۱۰ علامت که نشان می‌دهد برای شغلتان بیش از حد باهوش هستید.

آنچه برخی افراد را در تمام لحظات راضی نگه می‌دارد یادگیری و تلاش بیشتر است و اگر در محیط‌ کارشان به چالش کشیده نشوند احساس سرخوردگی می‌کنند. شما خودتان هم ممکن است جزء این دسته افراد باشد. گاهی اوقات، شغلی در ابتدا سرگرم کننده و هیجان برانگیز است اما خیلی زود این هیجان از بین می‌رود. همچنین در برخی موارد ممکن است رئیسی نخواهد حل مسائل اساسی را به شخص خاصی واگذار کند. اما این را بدانید که برخی از رؤسا به راحتی در دستان کارمند توانا و باهوش موم می‌شوند. با همراه شوید تا به ۱۰ علامت  که نشان می‌دهد برای شغلتان بیش از حد باهوش هستید، پی ببرید.

 

  1. شما در جلسات می‌نشینید و حرص می‌خورید چرا که راه حل اکثر مسائل مورد بحث را می‌دانید اما چیزی نمی‌گوید چون نمی‌خواهید به علامه‌ی دهر معروف شوید.
  2. شما در کارتان دنبال تجربه کردن چیزهای جدید هستید اما چیزی پیدا نمی کنید.
  3. همکارانتان برای حل موضوعات مختلفی از شما کمک می‌گیرند اما رئیستان نمی‌تواند یا نمی‌خواهد شما را به عنوان متخصص امر معرفی کند و در حق شما کم لطفی می‌کند.
  4. شما کارتان را به طور کامل انجام داده‌اید و دیگر کاری ندارید که توجه شما را به خود جلب کند و شما را به وجد آورد.
  5. شما در تیم‌تان تنها کسی هستید که به دلیل فقدان محرک‌های پروژه ناامیده شده‌اید اما همکارانتان خوشحالند و موفقیت های کوچک و کم اهمیت را دستاوردی بزرگ می انگارند.
  6. رئیستان خوشحال است از اینکه می‌تواند مساله‌ای که باید سریعا حل شود را به شما بسپارد اما پذیرای این نیست که شما می خواهید کارهای بیشتری انجام دهید و اثرات بزرگتری نسبت به مسئولیتی که الان دارید بر روی سازمان بگذارید.
  7. شما به طرح‌های پروژه‌ای که در سال جدید پیش‌رو دارید می‌نگرید ولی هیچ یادگیری جدیدی در آن مشاهده نمی‌کنید.
  8. شما ایده‌های جدیدی را معرفی می‌کنید که می‌تواند به شرکتتان کمک کند اما اگر هم برای آن ایده‌ها به شما پاسخی بدهند پاسخ مبهمی می دهند.
  9. افراد خارج از شرکتتان از شما می‌خواهند وبلاگ‌های صنعتی شان را بنویسید یا در مورد رویدادهای کاری برایشان صحبت کنید اما رئیس و همکاران خودتان شما را در این سطح رهبری نمی‌بینند.
  10. شما در حین کار به ساعت نگاه می‌کنید. چیزی که شما هرگز و هرگز انجام نمی‌دادید اگر غرق در انجام کارتان بودید.
مقاله مرتبط را از دست ندهید:
احمق باش تا کامروا شوی

وقتی متوجه بشوید که جزء افراد باهوش گفته شده هستید و به کار نگرفتن مغزتان شما را خسته‌ می‌کند، چه باید بکنید؟

جای نگرانی نیست. شما می‌توانید از وقتتان استفاده کنید و به آنچه بعدا می‌خواهید در حرفه‌تان رخ دهد فکر کنید. وقتی زمان در اختیار دارید می‌توانید به جستجو درباره راه‌اندازی شغلی که در نظر دارید بپردازید. فقط به این فکر کنید که چطوری می‌توانید در عرض چند ماه، کاری کنید که یادگیری مسائل جدید در هر روز برایتان عادت شود و فردای آن روز نیز این مسائل را به کار بگیرید. شما می‌توانید شغل جدیدی بیابید که نسبت به شغلی فعلی‌تان مناسب‌تر است و اگر در شغلی که به دست آوردید بیش از حد باهوش هستید و توانایی دارید سریعا دست به کار شوید.

 

منبع: Skillema

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.