X

گزارش صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی سال ۲۰۱۸

گزارش صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی ، گزارشی است که هر ساله توسط وبسایت SocialMediaExaminer تهیه و در اختیار کارشناسان ، بازاریابان و علاقه مندان به صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی قرار می گیرد.

امسال نیز به رسم ۱۰ سال گذشته ، دهمین نسخه ازاین گزارش توسط این وبسایت منتشر شد.

بنده نیز سال گذشته برای اولین بار اقدام به ترجمه و انتشار نسخه نهم آن یعنی گزارش صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی ۲۰۱۷ نمودم و امسال نیز سعی کردم در اولین فرصت پس از انتشار نسخه اصلی آن را ترجمه و در اختیار شما همراهان و علاقه مندان به بازاریابی دیجیتال به ویژه بازاریابی شبکه های اجتماعی قرار دهم.

این گزارش در ۴۴ صفحه و با بیش از ۷۰ نمودار تهیه شده است. برای این مطالعه از بیش از ۵۷۰۰ بازاریاب شبکه های اجتماعی از سراسر جهان تحقیق بعمل آمده است.

۵۰% این بازاریاب ها از کشور ایالات متحده آمریکا و سپس به ترتیب از انگلستان ، کانادا ، استرالیا ، هند ، آفریقای جنوبی و دیگر کشور می باشند.

احتمالا به دلیل برخی محدودیت ها و مسائل فرهنگی نتوان همه اطلاعات را فضای بازاریابی شبکه های اجتماعی کشورمان مدل سازی و استفاده نمود ولیکن ، می تواند دید بسیار خوبی نسبت به نحوه استفاده بازاریاب های دیجیتال در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه از شبکه های اجتماعی بدست آورد.

در این گزارش می توانید به خوبی رشد انواع شبکه های اجتماعی را در کسب های B2B و B2C مشاهده نمایید.

می توانید روند استفاده از انواع محتوا ها را در شبکه های اجتماعی بررسی نموده و از آن ها برای استفاده در کسب و کار خود استفاده کنید.

از نکات جالب توجه این گزارش که در هر دوسال پیاپی که بنده اقدام به ترجمه آن نموده ام ، حکمرانی بلامنازع فیسبوک را مشاهده نمود که در همه زمینه های این تحقیق بالاترین رتبه را از آن خود نموده و دیگر شبکه های اجتماعی با اختلافی فاحش در رتبه های بعدی قرار دارند.

حتی مشاهده می شود که در استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کارهای B2B ، نیز برخلاف ذهنیت موجود، فیسبوک توانسته شبکه اجتماعی لینکداین را نیز پشت سر بگذارد و رتبه اول استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کارهای B2B را از آن خود کند.

ولی متاسفانه با توجه به محدودیت های موجود امکان استفاده از این شبکه اجتماعی و سرویس های پولی دیگر شبکه های اجتماعی را در کشور نداریم.

علی ایحال امیدوارم از اطلاعات این گزارش نهایت استفاده را ببرید و بتوانید به بهترین نحو در کسب و کار خود از آن استفاده نمایید.

به امید اقتصاد پویا و رشد کسب و کارهای ایرانی

پ.ن: برای عزیزانی که در سال گذشته این گزارش به دستشان نرسیده و آن را مطالعه ننموده اند ، لینک آن را نیز پس از لینک نسخه ۲۰۱۸ قرار داده ام.

شبکه های اجتماعی
برچسب ها: بازاریابیبازاریابی شبکه های اجتماعیشبکه های اجتماعی