به نظر می‌رسد این روزها همه پادکست تولید می کنند …

اما، آیا کسب و کار شما نیز باید وارد این عرصه شود؟

منیع: وبسایت hopperhq

در سال ۲۰۱۸، مردم به صورت وفادارانه‌ای و با رقم‌های اعجاب انگیز به پادکست‌ها گوش کردند – ۸۰ درصد از افراد به تمام یا بخش اعظمی از هر اپیزودی که در آن ثبت نام کرده‌اند گوش می‌کنند. در روز سه شنبه ۲۰ نوامبر، ما میزبان آخرین رویداد سری Trending مجموعه‌مان بودیم: یک میزگرد دقیق و هوشمندانه با رهبران صنعت پیرامون این پرسش: آیا در سال ۲۰۱۹ ارائه پادکست یک ضرورت به حساب می‌آید؟ مانند رویدادهای قبلی، بازاریابان دیجیتال از چند صنعت به دفتر ما در لندن در  WeWork Aldgate Tower آمدند تا درباره تولید پادکست صحبت کنیم و نحوه گنجاندن آن را در استراتژی بازاریابی‌شان مشخص کنیم.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
✅چک لیست: 30 قدم برای داشتن یک برنامه دیجیتال مارکتینگ عالی

افراد حاضر در این میزگرد

راسل گلداسمیت

راسل در سال ۲۰۱۴  Audere Communications را تأسیس کرد. او پیش از این کار ۱۶ سال به عنوان مدیر سایت مشاوره پخش marketiiters مشغول به کار بود. مجموعه Audere به ارائه استراتژی بازاریابی محتوا و پیاده‌سازی آن می‌پردازد و پادکست‌های برنده جایزه سایت Csuitepodcast را نیز ارائه می‌کند و به مراجعه کنندگان نیز خدمات تولید پادکست ارائه می‌کند. مجموعه Csuitepodcast به موضوعاتی مانند نوآوری و ارتباطات بازاریابی، تعامل کارکنان و منابع انسانی، تحرکات اجتماعی، گوناگونی، رفاه و سلامت روانی و موارد دیگر می‌پردازد و مدیران ارشد اجرایی به بحث در مورد ترندهای اخیر، کمپین‌ها و موضوعات و اشتراک گذاری بهترین مطالعات موردی می‌پردازند.

اما ویکتوریا هالتون

اما مؤسس شرکت تولید پادکست Art of Podcast است. این شرکت چیزی فراتر از پادکست تولید می‌کند، هدف آن‌ها درک شخصیت افراد و دلیل انجام انواع فعالیت‌های انسانی است که افراد انجام می‌دهند، آن‌ها این کار را با در میان گذاشتن داستان‌های منحصر به فرد مراجعه کنندگان‌شان با مخاطبین جهانی از طریق داستان سرایی صوتی انجام می‌دهند.

کاترین کر

کاترین تهیه کننده ارشد پادکست در مجموعه Wireless Studios است. پیشینیه او ترکیبی از محتوای پادکست برند شده جایزه و رادیوی تجاری است. او همچنین به هدایت مجموعه Podcast Pioneers نیز مشغول است، این مجموعه یک پلتفرم مشاوره و توسعه خلاق برای نویسندگان و تولیدکنندگان و http://podcasttalent.co.uk/.

مایک بندر

مایک مؤسس مشترک Hopper HQ است، این سایت یک ابزار طراحی و زمان‌بندی برای اینستاگرام است. مایک بیش از ۱۲ سال در زمینه بازاریابی دیجیتال تجربه دارد که این تجارب را در آژانس تبلیغاتی، به عنوان عضوی از استودیو Turn Partners، مؤسس مشترک و رشد دهنده کسب و کارهای دیجیتالی مانند کسب و کار همسریابی و آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ به دست آورده است.

بعداز ظهر تاریک و بارانی باعث شده بود بسیاری از میهمانان ما نتوانند در این نشست شرکت کنند، به همین دلیل مایک با دفترچه و خودکارهایی که در دست داشت جلسه بعد از ظهر را با خوش آمد گویی ویژه به افرادی که جرأت کرده بودند و در آن شرایط جوی خودشان را به جلسه رسانده بودند آغاز کرد. برای آن دسته از افرادی که هرگز در چنین رویدادی در Hopper HQ‌ شرکت نکرده بودند، مایک به معرفی ‘کارت‌های بحث’ روی صندلی افراد پرداخت. این کارت‌ها، تکه‌های کاغذ رنگی بودند که در طول مباحثات مورد استفاده قرار می‌گیرند: آبی برای اعلام موافقت، نارنجی برای اعلام مخالفت، همه باید شرکت کنند و نظرشان را اعلام کنند.

با معرفی مختصری از پادکست گذاری و نحوه تغییر و رشد آن در ۳ سال گذشته یا در این حدود شروع کردیم، کاترین بر این باور است که عمدتا در نتیجه پیشرفت در تکنولوژی است که شنوندگان بیشتری خلق کرده است و برندها برای مشارکت در آن علاقمند شده‌اند و آن را به عنوان یک پلتفرم بازاریابی موفق می‌بینند. راسل همچنین اضافه کرد که ورود تعدادی از سلبریتی‌ها به این عرصه در چند سال گذشته موجب رونق آن به عنوان یک مدیوم ارتباطی شده است. اما به رشد پادکست به شرکت‌های بزرگتر و “جدی گرفته شدن آن” اشاره کرد و برای مثال BBC را ذکر کرد که از ارائه پادکست به عنوان یک بخش ثانویه به راه اندازی صدای BBC رسیده است. تمام افراد شرکت کننده در این رویداد موافق این مسئله بودند که اضافه شدن پادکست‌های ترکیبی به Spotify و Amazon Alexa موجب در دسترس‌تر شدن پادکست‌ها شده است.

در ادامه ۱۰ نکته برتر را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

۱. ساعت گوش دادن به پادکست‌ها در روز از ساعت تماشای ویدیوها بیشتر است

اما گفت لازم است برندها از مزایای پادکست گذاری به عنوان یک “مدیوم ثانویه” بهره بگیرند، به این معنی که شما می‌توانید در زمان رانندگی، دویدن، پیاده روی و دیگر فععالیت ها به پادکست گوش کنید ولی ویدیو به عنوان یک مدیوم بازاریابی مستلزم توجه کامل و بلاشک شما است.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
ترندهای فضای دیجیتال در سال 2019 که هر دیجیتال مارکتری باید بداند

۲. ارقام به فراخور سلیقه شما متغیر هستند

همان‌طور که در بالا اشاره شد – ۸۰ درصد از شنوندگان پادکست‌ها به تمام اپیزودهای ثبت نام شده‌شان گوش می‌کنند. کاترین بر این مورد تاکید کرد که متوسط اپیزودهای پادکست در حدود ۴۰ دقیقه است – به این معنی که مردم بخش زیادی از زمان‌شان را به دریافت اطلاعات موجود در پادکست‌ها می‌پردازند.۸۰ درصد از ۱ اپیزود به مراتب بسیار بیشتر از زمان ۲ دقیقه‌ای یک ویدیوی شبکه اجتماعی، یا متوسط زمان پرداختن به اینستاگرام است.

۳. سن مخاطبین پادکست‌ها مرتب کمتر می‌شود

به استناد اطلاعات گردآوری شده کاترین، متوسط سن شنوندگان پادکست‌ها ۳۸.۵ سال است ولی آمارها نشان دهنده کاهش یافتن این رقم هستند. به عنوان مثال به پادکست Love Island اشاره کرد و بر نحوه توسعه و در دسترس‌تر قرار گرفتن فضای پادکست و از همه مهمتر تبدیل شدن آن به یک فرصت فوق‌العاده بازاریابی برای برندها در تمام گروه‌های مخاطبین هدف تأکید کرد.

۴. شروع کردن پادکست خودتان تنها گزینه پیش روی کسب و کارها نیست

بازاریابی پادکست می‌تواند به طرق مختلف برای‌تان اثربخش باشد. راسل با چند برند شراکت می‌کند که به دنبال دستیابی به مخاطبین هدف‌شان در پادکست‌های Csuite هستند، جایی که به عنوان اسپانسر اپیزودها به عنوان میهمان حضور می‌یابند و کسب و کارشان را به شیوه اطلاع رسانی معرفی می‌کنند. این کار نشان دهنده این است که اسپانسرشیپ در پادکست‌ها همیشه به شکل تبلیغات نیست، بلکه شیوه‌های مختلفی را برای به کارگیری طبیعی و خلاقانه‌تر محتوا دارد.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
? آیا در سال ۲۰۱۹ ارائه پادکست یک ضرورت بازاریابی است؟
”]

۵. اگر قصد انتشار یک پادکست دارید اطمیناان حاصل کنید که می‌توانید در این کار ثابت قدم بمانید

راسل می‌گوید هیچ چیز بدتر از این نیست که یک برند به انتشار یک پادکست تنها برای یک مرحله بپردازد. اگر کسب و کاری که به آن علاقه دارید یک اپیزود پادکست منتشر کند انتظار بر این است که به انتشار یک مجموعه پادکست اقدام کند. مخاطبین شما می‌خواهند برای محتوای مداوم و منظم شما ثبت نام کنند، پس اطمینان حاصل کنید که می‌توانید این نظم را در پادکست‌ها رعایت کنید.

۶. صرفا برای محبوبیت از حضور یک سلبریتی بهره نگیرید بلکه از یک متخصص استفاده کنید

کشش و جذابیت سلبریتی‌ها همیشه برای بازاریابان وسوسه کننده است چرا که آن‌ها را زودتر به مقصودشان می‌رساند. با این حال، کاترین برضد استفاده از سلبریتی‌ها صرفا به خاطر جذابیت نام آن‌ها رأی می‌دهد. میهمان دعوت شده بسیار مهم است و بنابراین دعوت از یک متخصص واقعی یا شخصی که داستان جذابی برای تعریف کردن در مورد موضوع پادکست داشته باشد بسیار ارزشمند است.

۷. پادکست‌های‌تان را برای خلق محتوای بهتر بازهدف‌گذاری کنید

اما به ما یادآوری کرد که پادکست می‌تواند مجددا برای مقاصد مختلف محتوایی مورد هدف‌گذاری قرار بگیرد تا بتوانید ارزش بیشتری را در هر اپیزود ایجاد کنید. صوت را می‌توان پیاده سازی کرد تا یک پست بلاگ ایجاد شود، دستاوردهای برتر می‌توانند به پست‌های شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوند یا درباره آن‌ها ویدیو تهیه شود.

۸. پادکست‌تان را پیرامون روایت داستان‌تان ساختاربندی کنید (بیشتر از یک اپیزود)

اگر تصمیم‌تان بر این شد که یک پادکست را شروع کنید، وارد عمل شدن و تولید پادکست کار دشواری نیست. اطمینان حاصل کنید اپیزودها را طوری طرح‌ریزی و ساختار بندی کرده‌اید که به بازاریابی و ترویج کسب و کارتان کمک می‌کند و همچنین اطمینان حاصل کنید که اپیزودهای‌تان از یک روال داستانی بهره می‌گیرند. کاترین به عنوان نمونه به پادکست Homecoming اشاره کرد، این پادکست به پشتوانه داستان پردازی بینظیرش به یک نمایش تلویزیونی با بازی جولیا رابرتز تبدیل شد.

۹. نکته خوبی که در مورد پادکست‌ها وجود دارد این است که می‌توانید بازگویی کنید

راسل به توانایی ویرایش و بهبود هر اپیزود بر مبنای بازخوردی که از مخاطبین گرفته می‌شود اشاره کرد. به خاطر ماهیت مکالمه‌ای و غیر رسمی پادکست است که می‌توان از مزیت جدی نبودن آن بهره گرفت. به ویژه زمانی که تازه کارتان را آغاز کرده‌اید، یک راه عالی برای تقویت جامعه‌تان و حصول اطمینان از این است که محتوای تولیدی‌تان همان چیزی است که مخاطب می‌خواهد بشنود.

۱۰. انسان‌گونه رفتار کنید

به گفته اما، اولین چیزی که یک پادکست عالی می‌سازد عنصر انسانی بودن و قابل دسترس بودن آن است. بر موضوعاتی تمرکز کنید که شما (و میهمانان‌تان) مشخصا به آن‌ها علاقه دارند این کار باعث می‌شوند محتوای متقاعدکننده‌تری داشته باشید.

 

 

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.