بازاریابی در اینستاگرام، تماماً به عناصر بصری و تصویری وابسته است. اگر بحث جذب ‌فالوور یا دنبال کننده در اینستاگرام مطرح باشد، کیفیت عکس هایتان قطعاً شما را از دیگران متمایز میکند؛ علاقه‌ی مخاطب به برند و فعالیت هایتان را جلب می نمایند و جنبه‌ی فردی و انسانی کسب و کارتان را در معرض دید مخاطب قرار میدهد. اما چنین نیست که بعد از آنکه یک عکس زیبا گرفتید و آن را به بهترین نحو ویرایش کردید، قسمت سخت کارتان تمام شده باشد. کپشن پست های شما جایی است که میتوانید برای محتواهای تصویری، یک حرف داشته باشید و آنرا به گوش مخاطب برسانید.

یک کپشن خوب در اینستاگرام، درباره‌ی تصویر بالای خود توضیح میدهد؛ ‌فالوورها یا دنبال کننده ها را دعوت به انجام یک کار میکند؛ یا حاوی یک لطیفه است که ‌فالوور را سرگرم و او را ترغیب به به اشتراک گذاری مطلب میکند.

اگر تصور شما این است که کپشن پست های اینستاگرام یک مسئله‌ی فرعی است، قطعاً فرصت جذب و درگیر کردن ‌فالوورها را از دست میدهید و دستیابی به این هدف، صرفاً از طریق درج تصویر میسّر نیست. در ادامه، نکاتی را معرفی میکنیم که شما را در نوشتن کپشن های بهتر برای پست های اینستاگرام کمک میکنند.

  1. نخست، چند پیش نویس تهیه کنید.
  2. مطالب مهم را در جملات اول کپشن بگنجانید.
  3. مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید.
  4. بیش از 9 هشتگ در پست ها استفاده نکنید.
  5. لحن خود را متناسب با اینستاگرام انتخاب کنید.
  6. از ایموجی (شکلک) استفاده کنید.
  7. حساب های کاربری خود در دیگر رسانه های اجتماعی را در اینستاگرام معرفی کنید.
  8. اگر برای انتخاب مدل کپشن مطمئن نیستید، اختصار را برگزینید.

1.نخست، چند پیش نویس تهیه کنید.

آیا تا بحال برایتان پیش آمده که یک لطیفه‌ی فوق العاده خنده دار و جالب را اندکی دیرتر از زمان پیدایش و رواج آن شنیده باشید و برایتان تکراری باشد؟ همه‌ی ما، زمانیکه با یک کپشن مواجه میشویم که خودمان قبلاً آن را منتشر کرده بودیم، چنین حسی داریم.

اما از این شرایط چه درسی میگیرید؟ برای کپشن نویسی عجله نکنید. تعدادی از ایده های خود برای کپشن نویسی را روی یک برگه بصورت مکتوب بنویسید؛ مدتی درباره‌ی آنها فکر کنید؛ از همکاران خود درباره‌ی بهترین ایده نظرخواهی کنید؛ و اصلاً عجله نکنید.

باید از خودتان بپرسید: “آیا زمان مندی در اینستاگرام حائز اهمیت نیستند؟”. بر اساس موضوع یا سوژه ای که درباره‌ی آن کپشن می نویسید، زمان مندی میتواند مهم باشد. به عنوان مثال، پاتریک جانل، یکی از اینستاگرام بازهای حرفه ای، میگوید که اینستاگرام را به عنوان مکانی برای ترسیم سیر زمان مند فعالیت ها و سبک زندگی اش میداند. او دوست دارد که در زمان حال، پست بگذارد و هرچه را که در یک زمان خاص انجام میدهد، مستندسازی کند.

اما در پی تغییر الگوریتم اینستاگرام، سطح و میزان مشارکت ‌فالوورها در پست های شما بیش از زمان مندی اهمیت پیدا کرده است. صفحه‌ی اصلی اینستاگرام ما به گونه ای تنظیم میشود که صحنه ها و لحظه هایی که از منظر اینستاگرام برای ما مهم ترین بوده اند، نمایش داده شوند. رؤیت پذیری پست های شما در صفحه‌ی اصلی ‌فالوورها، به تعداد لایک ها و کامنت های آن پست ها و برخی فاکتورهای دیگر بستگی دارد.

به همین دلیل، شما باید زمان کافی برای تألیف و تنظیم یک کپشن باکیفیت و عالی اختصاص دهید. کپشن شما باید طوری باشد که ‌فالوورها را همیشه به صفحه‌تان جذب کند؛ آنها را به قدری سرگرم و راضی کند که ایشان راغب به به اشتراک گذاری آن پست با دوستان خود شوند؛ و ایشان را به مشارکت با پست شما وادارد.

برای یادگیری جامع اینستاگرام، وارد لینک زیر شوید:

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
بازاریابی اینستاگرام : جامع ترین آموزش اینستاگرام مارکتینگ

2.مطالب مهم را در جملات اول کپشن بگنجانید.

حداکثر تعداد کاراکتر مجاز در کپشن اینستاگرام، 2200 کاراکتر است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صفحه‌ی اصلی کاربران اینستاگرام، تنها سه یا چهار جمله‌ی اول کپشن در پایین عکس نوشته میشود و باقی، کوتاه میشوند.

جمله جذاب اول کپشن اینستاگرام-1

این بدان معنا نیست که شما باید کپشن های آنقدر کوتاه بنویسید که کاربران بتوانند بدون کلیک کردن روی گزینه‌ی more یا بیشتر، صددرصد متن را ببینند. بجای این کار، مطالب مهم یا دعوت به اقدام را در نخستین جمله های کپشن بگنجانید و مواردی مثل هشتگ، منشن (ذکر کردن نام افراد با علامت @ ) یا اطلاعات اضافه را به قسمت انتهایی متن موکول کنید.

در ذیل، یک نمونه کپشن جالب را مشاهده میکنید که نکته اصلی و مهم آن در جمله اول گنجانده شده اند. این کپشن متعلق به استارتاپ سفارش غذای ریحون است:

جمله جذاب اول کپشن اینستاگرام-1

 

3.مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید.

بهترین راه برای افزایش احتمال به اشتراک گذاری پست ها در اینستاگرام و جذب ‌فالوور، این است که مخاطب را در کپشن های تصاویر به انجام کاری دعوت کنید. این بدان معناست که شما باید با استفاده از افعال امری، مخاطب را ترغیب کنید که کاری را انجام دهد؛ نه اینکه صرفاً در نقش یک بیننده‌ی منفعل، مطلب را بخواند و از آن رد شود. ما به این نتیجه رسیدیم که در توییتر، پست های حاوی فعل بیش از کپشن های حاوی مقولات “اسم” و “صفت” به اشتراک گذاشته میشوند؛ این قضیه میتواند درمورد اینستاگرام هم صدق کند.

به عنوان مثال، در کپشن خود بنویسید: “اگر این پست برای شما جالب بود، روی آن دوبار کلیک کنید”؛ یا “داستان خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید”.

در ادامه چند ایده برای دعوت مخاطب به انجام کاری پیشنهاد شده اند:

سؤال بپرسید.

از مخاطب بخواهید که تجربه‌ی خود از موضوع خاصی را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارد. شما میتوانید با استفاده از این نظرات، استراتژی اینستاگرام خود را به پیش ببرید یا ایده های محتوایی تازه بسازید. برای جذب ‌فالوور هرچه بیشتر و سرگرم کردن ایشان به بهترین نحو، به کامنت ها یا نظرات کاربران پاسخ دهید تا رویدادی شبیه به یک مکالمه شکل بگیرد.

سوال پرسیدن در کپشن اینستاگرام

‌فالوور را به لینک بیو هدایت کنید.

امکان درج آدرس URL فعال (که با کلیک بر آن به سایت مذبور هدایت شود)، فقط در قسمت “وبسایت” (website) در بیوگرافی وجود دارد. به همین دلیل است که پروفایل های بهینه‌ی اینستاگرام، آن آدرس URL را دائماً بروزرسانی میکنند و لینک آخرین و تازه ترین مطالب وبلاگ، ویدئوهای یوتیوب، محصولات یا خدمات خود را قرار میدهند؛ و سپس، از کپشن های اینستاگرام خود، ‌فالوور را به کلیک برروی لینک بیو دعوت میکنند.

لینک در بیو کپشن اینستاگرام

به عنوان مثال، فرض کنید که یک مسابقه برگزار کرده اید یا قصد دارید تعداد مشترکان خبرنامه در بلاگ خود را افزایش دهید. لینک بیو را تغییر دهید و سپس، یک تصویر پست کنید و در قسمت کپشن، ‌فالوور را به کلیک روی لینک مذبور در بیوگرافی دعوت کنید.

یک نکته‌ی حرفه ای: از لینک های کوتاه شده ای که حاوی کدهای رهگیری UTM هستند، استفاده کنید تا متوجه شوید که چه مقدار از ترافیک سایت شما از صفحه‌ی اینستاگرام تأمین میشود.

برای تغییر لینک بیو، به صفحه‌ی پروفایل خود بروید و روی عبارت Edit Profile یا ویرایش پروفایل کلیک کنید.

سپس، آدرس URL موردنظر خود را در قسمت website وارد نمایید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چگونه بیو پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای بنویسیم؟

از ‌فالوورها بخواهید که دوستانشان را تگ کنند.

‌فالوورهایتان را ترغیب کنید که از طریق تگ کردن دوستانشان، پست را با آنها به اشتراک بگذارند. در ادامه، چند مثال از راهکارهای جالب و هوشمندانه‌ی برندها برای ترغیب ‌فالوورها به تگ کردن دوستانشان ارائه شده است.

صدف بیوتی:

منشن کردن در کپشن اینستاگرام

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
8 ترفند برای اینکه چطور کپشن اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟
”]

سالن زیبایی مریم:

منشن کردن در کپشن اینستاگرام

گروه کتابخوانی بی جی:

منشن کردن در کپشن اینستاگرام

مخاطب را به شرکت در یک مسابقه یا چالش دعوت کنید.

مسابقه ها، ابزارهای عالی ای برای افزایش مشارکت مخاطب و قرار دادن برند در معرض دید ایشان هستند.

در این روش، شما از ‌فالوورهایتان میخواهید که یکی از عکس های خودشان (با موضوع مسابقه) را در صفحه‌شان منتشر کنند و در کپشن، از هشتگ های موردنظر شما استفاده نمایند.

 

View this post on Instagram

 

رسمی بپوشین، پیتزا ببرین?? ?? همیشه تنوع تو محیط کار می‌تونه حال همه رو بهتر کنه. حتی اگه در مورد یه موضوع کوچک و بی‌اهمیت باشه.☺ ما تصمیم گرفتیم تو ریحون چهارشنبه‌ها رو روز لباس رسمی اعلام کنیم و یه کم تنوع ایجاد کنیم و سرحال‌تر سراغ آخر هفته بریم.?? البته اجباری نیست و هر کی که دوست داشته باشه می‌تونه مشارکت کنه.? ما دلمون می‌خواد همه تو محیط کارشون خوشحال و پرانرژی باشن. پس از همه‌تون دعوت می‎‌کنیم تو این ماجرا با ما همراهی کنین و اگه در طول این ماه سر کار لباس رسمی پوشیدین عکس‌تونو منتشر کنین و ریحون رو تگ کنین تا بدون قرعه‌کشی و مسابقه از ما پیتزا جایزه بگیرین. ??? منتظر عکس‌هاتون با هشتگ #چهارشنبه_رسمی هستیم. یادتون نره ریحون رو هم تگ کنین.?? . #کار #تنوع #شغل #استارتاپ #اپلیکیشن #لباس_رسمی #منابع_انسانی #حال_خوب #تعطیلات #جایزه #پیتزا

A post shared by Reyhoon.com (@reyhoonia) on

قواعد و قوانین مسابقه را برای افراد علاقمند در کپشن بنویسید و حتی یک لینک هم در بیو بگذارید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چطور در اینستاگرام مسابقه برگزار کنیم:آموزش جامع + 10 ابزار برگزاری مسابقه اینستاگرامی

4.بیش از 9 هشتگ در کپشن استفاده نکنید.

در اینستاگرام، هشتگ همان کاربرد و عملکردی را دارد که در توییتر و فیسبوک دارد: یعنی مراودات و مکالمات کاربران مختلف را در یک مسیر و رشته تجمیع میکند. تازمانی که حساب کاربری شما “عمومی” باشد، هر کس که هشتگ های مندرج در کپشن شما را جستجو کند، میتواند پست اینستاگرام شما را در قسمت نتایج جستجو ببیند.

هشتگ ها، کاربرانی را به هم وصل میکند که در شرایط دیگر، امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را نداشته اند؛ این کاربران، همه درباره‌ی یک سوژه، رویداد، برند و … مشترک صحبت میکنند و به آن علاقمند هستند. بعلاوه، هشتگ ها یک ابزار عالی برای افزودن لحن طنز و شوخ به پست ها هستند.

شما باید تعداد هشتگ ها را محدود کنید. برخی از کاربران اینستاگرام، مجموعه ای از هشتگ های پرطرفدار را در پست های خود میگنجانند تا بدین طریق، ‌فالوور بیشتری جذب کنند. اما در حقیقت، این کپشن ها و پست ها بیشتر به یک اسپم شبیه هستند. اگر تعداد زیادی هشتگ در کپشن درج کنید، مخاطب قطعاً متوجه غیرعادی بودن کپشن میشود و حدس میزند که یک جای کار می لنگد. حداکثر از 9 هشتگ در پست های خود استفاده کنید.

برای اطلاع از بهترین نحوه استفاده از هشتگ ها، این مطلب را مطالعه کنید:

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
هشتگ اینستاگرام: آموزش کامل برای نتیجه گرفتن از هشتگ ها

و به یاد داشته باشید که اگر به کل قصد استفاده از هشتگ را ندارید، این امکان برای شما مهیّاست. برای نگارش یک کپشن عالی و تأثیرگذار در اینستاگرام، اصلاً نیازی به هشتگ ندارید.

هشتگ را در انتهای کپشن استفاده کنید.

تا پیش از انتهای متن کپشن، از هشتگ استفاده نکنید؛ مگرآنکه یکی از کلمات یا عبارات عادی در جملات متن را به صورت هشتگ بنویسید. بدین ترتیب، آن بخش از کپشن که برای مخاطب جذاب تر است، در ابتدا قرار میگیرد و در نتیجه، آن پست کاربرپسندتر خواهد بود.

علاوه بر این، اگر کپشن شما طولانی است و در صفحه‌ی اصلی کاربران دیگر بصورت کوتاه شده نشان داده میشود، هشتگ هایی که مقصود ارتباطی (نه سرگرم کننده) دارند، مخفی خواهند شد. بنابراین، هشتگ های این کپشن ها از منظر افرادی که صفحه‌ی اول اینستاگرامشان را بازدید میکنند، مخفی خواهند ماند؛ که ایراد چندانی هم ندارد، چون هشتگ ها صرفاً برای جستجو کاربرد دارند.

نکته‌ی حرفه ای: آیا برای انتخاب هشتگ های پرطرفدار نیاز به کمک دارید؟ زمانیکه یک پست تازه مینویسید و علامت # را تایپ میکنید، اینستاگرام هشتگ های پرطرفدار و داغ را به شما پیشنهاد میکند. به مثال زیر توجه کنید:

5.لحن خود را متناسب با اینستاگرام انتخاب کنید.

هر شبکه‌ی اجتماعی، یک لحن و طریق گفتار (نوشتار) خاص خود را دارد که بیشترین تناسب را با آن فضا دارد. به عنوان مثال، کلمات و عبارت های ثقیل و اصطلاحات سنگین در لینکداین کاربرد دارند؛ اما این نوع طرز بیان و لحن برای اینستاگرام مناسب نیست. بهترین پست های اینستاگرام، لحن دوستانه و حتی شوخ طبع دارند و سویه‌ی شخصی یک برند را به نمایش میگذارند.

به همین دلیل، شما باید لحن پیام برندتان را برحسب مقتضیات و ملاحظات طرز بیان در اینستاگرام تنظیم کنید. این دسترسی به این هدف، برای برندهایی که لحن و طرز بیانشان از پیش خودمانی و صمیمانه بوده، راحت تر است.

برندهایی که لحن بیان برندشان جدی تر است، باید میان احترام و صمیمیت، یک تعادل ایجاد کنند.

انتخاب و حفظ یک لحن خاص و ثابت در نوشتار کپشن در اینستاگرام، به شما کمک میکند تا برندتان را به نحو احسن در آن رسانه‌ی اجتماعی توسعه دهید. به عنوان مثال، شما باید طول یا تعداد کلمات پست هایتان در اینستاگرام را مشخص کنید و همواره بر همان مبنا کپشن بنویسید. مثلاً، دوست دارید در نقش یک راوی ظاهر شوید و کپشن های یک پاراگرافی یا طولانی تر بنویسید؟

یا در یک فضای بیشتر، یک دستورالعمل یا طرز تهیه‌ی غذا بنویسید؟

یا یک رویکرد کمینه گرایانه را ترجیح میدهید و به چند کلمه بسنده میکنید؟

بذله گویی و شوخ طبعی پیشه کنید. خوش طبعی و هوشمندی، کاربردهای قابل ملاحظه ای در رسانه های اجتماعی و علی الخصوص در اینستاگرام دارند. زمانی که یک برند در پست های خود از لحن شوخ و صمیمی استفاده میکند یا بازی با کلمات را به نمایش میگذارد، توجه و علاقه‌ی مخاطب به آن برند جذب میشود. به عنوان مثال پچ پچ همیشه یک منبع زبانزد از شوخ طبعی بوده است:

6.از ایموجی ها (شکلک ها) استفاده کنید.

ایموجی ها، شکلک های کارتونی هستند که در اکثر تلفن های هوشمند تعبیه شده اند و به کپشن های اینستاگرام، هویت و شخصیت میبخشند. به همین دلیل، بسیاری از برندها در کپشن های خود از ایموجی استفاده میکنند؛ حتی برندهای “جدی تر”!

برای استفاده از ایموجی در پست ها، راه های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، شما میتوانید آنها را در ابتدای پست استفاده کنید تا توجه مخاطب را به کپشن جلب کنید. مثل:

 

View this post on Instagram

 

. ???????????????‍??‍♀️??‍⚕️?‍??‍??‍???‍???‍??‍??‍??‍??‍??‍??‍??‍??‍✈️?‍??‍⚖️???‍♀️?‍♀️ . ‌ امروز روز جهانی “مبارزه با خشونت علیه زنان” هست. خشونت علیه زنان فقط به خشونت فیزیکی خلاصه نمیشه. . بلکه شامل هر رفتاری میشه که شأن انسانی اونها رو به عنوان یک زن زیر سؤال ببره. . ?‍?بیشتر همکارهای ما توی بینام رو خانمها تشکیل میدن. خانمهایی که همپای مردها کار می‌کنن و به اندازه اونها توی پیشرفت بینام نقش داشتن. . ما توی بینام سعی می‌کنیم نکاتی رو رعایت کنیم که به خانمهای همکارمون احساس آرامش و امنیت بده. . توی این ویدئو می‌تونید با بخشی از فرهنگ کاری ما توی بینام آشنا بشید. . شما چه تجربیات مثبت و منفی از این موضوع توی محل کارتون دارید؟ تجربیاتتون را تو کامنت یا به صورت دایرکت برام بفرستید. . #بینام #بینام_پلتفرم #نه_به_خشونت_علیه_زنان #OrangeUrWorld #OrangeTheWorld #HearMeToo #EndVAW

A post shared by بهنام کشانی?‍?دیجیتال مارکتر (@behnam.keshani) on

 

بعلاوه، شما میتوانید ایموجی ها را در وسط جمله ها و به جای کلمات، یا در پایان یک جمله و در قالب “حسن ختام مطلب” استفاده کنید. مثل:

 

View this post on Instagram

 

. بالاخره از دوشنبه وقت شد که بشینم و بنویسم در مورد موضوعی که دوشنبه هفته پیش تحت عنوان سورپرایز و افتخار تو پست نوشته بودم. . ? افتخاری که روز دوشنبه نصیب بنده شد، و احتمالا دوشنبه استوری هاش را دیدید،تدریس ??‍? در کلاس دیجیتال مارکتینگ اقای #عادل_طالبی بود. . داستان ازین قرار بود که دو هفته قبل وقتی وارد کلاس شدم، اقای طالبی با همون ادبیات صمیمانه و خاص خود گفتند کشانی برای هفته بعد آماده باش. گفتم برای چی؟! گفتند میخوام شبکه های اجتماعی را تو بگی. گفتم: من؟! ??? گفتند اره، ویدئوهات را تو اینستاگرام دیدم، خوب میگی، میخوام مبحث شبکه های اجتماعی را تو بگی ?? . . ✳️ دوستانی که در اکوسیستم #دیجیتال_مارکتینگ فعال هستند، اهمیت این موضوع را قطعا می دانند، کلاس #بازاریابی_دیجیتال عادل طالبی در سازمان مدیریت صنعتی، اگر نگوییم بهترین، قطعا یکی از بهترین دوره های دیجیتال مارکتینگ است و تدریس حتی مبحثی در آن و اعتماد عادل طالبی قطعا افتخاری است برای من که نسبت به افرادی چون ایشان، تازه کار و #شاگرد محسوب می شوم. . ?? به هر حال لازم میدونستم از عادل طالبی عزیز تشکر ویژه کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشت و بسیار خوشحال تر شدم زمانی که فهمیدم در این زمان که بنده بجای ایشان اداره کلاس را به عهده داشتم، فرصتی بوده تا زمانشان را به فرزندشان اختصاص دهند. . امیدوارم بتونم این همه لطف را جبران کنم ?????? . از خانم ها خرسندی، سلگی، فارسی و دوستان عزیزم پارساکاکویی و حسین خمجانی بخاطر عکس و استوری هایی که گرفته بودند هم خیلی تشکر می کنم. . @adeltalebi @denakhorsandii @parsa.kakooi @hoseinkhomjani @faatemeh_sl @anahitafarsi

A post shared by بهنام کشانی?‍?دیجیتال مارکتر (@behnam.keshani) on

 

7.حساب های کاربری خود در دیگر رسانه های اجتماعی را در اینستاگرام معرفی کنید.

شما میتوانید در کپشن، حساب های کاربری‌تان در دیگر رسانه های اجتماعی را معرفی کنید. بدین ترتیب، ‌فالوورهای شما میدانند که در کدام رسانه های اجتماعی دیگر باید شما را پیدا کنند؛ بنابراین، ‌فالوورهای شما در اینستاگرام میتوانند شما را در توییتر هم فالو یا دنبال کنند؛ تبدیل به طرفداران شما در فیسبوک شوند؛ در کانال تلگرام شما عضو شوند؛ و غیره.

مثلا می توانید یک مطلب را به صورت کلی در اینستاگرام توضیح دهید، ولی با توجه به محدودیت های اینستاگرام، محتوای تکمیلی را شبکه اجتماعی دیگری ارائه نمایید:

 

View this post on Instagram

 

. ✍?﮼آموزش‌نستعلیق‌نوشتن‌در‌اینستاگرام . . در این ویدئو نحوه نستعلیق نوشتن در اینستاگرام را به شما آموزش میدم: ۱.وارد کانال تلگرام من بشید و آخرین پست که تو ویدئو مشخصه را کپی کنید. لینک در بیو هست یا آیدی. @behnamkeshani . را سرچ کنید. . ۲.یک نوت باز کنید و اون چیزی که از کانال کپی کردید را پیست کنید و بدون فاصله شروع به نوشتن کنید. . نکته: اگر فاصله (اسپیس) بزنید ادامه متن نستعلیق نمیشه و باید از نیم فاصله استفاده کنید یا بعد از هر اسپیس دوباره اون دو خط ریز که کپی کردید را پیست کنید. . ۳.متنی که نوشتید را کپی کنید. . ۴.در اینستاگرام چه در پست و چه در استوری پیست کنید. . امیدوارم این ترفند براتون مفید باشه و متن های نستعلیق زیبایی را برای اینستاگرامتون بنویسید ? . . سوالاتتون را کامنت بذارید.

A post shared by بهنام کشانی?‍?دیجیتال مارکتر (@behnam.keshani) on

 

نکته‌ی حرفه ای: برای تبلیغ صفحه اینستاگرام خود در دیگر شبکه های اجتماعی می توانید از قابلیت Nametag اینستاگرام استفاده کنید. با انتشار Nametag خود در شبکه های دیگر، کاربران را برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام‌تان ترغیب نمایید:

همین الان اینستاگرام گوشی خود را باز کنید، وارد صفحه پروفایل خود شده و از 3 خط بالا سمت راست، وارد بخش Nametag شوید. سپس گزینه Scan a nametag را انتخاب کنید و تصویر زیر را اسکن نمایید.

nametag-اینستاگرام

8.اگر برای انتخاب مدل کپشن مطمئن نیستید، اختصار را برگزینید.

برحسب نوع مخاطبانتان، گاهی باید کپشن هایی بنویسید که از چند کلمه یا یک جمله طولانی تر باشند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت تولید مواد غذایی دارید، گاهی قصد میکنید که کل دستور تهیه‌ی یک غذا را در کپشن یک پست بنویسید. این کار، بسیار پسندیده و پرطرفدار است؛ البته به شرط آنکه نکات مهم کپشن را در جمله های اول بیاورید (مثل نام غذا) که کوتاه و حذف نشوند.

اما اگر هنوز درباره‌ی لحن برند خود تصمیم نگرفته اید و مطمئن نیستید، اختصار و ایجاز را انتخاب کنید. برخی از بهترین کپشن های اینستاگرام، کوتاه و مختصر هستند؛ یعنی پیام خود را بصورت کوتاه و در قالب چند کلمه به مخاطب میرسانند و مسئولیت توضیحات بیشتر را به عهده‌ی تصویر میگذارند.

کوکاکولا: خداحافظ آفتاب سوختگی. سلام تعطیلات بهاری!”

کپشن اینستاگرام کوکا کولا

گرجی: “هیچ شبی مثل امشب نیست”

 

View this post on Instagram

 

«هیچ شبی مثل امشب نیست»❤️ #یلدا #سخن_بزرگان

A post shared by بیسکویت گرجی (@gorjico) on

 

فرهود وثوقی: کامنت بذارید.

اختصار کپشن اینستاگرام

کپشن های خوب در اینستاگرام

یک کپشن خوب در اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟ بیایید باهم دوره کنیم:

  • برخورداری از ایده و طرح مناسب
  • دعوت از مخاطب به انجام کاری
  • استفاده از تعداد مناسب هشتگ
  • استفاده از لحن و طرز بیان صمیمانه
  • استفاده از ایموجی
  • تبلیغ حساب های کاربری شبکه های اجتماعی دیگر خود در اینستاگرام
  • اختصار و ایجاز

کپشن هایی که به عنوان مثال و نمونه در توضیحات بالا معرفی کردیم، استراتژی ها و راهکارهای منحصر به خود را برای جذب ‌فالوور در اینستاگرام دارند. اما شما چطور میتوانید رویکردهای آنها را در کپشن های خود در آن شبکه‌ی اجتماعی پیاده کنید؟

در ادامه، چند کپشن دیگر در اینستاگرام را معرفی میکنیم که ویژگی های بالا را دارند و شما میتوانید از آنها برای توسعه‌ی استراتژی اینستاگرام خود الهام بگیرید.

نمونه کپشن هایی با ایده و طرح عالی

“افتتاحیه! روز اول! یک روز خوب با همراهان خوب، جلسات عالی و آموزه های ارزشمند …”.

“و اکنون، یک محصول جدید پا به عرصه‌ی وجود گذاشت! همین الآن سرویس 30 روزه‌ی رایگان خود را دریافت کنید و خودتان قضاوت نمایید!”

“ما و شرکایمان، برای توسعه‌ی یک طرح جدید و دستیابی به اهداف مشترک تلاش میکنیم. کارمندان ما مشتاقانه منتظر آغاز کار هستند …”.

“ما اینجا (در یک رویداد صنعتی) هستیم! شما هم بیایید و پیش از آنکه مدیرعامل به روی صحنه برود، سلام و گفتگویی با هم داشته باشیم …”.

“تبریک به … (نام کارمند) برای اخذ جایزه‌ی … (نام جایزه)! یک افتخار شایسته و برازنده برای کسی که این ماه به هدف خود رسید …”.

نمونه کپشن های دارای دعوت به اقدام

بهترین (نام محصول) برای این زمان از سال. بهترین ویژگی پاییز از نظر شما چیست؟ پاسخ خود را در قسمت نظرات بنویسید.

ما از یکم تا پنجم فروردین تعطیل خواهیم بود؛ اما پس از تعطیلات سال نو با خبرهای خوب بازخواهیم گشت … شما تعطیلات سال نو را کجا سپری میکنید؟ برنامه‌تان را با ما درمیان بگذارید!

اپیزود 1 از … (نام پادکست) هم اکنون در دسترس شماست که گوش کنید! اوقات خوشی را با مهمانمان سپری کردیم. لینک دانلود در قسمت بیو قرار گرفته.

همکاری گروهی، یک اصل حیاتی در فرهنگ شرکت های بزرگ است. در بخش نظرات، یکی از بهترین همکارهایتان را تگ کنید.

با هیجان و شادی فراوان، …. (نام محصول) را به تولید رساندیم. اما هر … (نام نوع محصول) عالی نیاز به یک اسم عالی هم دارد! اسم پیشنهادی خود را در قسمت نظرات بنویسید. پیشنهاد منتخب برنده‌ی یک سال سرویس رایگان خواهد شد. لینک در بیو.

نمونه کپشن های خودمانی و صمیمانه

کسایی که این فصل به هدف هاشون رسیدن، بزنید قدش! اگر هنوز به هدفتون نرسیدین، ذهن و جسم‌تون رو آماده کنید که این فصل به دستش بیارید! شما فوق العاده خواهید بود. #هدف

بازیافت، صرفاً یه اصل اجباری تو محیط کار نیست؛ بلکه یه کار پسندیده و کاملاً منطقی هست. روز بازیافت مبارک! #روز_محیط_زیست

صبح شنبه بخیر! از روزهای هفته نترسید؛ با آغوش باز ازشون استقبال کنید! کارمندای شاد، روز مشتری هاشون رو میسازن : )  #شنبه_دوست_داشتنی

نمونه کپشن برای معرفی حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی دیگر

در ساعت 11 صبح فردا، سخنرانی مدیرعامل را در … (نام رویداد)، بصورت زنده توییت میکنیم. صفحه‌ی توییتر ما را فالو کنید. لینک در بیو!

از اینکه دیروز نتوانستید به حساب های کاربری خود در… (نام شرکت تأمین کننده) وارد شوید، پوزش میخواهیم. و حال قصد داریم جبران کنیم. از طریق پیام رسان فیسبوک با ما تماس بگیرید و کد تخفیف دریافت کنید.

ما به همراه کارمندانمان، در لینکداین عضو و فعال شدیم! همین الآن ما را پیدا و دنبال کنید. لینک در بیو!

نمونه کپشن های کوتاه

سال جدید، لوگوی جدید!

ما اسباب کشی کردیم! به دفتر کار جدیدمان سر بزنید.

زمستون زیبا شروع شد! چه برنامه ای برای 3 ماه آخر سال داری؟

جمع بندی

انواع مختلف پست ها در اینستاگرام را امتحان کنید و کارکرد هرکدام را مورد ارزیابی قرار دهید (حتی کپشن ها). اینستاگرام امکانات چندانی در زمینه‌ی آنالیتیک ها ندارد؛ بنابراین، شما شخصاً باید نتایج را تحلیل کنید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
تحلیل و آنالیز اینستاگرام: راهنمای جامع متریک‌ها، Insights، نکات و ابزارها

هر پست را روی یک فایل Excel فهرست کنید و با بررسی آدرس URL، تعداد لایک ها و کامنت ها و همچنین انواع بازخوردهایی را که از ‌فالوورها میگیرید، شناسایی و تحلیل نمایید. نمونه چنین فایل اکسلی در کانال تلگرام به آدرس زیر قابل دسترسی می باشد یا عضو کانال شده و عبارت “تقویم و گزارش محتوا” را در کانال جست و جو نمایید:

آدرس کانال: https://t.me/behnamkeshani

لینک فایل به صورت مستقیم در کانال: https://t.me/behnamkeshani/899

چه کپشن های دیگری به نظر شما جذاب بوده؟ در بخش نظرات با من و دیگران به اشتراک بگذارید.

برای یادگیری کاملتر موضوع کپشن نویسی در اینستاگرام می توانید پکیج آموزشی زیر را تهیه کنید:

دیگر محصولات آموزشی اینستاگرام:

۱۰ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.