تجمع دیروز صاحبان آژانس های اتومبیل کرایه و رانندگانشان در مقابل مجلس شورای اسلامی که ویدئوی اون در ادامه هست و بخشنامه ای که اتحادیه اتومبیل کرایه تهران برای رانندگان جهت منع فعالیت در اسنپ و تپ سی صادر نموده ، جای بسی تامل داره.

متاسفانه مقاومت در برابر تغییر بلایی است که در این عصر سرعت و ارتباطات دامن بسیاری از انسان ها به ویژه ما ایرانی ها را گرفته.

البته تا وقتی موضوع استفاده ازین تغییرات به نفع خودمون باشه استقبال می کنیم، اما خدا اون روزی را نیاره که خودمون مجبور به تغییر باشیم. اونموقع هست که فریاد وا مصیبتا سر میدیم که یا ایهالناس ببینید چطور دارند ما را نابود می کنند.

فریاد رانندگان و صاحبان آژانس های اتومبیل کرایه این است که این نرم افزارها و شرکت ها “نون ما را اجر کردند و مردم دیگه از ما ماشین درخواست نمی کنند” و جالبتر اینکه با شعارهایی مثل “اسنپ آمریکایی” سعی داشتند با تحریک برخی افکار عمومی و همچنین دست گذاشتن روی موضوعات حساس و خط قرمزی حکومت حرف خودشون را به کرسی بنشونند.

 

 

می خوام چنتا سوال از این رانندگان و صاحبان آژانس ها بپرسم:

دوستان من ، شما که الان فریاد سر دادید و حمایت مسئولین را برای جلوگیری از فعالیت این سرویس ها خواستار هستید، چون به اصطلاح “نون شما را بریدند” ایا وقتی شما راننده شدید و ماشین خریدید به فکر نون درشکه چی ها بودید ، وقتی بجای روزنامه خریدن اخبار را از رادیو و تلویزیون و اینترنت گرفتید به فکر کارکنان روزنامه بودید؟ وقتی بجای نامه فرستادن تلفن زدید به فکر زندگی پست چی بودید؟ وقتی بجای عکس گرفتن با دوربین فیلم خور، با دوربین دیجیتال و موبایلتون عکس گرفتید به یاد عکاسی که از ظاهر کردن عکس نون میخورد بودید؟ وقتی ماشینتون را از نمایندگی خریدید به یاد نون بنگاه دار بودید؟ ایا وقتی برای تعویض روغن ماشینتون از جلوی تعویض روغنی سر کوچه که رد شدید و رفتید نمایندگی تا با کارت طلایی شرکت رایگان روغن ماشینتون تعویض بشه ، یاد نون خوردن اون پیرمرد بودید؟

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
ردبول ، برند داستان سرایی که نوشابه انرژی زا می‌فروشد

میدونید چرا شما هم یاد اونها نبودید؟ نه به این خاطر که خودخواه بودید، بلکه بخاطر اینکه زمان و سرویس های حدید سطح انتظاراتتون را بالا برده بود و این امری کاملا طبیعی و بدیهی است.

نه به شما باید خرده گرفت و نه به دیگر شهروندان و نه این سرویس های جدید.

سطح انتظار مردم بالا رفت ولی شما ندیدید یا نخواستید که ببینید. وقتی همیشه تاخیر داشتید موقع درخواست مشتری ، وقتی ماشین هاتون کثیف بود، وقتی بد اخلاق بودید ، وقتی برای روشن کردن کولر تو تابستون پول بیشتری می گرفتید باید میدونستید که مردم اگر گزینه ای بهتر داشته باشند قطعا شما را ترک می کنند.

دوستان من ، تکنولوژی های مدرن، متدهای جدید کسب و کار و روش های نوین بازاریابی مانند طوفانی سهمگین در حال تغییر دادن روش زندگی انسان ها هستند و متاسفانه این طوفان چنان بی رحم است که هرکس با وی همراه نشود را نابود می کند؛ شرکت های بسیار بزرگی چون کداک و نوکیا که زمانی امپراطوری هایی داشتند، قربانی همین طوفان و عدم همراهی با آن شدند.

 

 

بزرگوارانی که بهترین زمان هایتان را در ترافیک تهران گذرانده اید تا ضمن خدمت به همشهریانتون ، یک لقمه نون حلال سر سفره خانوادتون ببرید ؛ به عنوان یک مشاور در حوزه کسب و کار و عاشق تکنولوژی می خواهم به شما توصیه کنم که بجای مقابله با این تغییر با آن همراه شوید و بدنبال راه حلی جهت یک رقابت سالم باشید چرا که تجربه سال های اخیر نشان داده که هزینه های مقابله با تغییرات به مراتب بیشتر از همسو شدن با آن است.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
فرهنگ استراتژی را به‌عنوان صبحانه می‌خورد

 

بهنام کشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.