بر هیچکس پوشیده نیست که استوری یکی از قابلیتهای مهم در بازاریابی اینستاگرام محسوب می شود که ارتباطات و تبادلات زیادی از طریق آن صورت می‌گیرد. اما این واقعیت که  بیش از 400 میلیون نفر روزانه از استوری ها استفاده می کنند، برای آنان که از این نکته بی خبرند، تعجب آور است. گرچه انفجار محبوبیت محتوای داستانی تصادفی نیست. در واقع، اینستاگرام در راستای فراهم آوردن فرصت استفاده از استوری برای برند های تجاری و کاربران به طور یکسان، بسیار تلاش کرده است. ویژگی های تعاملی با کاربر مانند امکان پرسیدن سوال و یا نظرسنجی و رابط های خلاقانه مانند موسیقی، استوری‌ها را از لحاظ محتوا در اینستاگرام حقیقتاً منحصر به فرد ساخته است . همچنین، امکان تبلیغات از طریق استوری ها برای برندها نیز قدرت فروشی که استوری می تواند داشته باشد را نمایان می سازد.

اما اگر شناخت کاملی از استوری نداشته باشید یا ندانید چطور کار می کند، در استفاده از آنها ممکن است دچار مشکل شوید. در این راهنما ما قصد داریم نحوه استفاده از استوری اینستاگرام برای کسب و کار یا برند شما را تشریح کنیم و تلاش میکنیم به همه نکات مربوط به تهیه یک استوری خوب برای اطمینان از اینکه استوری های شما موردتوجه قرار بگیرند، اشاره کنیم.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
بازاریابی اینستاگرام : جامع ترین آموزش اینستاگرام مارکتینگ

دلیل خاص بودن استوری اینستاگرام چیست؟

بگذارید به زبان ساده بگویم استوری ها چطور کار می‌کنند. استوری به عنوان نوعی جانشین برای  محتواهای “اسنپ چت” شدند که بعد از مدتی به صورت خودکار از بین میرفتند ، در واقع مفهوم آن به همین سادگی ست. به طور خلاصه، استوری ها به کاربران اجازه می دهند یک سری محتوای متوالی ایجاد کنند که در عرض 24 ساعت پس از ارسال، پاک می شوند. محتوای استوری میتواند عکس یا ویدیو باشد، از جمله ویدئوهایی ایجاد شده از طریق اپلیکیشن بومرنگ.

استوری ها را بعنوان یک منبع ثانویه و منحصر به فرد در تهیه محتوا برای فالوئرهای‌تان در نظر داشته باشید. رابط های خلاقانه از جمله کپشن ها و المانهای منحصر به فرد استوری ها کاملا با پست های عادی فرق دارد. همچنین می‌توانید محتوای استوری را اولویت بندی کنید به این معنا که اینستاگرام استوری هایی که میخواهید ماندگار شوند را در بالای لیست پست های شما در صفحه تان تحت عنوانHighlights  نمایش می دهد. دایره بنفش دور عکس پروفایل شما، به فالوئرها نشان می دهد که اخیرا محتوایی در قسمت استوری خود اضافه کرده اید.

از بین رفتن پست های استوری باعث می شود فالوئرها دچار نوعی احساس فوریت و اضطرار شوند در واقع یک نوع حس ‘اینکه باید دید’ یا ‘فقط برای شما’ به فرد القا می گردد. همانطور که گفته شد، می توانید استوری ها را به صورت ماندگار در قالب هایلایت در صفحه اصلی خود ذخیره کنید . در اینجا یک مثال از صفحهFunko آورده شده است که تعداد کثیری هایلایت از استوری های قدیمی خود را در قسمت زیر بیو قرار داده است .

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
ساخت استوری اینستاگرام: چطور در اینستاگرام استوری بسازیم؟

استوری ها با داشتن ویژگی محدودیت زمان و آزادی خلاقیت، به صاحبین کسب و کار این امکان را میدهد تا بتوانند کارهای زیادی را در این قالب انجام دهند و از مزایای آن بهره مند گردند. ممکن است هنوز در مورد چگونگی استفاده از استوری های اینستاگرام برای کسب و کار خود، سردرگم باشید . در کنار همه این موارد ، آزادی خلاقیت در این مبحث کمی کار را برای مبتدیان دشوار می سازد بنابراین در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهم داد.

5 مدل استوری اینستاگرام مناسب یک کسب و کار

کارهای عجیب خلاقانه و سبک متوالی استوری موجب شده است تا در زمینه تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف در اولویت قرار بگیرد. در ادامه به توضیح 5 مدل مختلف از استوری گذاشتن که در بین برندهای مختلف محبوب بوده است،  می پردازیم.

آموزش چگونگی و نحوه انجام کارها

فرمت پی در پی استوری ها، برای مطالب آموزشی گام به گام و یاد دادن آن بسیار مناسب می باشد. از دستور تهیه غذا تا آموزش های آرایشی و حتی فراتر ، در کل محتواهای آموزشی کوتاه جایگزینی جذاب برای ویدئوها یا پست های بلاگ هستند . برندهایی مانند سامسونگ خوب می‌دانند چطور با استفاده از استوری های اینستاگرام در یک زمان هم جذب فالوئر داشته باشند و هم آموزش دهند. این استوری آموزشی بصورت گام به گام نحوه گرفتن یک عکس خوب با استفاده از موبایل سری گلکسی را آموزش می دهد:

سامسونگ با یک فراخوان، فالوئرهای خود را تشویق می کند تا نتایج خلاقیت های خود را با استفاده از هشتگ#withGalaxy به اشتراک بگذارند و شانس اینکه عکس آنها در صفحه خود سامسونگ به نمایش گذاشته شود را به دست آورند:

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
۷ اپلیکیشن رایگان برای ساخت استوری اینستاگرام جذابتر

به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

بسیاری از برندها استوری هایی را به اشتراک میگذارند که توسط کاربران آنها ایجاد شده مانند عکسهایی که مشتریان شان تگ کرده‌اند . به عنوان مثال، شرکت Converse  از هشتگ #FOREVERCHUCK به منظور نمایش اسلایدی عکس های بیشمار فالوئرهای خود استفاده می کند.

اگر نمی خواهید مطالب تهیه شده توسط فالوئرهای خود را در صفحه اصلی خود قرار دهید، استوری ها یک امکان فوق العاده برای انتشار “محتوای تهیه شده توسط کاربر (UGC)” می باشند . این موضوع مخصوصا زمانی اهمیت دارد که نمی خواهید مطالب ارزشمند فالوئرهایتان که تبلیغی برای شماست به هدر رود.

استوری از پشت صحنه ها

بخشی از زیبایی استوری های اینستاگرام این است که لازم نیست حتما یک کار بزرگ و شسته رفته را انتشار دهید. در حقیقت، بسیاری از برندها استوری های فی البداهه ای از رویدادهای عمومی یا کنفرانس های تخصصی که در آن شرکت کرده‌اند را پخش می کنند. به نوعی، استوری ها به برند ها اجازه می دهد تا  فالوئرهای خود را همه جا با خود همراه کنند . در اینجا یک نمونه از استوری های  اخیر Salesforce از کنفرانس TrailheaDX 2018 آورده شده است.  با استفاده از هشتگ # TDX18 این شرکت همه چیز را از اجراهای زنده تا همه اتفاقات در غرفه های اطراف کنفرانس را به تصویر کشیده است.

و برندهایی که می خواهند از پشت صحنه خود بدون اشغال فضای ارزشمند صفحه اصلی خود مطلب تهیه کنند، می توانند آن را در استوری خود قرار دهند . صفحه اصلی اینستا گرام غول دنیای مد  Uniqloبه نمایش آخرین مدل ها و ست های تولیدی شان اختصاص یافته است. به منظور ابراز علاقه به تیم خود، در صفحه خود هایلایتی از مراسم خدمات عمومی و ارتباط با مشتریان را  قرار داده است .

اگر در صدد پیدا کردن روش استفاده از استوری های اینستاگرام در کسب و کار خود هستید، اولین روش این است که بخش انسانی کسب و کارتان را باید به نمایش بگذارید.

پیشنهادات، تخفیف ها و تبلیغاتی که فقط در زمان مشخصی اعمال می‌شوند

اگر قصد ارائه یک فروش ویژه از طریق اینستاگرام را دارید، می توانید این کار را از طریق استوری انجام دهید. هم کسانی که فعالیتشان صرفا در فضای مجازی است و هم فروشگاه هایی که در سطح شهر فعال هستند، هر دو و به طور یکسان برای تبلیغات و پیشنهادات فروش خود که محدودیت زمانی دارند، می توانند از استوری استفاده کنند و  برای فروش های همیشگی خود این استوری ها را بصورت هایلایت در صفحه خود قرار دهند. به عنوان مثال، برند غذایی Whole foods تخفیفی تحت عنوان تخفیف های خوشمزه در قسمت استوری خود منتشر کرده و در آن لیست اقلامی که شامل تخفیف شده اند را نشان می دهد و همچنین تاریخ پایان حراج را نیز مشخص کرده، تا ابهامی برای فالوئرهای شان وجود نداشته باشد .

قراردادن تخفیفات ویژه در استوری یک حرکت هوشمندانه است که مردم را تشویق می کند تا به طور منظم به صفحه اینستاگرام شما سر بزنند تا از جشنواره های ویژه جدید آگاه شوند.

اطلاعیه های ویژه

مطالبی که فالوئرهای شما را در هر مرحله از استوری هیجان زده می‌کند تا بدانند در ادامه چه اتفاقی قرار است بیفتد، نشان دهنده یکی از خلاقانه ترین راه های استفاده از این فرمت است. به عنوان مثال، خطوط هوایی Southwest یک استوری سرکاری از تبلیغ هواپیماهای جدید خود تحت عنوان  ‘هفته کوسه’ (از نام یک شوی تلویزیونی معروف برداشته شده است) در اینستاگرام خود قرار داده است. در پست اول شخصی را در لباس کوسه با یک متن کوچک در کنار تصویر (اتفاق ویژه ای در خطوط هوایی Southwest افتاده است) نشان می‌داد. این نوع مطالب هیجان انگیز برای تحریک علایق افراد بسیار مناسب است.

در انتهای استوری با درج هشتگ #SharksTakeFlight (کوسه ها هم پرواز می‌کنند ) ناوگان جدید هواپیماهای خود با آرم ‘هفته کوسه’Shark Week و با طراحی یک کوسه در هوا را نمایش می دهد.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چگونه از هشتگ های اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن استفاده کنیم؟

همانطور که می بینید، برای کسانی که قصد یادگیری استفاده از استوری در اینستاگرام برای کسب و کار را دارند، هیچ روش “مستقیمی” وجود ندارد. در واقع، هر نوع ترکیبی از این پست ها کاملا پذیرفته شده است. همانطور که گفته شد ، صرفاً شناخت انواع استوری ها ، به این معنی نیست که مطالب شما حتماً دیده می‌شوند . بهترین شیوه ها برای دیده شدن بیشتر استوری های تان را در ادامه توضیح می دهم.

بهترین روش‌های ساخت استوری اینستاگرام برای کسب و کارها

اگر صاحبین مشاغل بخواهند دستاورد بیشتری از استوری خود به دست آورند  بر روی چه چیز باید متمرکز شوند؟

فالوئرهای خود را نسبت به استوری های جدید خود آگاه کنید.

در اینجا به برخی نکات برای روشن سازی بیشتر اشاره می کنیم : 400 میلیون نفر از استوری در روز استفاده می کنند که فقط حدود 40٪ از کاربران فعال اینستاگرام (1 میلیارد) را تشکیل می دهند . به عبارت دیگر، اگر چه استوری ها به شدت محبوب هستند، اما هنوز هم افراد بسیاری هستند که وارد این گود نشده اند . بنابراین هرگاه مطالب تازه ای را به استوری خود ارسال می کنید، ابا نداشته باشید و به فالوئرهای خود اعلام کنید که مطلبی را در قسمت استوری اضافه کرده اید. گاهی از فالوئرهای خود بخواهید که استوری شما را چک کنند، این نکته گاهی بسیار موثر است، مخصوصا اگر مطلب منحصر به فردی را در استوری قرار داده باشید. هر از گاهی ، یک یادآوری ساده مانند پست شرکتShake shack در صفحه خود ارسال کنید :

View this post on Instagram

The definition of puppy love. ? Check out our Story for more of our cutest four-legged Shack fans! ?: @finley.scot

A post shared by SHAKE SHACK (@shakeshack) on

کاری کنید که استوری ها دیده شوند

اینستاگرام بواسطه محتواهای بصری قابل توجهی که دارد مشهور است و برای استوری های شما هم همین اتفاق می افتد. با توجه به اینکه فقط چند ثانیه در اختیار دارید تا توجه فالوئرهای خود را جلب کنید، اطمینان حاصل کنید که استوری های شما افراد را قانع میکند که آن را ببینند. با توجه به این نکات : 1.استفاده از رنگ های جذاب و متضاد در نوشته ها و یا برچسب ها

  1. از چهره افراد برای ایجاد ارتباط عاطفی فوری استفاده کنید
  2. از موقعیت های جذاب یا غیرعادی استفاده کنید مانند طبیعت، شلوغی ها و…

اگر چه استوری های شما لازم نیست 100٪ دیده شوند ، ولی تعداد بازدید آن به عنوان یک برگ برنده برای کسب پیروزی در جلب توجه افراد بحساب می آید .

متن هایتان را در ذهن ها ماندگار کنید

شاید خیلی واضح باشد، اما اطمینان حاصل کنید که هر متنی که در عکسهایتان به کار می برید  به راحتی قابل خواندن باشد . فونت sans-serif که فونت پیش فرض اینستاگرام است برای خواندن بسیار راحت است، اما ممکن است کسی بخواهد فونت های مختلف یا رنگ های دیگر را آگاهانه امتحان کند. این خلاقیت خیلی هم خوب است، اما خوب می دانید که نباید از رنگ های هم‌خانواده و یا چیزی که ممکن است خواندن آن در تلفن همراه دشوار باشد استفاده کنید ( مثلاً فکر کنید: فونت قرمز روی زمینه نارنجی). همچنین، در استوری های خود بیش از حد از متن استفاده نکنید تا رضایت فالوئرهای خود را از دست ندهید. ببینید چگونه استارباکس  از گزینه های متنی اینستاگرام برای نوشتن برای اضافه کردن متن روی تصویر تخته سیاه عکاسی شده استفاده می کند تا پیام خود را با عبارات کوتاه بطور واضح بیان کند:

با وجود برندهایی که هر روز بیشتر و بیشتر سعی دارند از استوری ها به تناسب کسب و کار خود استفاده کنند، خلاقیت بیشتر، می تواند به شما کمک کند تا بیشتر دیده شوید. احتمالا سوالی که ذهنتان را درگیر کرده این است که چه تاکتیک هایی مدنظر است؟ در ادامه به این موضوع میپردازیم.

چگونه می توان استوری های اینستاگرام خود را برجسته ساخت؟

در زیر برخی از ابزارهای کلیدی برای اینکه استوری های تان مورد توجه خاص فالوئرهای تان قرار بگیرند را ذکر می کنیم .

از المان های تعاملی استفاده کنید

ابزار یا استیکرهای نظرسنجی و سوال، امکان ایجاد یک رابطه تعاملی و دوطرفه را به استوری های شما می دهند و از ابتدایی ترین نقطه، فالوئرهای شما را تشویق به همراهی با شما می‌کنند. این ویژگی یک راه هیجان انگیز برای درگیرکردن فکر فالوئرهای شماست. به عنوان مثال، این استوری تهیه شده توسط برند Netflix به فالوئرها کمک می کند تا نسبت به حال و هوای خود و بر اساس ایموجی که انتخاب کرده اند فیلم های مناسب از طرف شرکت به ایشان توصیه شود:

برندهایی مانند Hello Fresh مرتباً تست هایی را برای تبادل نظر با فالوئرهای خود مطرح می کنند و بعدا در استوری، نتایج را ارسال می کنند، و بدین گونه شرکت کنندگان نتیجه آزمون خود را می توانند ببینند.

به جای اینکه استوری هایتان تار عنکبوت ببندند، می توانید با استفاده از این عناصر که نوعی دعوت به اقدام برای ارتباط با فالوئرهایتان است بهره مند شوید .

از برنامه های مرتبط برای ساخت عکس های جالب و خاص استفاده کنید

علاوه بر بومرنگ، تعداد زیادی از برنامه های اینستاگرامی مانند Hype Type, Over و Adobe Spark وجود دارند که با  توجه به ویژگی های خاص استوری طراحی شده اند. برای استفاده از فونت های مختلف و برچسب های خلاقانه، میتوانید یک برنامه مناسب نصب کنید و به وسیله آن خلاقیت بیشتری به عکس‌هایتان بدهید.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
۷ اپلیکیشن رایگان برای ساخت استوری اینستاگرام جذابتر

استوری های خود را تبلیغ کنید

و البته، چه راهی بهتر از تبلیغ کردن استوری برای اطمینان از مورد توجه قرار گرفتن آن وجود دارد؟ نکته: این قابلیت برای کاربران ایرانی غیرفعال است. بسیاری از برندها از طریق استوری ها که از شبکه تبلیغاتی هدفمند اینستاگرام استفاده می کنند به موفقیت رسیده اند. برای برندهای تجاری با داشتن فرصت استفاده از 10 عکس یا فیلم و فرمت تمام صفحه، استوری ها  از لحاظ قالب بندی و جلب توجه جامعه هدف مورد نظر، بسیار منحصر به فرد به نظر می رسند. در اینجا یک نمونه تهیه شده توسط برند Overstock را آورده ایم :

اگر در فکر تبلیغ در استوری هستید ، به این نکات خاص در مورد تبلیغات و بهترین شیوه های استوری تبلیغ توجه داشته باشید:

  • رزولوشن بالا و سایز تمام صفحه برای عکس های خود انتخاب کنید. (1080×1920پیکسل توصیه می شود )
  • از متن های کوچک استفاده‌ کنید بطوری که روی تصاویر یا فیلم های تان را نپوشانند.
  • اکثر تبلیغات دارای صوت و تصویر بصورت خودکار باصدا پخش نمیشوند و فالوئرها آن را بی صدا تماشا می‌کنند، پس سعی کنید کمتر از کلام در تبلیغات استفاده کنید.
مقاله مرتبط را از دست ندهید:
اندازه و سایز پست و استوری اینستاگرام (آپدیت 2019)

به طور خلاصه، برای برندهایی که بودجه برای ساخت استوری های تبلیغاتی حرفه ای دارند، تبلیغات استوری اینستاگرام عالی خواهد بود.  تا زمانی که بتوانید با بهره گیری از مشخصه های ویژه استوری مخاطبان مورد نظر خود را داشته باشید، شما در اوج خواهید بود.

5 نمونه از استوری های بسیار جذاب اینستاگرام (و دلیل موفقیت آنها)

هنوز هم درگیر ایده هایی درباره چگونگی استفاده از استوری های اینستاگرام هستید ؟ نظرتان در مورد بررسی عملکرد بعضی از بهترین برندها در این زمینه چیست؟ پنج استوری جالب و قابل توجهی که اخیرا توسط برندها پست شده را برای استفاده شما و به عنوان چند ایده الهام بخش در این قسمت می آورم.

استوری های اینفلوئنسرها

استوری ها برای اینفلوئنسرها و برندهای مختلف به دلایلی بسیار مهم است و حکم نان شب را دارد . استوری ها برای بلاگرهای گردشگری و یا هر شخصی که در حرکت است بسیار ایده آل اند و به آنها این امکان را می دهند تا فالوئرهای خود را در مسیرشان با خود همراه کنند . مارک ریتز، صاحب یک پیج اینستاگرام با فالوئرهای بالا، در طول سفرهای خود به سراسر جهان، با گرفتن عکس های چشم نواز و اشتراک گذاشتن آن  بصورت هایلایت در صفحه خود توجه فالوئرهای زیادی را به دست آورده است.

 

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتماعی صفر تا صد

این نوع عکسهای طبیعی و دست نخورده، نوعی محتواست که جامعه اینستاگرامی کاملاً آن را می پسندند.

استوری های انگیزشی

کاملاً مبرهن است، هدف نهایی استوری ها این است که، به خوبی، یک داستان را روایت کنند. با این حال، در نظر داشته باشید که گاهی اوقات جذاب ترین استوری ها از طرف فالوئرهای شما فرستاده می شوند. به عنوان مثال، کمپین انگیزشی Fitbit با هشتگ #MyReasonIs را ملاحظه کنید. فالوئرها با استفاده از هشتگ طراحی شده توسط این شرکت، تشویق می شوند که دلایل خود را برای تناسب اندام در سال 2018 به اشتراک گذارند تا بعدا در استوری  نمایش داده شوند.

این کمپین که محتوای آن توسط کاربران ایجاد شده (از شوخی ها گرفته تا جواب های جدی)، نمونه درخشانی از قدرت داستان سرایی بصری می باشد.

استوری های آموزشی

همانطور که اشاره شد، استوری ها به برندها این امکان را می دهند تا بصورت گام به گام  یک یا چند چیز را به فالوئرهای خود آموزش دهند بدون اینکه خیلی حالت رسمی داشته باشد. برندهایی مانند Ipsy استوری هایی را می‌گذارند که نه تنها راجع به آموزش های آرایشی ست، بلکه همچنین ماهانه «mood board» هایی را در استوری خود قرار می‌دهد. مودبردها پست های کلاژ مانندی هستند که در قالب یک عکس،  طراحی ها و ایده های الهام‌بخش را نمایش می دهند.

این نوع استوری دلیل دیگری بر اثبات پتانسیل بازاریابی اینستاگرام را برای برندهای خلاق می باشد .

استوری های جلوی صحنه(برخلاف پشت صحنه)

همانطور که قبلا ذکر شد، نمایش گزارشات از رویدادها، همایش ها و کنفرانس ها برای استوری گذاشتن مورد مناسبی است. اگر در حالی که در محیط بیرون هستید و به امور خود مشغولید و چیز جالبی را مشاهده می کنید، از آن یک  استوری تهیه کنید ، احتمال اینکه فالوئرهای شما نیز آنرا دوست داشته باشند زیاد خواهد بود. به عنوان مثال، Funko در اینستاگرام خود cosplayer ها و سایر اتفاقات را نشان می دهد که فالوئرهایش را هیجان زده می کند.

بهترین بخش همراه نمودن فالوئرهای خود در کنار رویدادها چیست؟ اصلا قرار نیست که مطالبی که در استوری قرار میدهید آماده شده یا کامل و بی نقص باشند.

استوری از زندگی روزمره

در نظر داشته باشید که فالوئرها خواستار القاء یک حس اعتماد برانگیز از طرف برندهای مورد حمایت خود هستند. چه راهی بهتر از اینکه فالوئرها، خود “واقعی” شما را از طریق همراه کردن آنها در محیط کارتان و یا با نشان دادن تیم کاری تان به آنها بشناسند؟ به عنوان مثال، MailChimp اخیرا مجموعه ای از استوری ها را در اینستاگرام خود قرار می داد که داستان آن روز را روایت می کرد.  در هر استوری، اعضای تیم خود و وظایف های روزانه شان در شرکت، از جمله استخدام های جدید و … را نشان می داد.

به یاد داشته باشید: برای تهیه استوری نیاز به وسایل خاصی ندارید. با استفاده از یک گوشی هوشمند و بکار گیری شیوه های مختلف، می توانید همین الان یک استوری بسازید. و در اینجا ، مطالب را جمع بندی می کنم!

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چگونه از لایو چت اینستاگرام در کسب و کار استفاده کنیم؟

آیا به یک جمع بندی کامل راجع به استفاده از استوری های اینستاگرام برای کسب و کار خود رسیدید؟

استوری ها اخیرأ جزء جدایی ناپذیر اینستاگرام برندهای تجاری را شده اند. اما آیا راجع به برند شما هم این نکته صدق می کند؟ با توجه به این که اینستاگرام توجه خاصی به استوری ها دارد و فرمت آن روز به روز بزرگتر می شود، برندها باید هر چه سریع‌تر با آن آپدیت شوند. با درک شیوه های ذکر شده در بالا، می توانید در صدر قرار بگیرید و با فالوئرهای خود از طریق استوری ها بدون کوچکترین نقصانی در تعامل باشید. برای من بنویسید چه قدر از استوری ها در کسب و کار خود استفاده می کنید؟ چه تجربه موفقی از استفاده از استوری ها در کسب و کار خود دارید؟

۱۵ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • دم شما گرم، جامع و کامل

    پاسخ
  • بسیار عالی

    پاسخ
  • خیلی عالی و کاربردی بود . ممنون

    پاسخ
  • بسیار عالی و کاربردی . ممنون

    پاسخ
  • با سپاس فراوان از مقاله مفید و کاربردی تون ??

    پاسخ
  • مفید بود. ممنون.

    پاسخ
  • سلام
    ممنون از توضیحات
    سوال من این هست که اینستاگرام….تلگرام و ….هیچ کدوم در دانشگاه یا به صورت آکادمیک آموزش داده نمیشن
    میخاستم بدونم این ترفند ها و این اطلاعات از کجا به دست میاد سر منشاش کجاست
    این طوری دیگه ما ماهی گرفتن رو یاد میگیریم و وقتمون صرف خرید این آموزش و اون آموزش نمیشه
    و هر نرم افزا دیگه ای هم بیاد خودمون میتونیم چم و خمش رو یاد بگیریم
    ممنون از پاسخ

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      بهترین منبع سرچ در گوگل هست. برای هر موضوعی معمولا چنتا وبسایت خوب هست که اطلاعات به روز قرار میدن و با سرچ میتونید بهشون برسید

      پاسخ
  • بسیار ممنون از مقاله خیلی کامل و جامع شما
    سر وقت لطف کنید نحوه استوری گذاشتن را هم ته مقالتون بگنجانید.
    عالی از هر نظر

    پاسخ
    • درود بر شما
      راستش پیشفرض این مقالات اینه که بحث استفاده از اینستاگرام اوکی هست و صرفا بازاریابی در اون مهمه.
      ولی سعی میکنم انجام بدم

      پاسخ
  • سلام ممنون از وبسایت خوبتون
    سوالم در مورد استوری نیست در مورد پست گذاشتنه
    من یه پیج درست کردم که پوشاک زنانه ست
    خریدم در حد خیلی زیاد نیست
    در مورد پست گذاشتن از محصولم سردرگم هستم
    دو حالت داره
    ۱- کم کم عکس بذارم
    * اینجوری مشتری روزها منتظر بمونه تا همه محصولات خرد خرد به پیج اضافه بشن تا حق انتخابش بیشتر باشه
    کمااینکه بارها پیش اومده مشتری یه لباس رو انتخاب کرده ولی منتظر مونده بقیه عکسا هم به مرور به پیج اضافه بشن تا بتونه به خریدش چنتا دیگه هم اضافه کنه و باهم بخره ولی همونطور که منتظر بوده جنس اضافه بشه به پیجم، اون چیزی که انتخاب کرده بوده به فروش رفته و تموم شده و همین موجب نارضایتیش میشه
    ۲- هر چی خریدم سعی میکنم زودتر عکس بگیرم و پست بگذارم
    * اینجوری مشتری با یه نگاه به پیجم همه محصولاتمو میبینه و حق انتخابش بیشتره و سریعتر انتخاب میکنه و خرید میکنه
    اما من در عرض مثلا یک هفته جنسامو به پیج اضافه میکنم ولی برای چند هفته آینده هیچ فعالیتی نمیکنم
    فقط در حد چنتا استوری روزانه که همون محصولاتی که توی پیج هست رو یاداوری میکنه
    در واقع صفحه دیگه پویایی نداره
    یه هفته فعالیت پرشور و عکس گذاشتن
    چند هفته هم بدون پست جدید ( مشتری و سرمایه هم کمه و بین دو خرید فاصله میفته)
    چکار باید کرد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.