محسوب نمی شود)، ولی بدیهی است که به اندازه اینکه به یک صفحه اختصاصی برای دانلود یک کتاب الکترونیکی ارجاع شود، تاثیر گذار نخواهد بود.

 

نمونه هایی از بهترین دعوت به اقدام های طراحی شده

متاسفانه مانند بیشتر مباحث حوزه دیجیتال مارکتینگ ، در زمینه کال تو اکشن یا دعوت به اقدام نیز نمونه های خوب فارسی نه تنها کم که عملا به ندرت یافت می شود.

لذا نمونه هایی که در ادامه می آید، بهترین Call to Action هایی است که در وبسایت های انگلیسی زبان استفاده شده اند.

دیجیتال مارکتینگ
برچسب ها: call to actionctaدعوت به اقدامکال تو اکشن