X

معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از ناپلئون هیل

معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از ناپلئون هیل

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید ، اولین نسخه اش در سال ۱۹۳۷ منتشر شد. امروز در رتبه بندی پرفروش ترین کتاب های تاریخ بعد از انجیل و هری پاتر پرفروش ترین کتاب در حوزه ثروت فردی است.

این کتاب در سال ۱۹۳۷ توسط ناپلئون هیل نوشته شد که به گفته خودش با همکاری تاجر ثروتمند آمریکایی اندرو کارنگی نوشته شده. این کتاب تعالیمی در خود دارد که به خواننده کمک میکند توسط نیروی فکرش به ثروت و موفقیت در زندگی اش دست یابد.

افراد مشهوری همچون “محمد علی کلی” آنتونی رابینز، برایان تریسی، باب پراکتورو ده ها افراد مشهور دیگر این کتاب را تحسین کرده اند و راز موفقیت شان دانسته اند.

این کتاب در دوران رکود و یاس اجتماعی سال های جنگ جهانی نوشته شد و در زمان مرگ نویسنده آن توانست ۲۰ میلیون نسخه بفروشد و تا سال ۲۰۱۳ این رقم به ۹۰ میلیون کپی رسید.

این کتاب به گفته ناپلئون هیل حاصل تحقیق ۲۰ ساله اش بر زندگی افراد ثروتمند و موفق است که توانسته ۱۶ قانون موفقیت را کشف کند که هر فردی فقط با اجرای این قوانین میتواند به موفقیت دست یابد.

هیل به شدت معتقد است که:

بزرگ‌ترین فرصت زندگی شما شاید همین لحظه ای باشد که در آن به سر می‌برید.  اگر نمی‌توانید کارهای بزرگ انجام دهید کارهای کوچک به شیوه بزرگان انجام دهید. سخنان ناپلئون هیل و لحنش، قدرتی نهفته در خود دارد که شدیداً مخاطب خود را مشتاق و تشویق می‌کند تا در هر سطحی از زندگی یا هر سطح از موفقیت و ثروت است، آنرا توسعه داده و بیشتر نماید.

 

حتی بعضی از افرادی که با استفاده از راهنمایی‌های هیل به موفقیت بزرگی رسیده بودند اعتراف می‌کردند که اگر هیل چشمان ما را باز نمی‌کرد اکنون یک زندگی معمولی داشتند. کتاب “ بیندیشید و ثروتمند شوید ” همیشه برای رساندن افراد

 

از فقیر به ثروتمند

از معمولی به خارق العاده

از ثروتمند به ثروتمند ترین

خودش را آماده ی کمک و هدایت می داند.

 

نویسنده این کتاب میگوید : در هر بخش این کتاب من به راز رسیدن به ثروت اشاره کرده ام که خودم به شخصه از مطالعه زندگی ۵۰۰ نفر از ثروتمند ترین افراد کره زمین کشف کرده ام.

لازم به ذکر است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید راجع به قانون جذب نیست ! اما به اصولی اشاره میکند که قدرت فوق العاده ای دارند. این کتاب بدون شک زندگی شما را تغییر خواهد داد همانطور که نویسنده کتاب گفته ؛ برای اثبات تمام حرفهایش مثال هایی میزند و تمرین های کاربردی به شما میدهد تا خودتان اصول را تجربه کنید.

نویسنده این کتاب به همراه مشاور و راهنمای زندگی اش اندرو کارنگی هردو متفق القول هستند که هر کسی میتواند به موفقیت و ثروت دست یابد زیرا در دنیا یک سری قوانین موفقیت و ثروت حاکم است که فقط تنها کاری که باید بکنید اجرای آنهاست

شما باید بنیان فکری ثروتمندی داشته باشید قبل ازینکه بخواهید یک زندگی ثروتمند بنا کنید به همین منظور این کتاب قصد دارد بنیان ذهنی قدیمی شما را تخریب و یک بنیان قدرتمند ایجاد کند

وقتی ناپلئون هیل ۸۰ ساله شد، با تحقیقات گسترده ای که در زمینه موفقیت مالی انجام داده بود و کتابهایی که نوشته بود، به تجارب و آگاهی ای ناب در مورد موفقیت مالی دست یافته بود که می توان گفت مثل یک اصل و یک قانون در این زمینه عمل می کرد.

بنابراین او تصمیم گرفت قبل از مرگ تمامی نتایج تحققات و تجارب خود و افراد موفقی را که شناسایی نموده بود در زمینه علم ثروت را در کتاب جدیدی بنام ” بیندیشید و  ثروتمند شوید، بنگارد. در واقع این کتاب همان نسخه بازنویسی شده کتاب “فکر کن و ثروتمند شو” ناپلئون هیل است که در سنین جوانی نوشت اما اصولی که در این سالها هیل به آن رسیده بود و در این کتاب آمده، نسب به کتاب قبلی، کاملا واضح تر و قانونمند تر و نزدیک تر به قوانین کیهانی است.

 

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید برعکس کتاب های دیگر به شدت کیفیتش نسبت به خواننده اش تعیین میشود. شما اگر بدنبال راز سریع موفقیت و کسب ثروت هستید؛ از این کتاب درک خواهید کرد. اگر بدنبال راهی برای رهایی از زندگی روزمره تان هستید؛ جوابتان را ازین کتاب دریافت خواهید کرد. اما اگر بدنبال مباحثی مانند مدیریت زمان هستید این کتاب طبیعتا برای شما کارساز نخواهد بود.

 

فهرست مطالب

فصل ۱ – اندیشه ثروت است

فصل ۲ – اشتیاق نقطه شروع همه موفقیتها

فصل ۳ – ایمان

فصل ۴ – تلقین به خود راه نفوذ بر ذهن نیمه هوشیار

فصل ۵ – دانش تخصصی

فصل ۶ – تخیل : کارگاه ذهن

فصل ۷ – برنامه ریزی سازمان یافته

فصل ۸ – تصمیم گیری : غلبه بر تردید و دودلی

فصل ۹ – ابرام

فصل ۱۰ – قدرت همکاران

فصل ۱۱ – کیمیاگری : احساس جنسی

فصل ۱۲ – ذهن نیمه هوشیار

فصل ۱۳ – مغز : ایستگاه فرستنده و گیرنده اندیشه

فصل ۱۴ – حس ششم : قلعۀ درایت

فصل ۱۵ – شش شبح ترس

کتاب
برچسب ها: بیندیشید و ثروتمند شویدکتابکتاب بیندیشید و ثروتمند شویدکتاب خوانیناپلئون هیل